A atomlab skrev:
Du har inte någon fin ritning från tex försäljningen att tillgå?
Nej ingen som gör nytta. Då de gjorde om badrummet hade jag hopp om några kvarvarande papper om vad som gjorts etc men inget på badrummet!

Globetrot Globetrot skrev:
Vi drog in 6 offerter för ett 4kvm litet badrum i Stockholm. De var på mellan 250-400kkr. Vi valde ett BKR + Säker vatten företag och signade avtal på lite över 300kkr. Men vi hade förseningsvite och det landade på 260kkr till slut. De gjorde allt dock - tak, golv, väggar. Men det var för 4 kvm
Oj, det låter ju väldigt saftigt för 4kvm istället. Förstår Stockholm are dyrare men 260kkr, var det då med vitvaror?

S surfarn skrev:
Förminska badrummet kanske? Tyvärr är rörmokare det dyraste skrået och det som tar allra mest för sina små kopplingar och rör mm.
Layouten är dum. Kan bara få in en dörr till hela badrummet då den är avlång och är en tillbyggnads del halva området. Våran tanke är att använda befintliga avlopps platser så om de behöver göra något så ska allt vara på samma plats iaf.

Jag tror att det pris du fått är rimligt. Som sagt stort badrum. Kvm pris väldigt billigt mot Stockholm. Å andra sidan tror jag att man får betala för ungefär samma i ett badrum oavsett storlek. Som en elektriker 1 dag, VVS are 2-3 dagar, snickar, plattsättare. Det kan nog bli billigare om du själv projekt leder och tar in dessa…men då tar ingen helhetsansvar.

L Ljusa skrev:
Oj, det låter ju väldigt saftigt för 4kvm istället. Förstår Stockholm are dyrare men 260kkr, var det då med vitvaror?
Ja, det var med allt. Inklusive byte av fönster. En specialbeställd glasvägg (24kkr). Hade vi inte haft förseningsvite avtalat hade det kostat 320 kkr ca. De blev ganska rejält sena….

Jag gjorde en lista på allt. Kan se om jag kan dela den. Vi köpte hyfsad kvalitet på blandare och möbler. Men inte jättedyra. Kakel / klinkers mosaik kostade en del också.

L Ljusa skrev:
Ja exakt, det är ett enormt badrum, men det är det enda i ett stort hus också vilket är tråkigt! Men är som det är. Ja, visste det inte skulle bli billigt, men en halv miljon gjorde en nästan gråtfärdig och önskat man bytt yrke 😂
Men vill du ha ett så stort badrum? Släng up en planlösning så kan vi nog alltid hitta på något. I ditt fall hade jag delat up det i två - mindre badrum plus WC/D om det inte nu är att du bor ensam och planerar att bo kvar länge. I värsta fall gör badrummet mindre and ha ett förvaringsrum innan som genomgångsrum

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Liten uppdatering. Efter era svar och diskuterande med partnern så bestämde vi oss för att fräscha upp badrummet istället. Badrummet har inga läckor eller andra problem och ska ha några år kvar på nacken om man räknar på rekommendationerna. Finns mycket annat som vi tycker behövs göras innan.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.