43 811 läst ·
1 055 svar
44k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Den tidiga arbetskraftsinvandring byggde på assimilation. De som kom var handplockade för sin kompetens och kunde sättas in i produktionen omedelbart. Genom huvudsakligen två personer nämligen David Schwarz och Inga Gottfarb som drev outtröttligt lobbyarbete och drog i gång dussintals debattartiklar i DN och engagerade sig inom socialdemokratin ändrades politiken. Invandrarna skulle nu integreras och behålla sin kulturella särart och massinvandring tog vid.
Schwarz vision var att en stor del av befolkningen skulle vara utbytt på åttiotalet. För den som önskar fördjupa sig har etnologen Karl Olof Arnstberg skrivit mycket i ämnet.
Schwarz vision var att en stor del av befolkningen skulle vara utbytt på åttiotalet. För den som önskar fördjupa sig har etnologen Karl Olof Arnstberg skrivit mycket i ämnet.
Redigerat:
Tack Clas för länken! Makroekonomi ger lite stöd och överblick.Claes Sörmland skrev:
Host, host. Sverige började sin fantastiska tillväxtutveckling när vi industrialiserades. Förvisso skedde det rätt sent jämfört med västeuropa och USA men siffrorna ljuger inte:
[länk]
Sen ska ju sägas att det var just dessa bonnläppar som drev Sveriges utveckling framåt när de fick tillgång till inte minst brittiskt kapital och teknik. Och frihandel som ordnades av Gripenstedt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 954 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 954 inlägg
Ja extremister är aldrig bra oavsett som det är vänsterextremister, högerextremister eller religiösa extremister (oavsett religion). Som tur är så är de flesta inte extremister.H hovapettson skrev:
Visst är det illa. Var är de svenska farsorna när deras barn begår illdåd, kanske knackar bögar för att ha lite anknytning till tråden.H hovapettson skrev:
Du menar att en muslim får dölja sin religion om de står inför hot eller förföljelse?H hovapettson skrev:
Garanterat. Man kan råka tolka det som "alla muslimer är onda varelser som försöker döda mig. De som verkar snälla gör det för att de är elaka."H hovapettson skrev:
Det får och gör nog alla. Kristna har reciterat koranen när de träffat på islamister. Är det fel?H hovapettson skrev:
Men googlade du?Fairlane skrev:
Ja extremister är aldrig bra oavsett som det är vänsterextremister, högerextremister eller religiösa extremister (oavsett religion). Som tur är så är de flesta inte extremister.
Visst är det illa. Var är de svenska farsorna när deras barn begår illdåd, kanske knackar bögar för att ha lite anknytning till tråden.
Du menar att en muslim får dölja sin religion om de står inför hot eller förföljelse?
Garanterat. Man kan råka tolka det som "alla muslimer är onda varelser som försöker döda mig. De som verkar snälla gör det för att de är elaka."
Det får och gör nog alla. Kristna har reciterat koranen när de träffat på islamister. Är det fel?
Nej, jag har förstått att du "vänder kappan efter vinden" 👍D Danne824 skrev:
När vi förut diskuterade din höga kostnad för el i ditt "fritidshus", (trotts att du totalt använde väldigt lite), ja då verkade jag få DIN trovärdighet & en massa "likes"!
Vet inte vad du pratar om här?D Danne824 skrev:Man hänvisar till studier utan ta reda på syftet med studien och därtill raljerar med fel fakta och hittar på något som ska finnas i studien som inte studien behandlar.
Sedan ska man fråga någon som sitter i fängelse för bedrägeri?
Den store som är en kämpe för saken och politiskt förföljd.
Visar sig att han är en kriminell.
Jag hoppas att du inte har donerat några pengar till honom.
Ja, vill du med ditt inlägg försöka få det som att JAG hade FEL, så är du mindre "än småaktig"A Abies koreana skrev:
Och med sådana resonemang som du nu framförde, så kan man inte diskutera om NÅGONTING!
https://jamstalldhetsmyndigheten.se...rande-i-topp-men-utvecklingen-har-stannat-av/
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1512087/FULLTEXT01.pdf
Vad gäller kusinäktenskap vill en utredning stoppa dessa 2026, flera remissinstanser har varit kritiska då det uteslutande drabbar invandrare.
På regeringens hemsida publicerades en artikel angående utredningen 2024-10-08 där det framgår att orsaken till ett eventuellt kommande förbud är att stävja hedersförtryck och arrangerade tvångsäktenskap.
På regeringens hemsida publicerades en artikel angående utredningen 2024-10-08 där det framgår att orsaken till ett eventuellt kommande förbud är att stävja hedersförtryck och arrangerade tvångsäktenskap.
Du länkade till ett oerhört tungt verk 😁. Är det inte de som är en parodi på sig själva? Var det 26 anställda, varav 25 icke-penisbärare?J jawen skrev:Ja, vill du med ditt inlägg försöka få det som att JAG hade FEL, så är du mindre "än småaktig"
Och med sådana resonemang som du nu framförde, så kan man inte diskutera om NÅGONTING!
[länk]
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1512087/FULLTEXT01.pdf
Nu blinkar nyhetsflash, skjutning vid moske i Örebro, undrar om det är inbördes inom fredens religion eller utomstående.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 954 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 954 inlägg
Oj här var det tvära kast 😂 fattade inte riktigt vad du menade men det är riktigt att jag kritiserade det nya sättet att fakturera/mäta elförbrukningen.J jawen skrev:
Men jag är nog aldrig delat med mig om min förbrukning.
Dels pga att jag inte bry mig så mycket då alla mina räkningar blir betalda utan problem.
Men vad har detta med detta ämne att göra?
Provar att saxa ur en definition:Fairlane skrev:
Muslim scholars teach that Muslims should generally be truthful to each other... unless the purpose of lying is to "smooth over differences" or "gain the upper-hand over an enemy."
There are several forms of lying to non-believers that are permitted under certain circumstances, the best known being taqiyya (the Shia name). These circumstances are typically those that advance the cause of Islam - in some cases by gaining the trust of non-believers in order to draw out their vulnerability and defeat them.
Det är just den sista meningen som är störande och stötande. Vi ska förstå läran som en instruktion för erövring och förtryck av andra. Och det är ju exakt det de har gjort i 1400 år! Alla kan bli musse, men ingen kan lämna. Det finns element här som är så "besvärande" att det inte riktigt kan beskrivas. Enklast är att, som många gör, säga att musse-ideologin är inkompatibel med Väst och våra värderingar. Men vad är konsekvensen av ett sådant uttalande?
Ilskna hundar har vi inte i fårhagen, dessa hundar är inkompatibla med fårskocken.
Å ändå fick kvinnor rösträtt i Sverige 1921 !BirgitS skrev:
Självklart var kyrkan mäktig förr, se bara de 2 kyrktornen i Uppsala domkyrka som började byggas runt 1480. (kyrkan under 1200-talet)
Gamla kyrkan/kristendom/präster hade stor "makt" pga sin "ekonomi", som dem kämpade för att behålla.
Den våldsamma kristendomen var under medeltiden och tidigmodern tid, men kristendomen har i alla fall lärt sig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 954 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 954 inlägg
Var hittade du den definitionen?H hovapettson skrev:Provar att saxa ur en definition:
Muslim scholars teach that Muslims should generally be truthful to each other... unless the purpose of lying is to "smooth over differences" or "gain the upper-hand over an enemy."
There are several forms of lying to non-believers that are permitted under certain circumstances, the best known being taqiyya (the Shia name). These circumstances are typically those that advance the cause of Islam - in some cases by gaining the trust of non-believers in order to draw out their vulnerability and defeat them.
Det är just den sista meningen som är störande och stötande. Vi ska förstå läran som en instruktion för erövring och förtryck av andra. Och det är ju exakt det de har gjort i 1400 år! Alla kan bli musse, men ingen kan lämna. Det finns element här som är så "besvärande" att det inte riktigt kan beskrivas. Enklast är att, som många gör, säga att musse-ideologin är inkompatibel med Väst och våra värderingar. Men vad är konsekvensen av ett sådant uttalande?
Ilskna hundar har vi inte i fårhagen, dessa hundar är inkompatibla med fårskocken.