2 255 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Prisuppgift på badrum 16-18kvm, rimligt?
Oj, det låter ju väldigt saftigt för 4kvm istället. Förstår Stockholm are dyrare men 260kkr, var det då med vitvaror?Globetrot skrev:
Layouten är dum. Kan bara få in en dörr till hela badrummet då den är avlång och är en tillbyggnads del halva området. Våran tanke är att använda befintliga avlopps platser så om de behöver göra något så ska allt vara på samma plats iaf.S surfarn skrev:
Jag tror att det pris du fått är rimligt. Som sagt stort badrum. Kvm pris väldigt billigt mot Stockholm. Å andra sidan tror jag att man får betala för ungefär samma i ett badrum oavsett storlek. Som en elektriker 1 dag, VVS are 2-3 dagar, snickar, plattsättare. Det kan nog bli billigare om du själv projekt leder och tar in dessa…men då tar ingen helhetsansvar.
Ja, det var med allt. Inklusive byte av fönster. En specialbeställd glasvägg (24kkr). Hade vi inte haft förseningsvite avtalat hade det kostat 320 kkr ca. De blev ganska rejält sena….L Ljusa skrev:
Jag gjorde en lista på allt. Kan se om jag kan dela den. Vi köpte hyfsad kvalitet på blandare och möbler. Men inte jättedyra. Kakel / klinkers mosaik kostade en del också.
Men vill du ha ett så stort badrum? Släng up en planlösning så kan vi nog alltid hitta på något. I ditt fall hade jag delat up det i två - mindre badrum plus WC/D om det inte nu är att du bor ensam och planerar att bo kvar länge. I värsta fall gör badrummet mindre and ha ett förvaringsrum innan som genomgångsrumL Ljusa skrev:
Liten uppdatering. Efter era svar och diskuterande med partnern så bestämde vi oss för att fräscha upp badrummet istället. Badrummet har inga läckor eller andra problem och ska ha några år kvar på nacken om man räknar på rekommendationerna. Finns mycket annat som vi tycker behövs göras innan.
Klicka här för att svara