Vi är i behov av en ny entrétrappa till vårt hus. Trappan ska sannolikt bli stenbeklädd.
Vi har varit inne på en prefab betongtrappa då vår markentrepenör rekommenderade detta före en platsbyggd. Anledningen var att kvaliteten på trappan skulle bli bättre på det sättet.
Bifogat finns en principskiss (sedd ovanifrån) med cirkamått. Vi har ritat in ett vilplan med trappsteg åt bägge håll ner från vilplanet mot marken. Ett alternativ kan vara att ha en rak trappa ner till marken från plattformen uppe vid dörren.
Det jag skulle vilja ha synpunkter på är om prefab betong är att föredra eller om platsgjuten fungerar lika bra. Eller annan lösning. Vad blir bäst tror ni? Bifogar en bild på förberedda plintar och fasaden också.