Hur svårt tror ni det är att få bygga ut på prickad mark?
Alternativet är ju att flytta huset närmare grannen, och be honom om lov.
Kanske lättast att få igenom??

 
  • nybyggnadskarta.png
Om ingen annan i området/gatan byggt på prickemark, så tror jag det blir svårt. Ibland tillåts en carport, men själva huset hör till undantag. Enklast är att fråga kommunen. Men om Du har plats att flytta huset längre in på tomten,eller kanske vända huset ett kvarts varv, så finns inga själ för att få nyttja en del av den prickade marken. Men det beror även på om prickemarken är till gatan (6m) eller mot en kommunal yta, cykelväg, plantering. Det sistnämnda brukar inte medföra problem, om det är garaget som förläggs där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.