Hur skulle ni tänka med den här stackars åtgångna trappan?
Är det lönt att försöka reparera eller är det bara att ställa in sig på att den måste bytas?
Och om det går att reparera, kan man göra det själv som hyfsat händig lekman eller behöva det proffs?
Är det lönt att försöka reparera eller är det bara att ställa in sig på att den måste bytas?
Och om det går att reparera, kan man göra det själv som hyfsat händig lekman eller behöva det proffs?
Det går aldrig att laga så det håller mer även ett år !
Gräv bort, gör ett rätt markarbete sedan forma samt häll i 1-2 m2 betong.
Eller bygg i trä.
Gräv bort, gör ett rätt markarbete sedan forma samt häll i 1-2 m2 betong.
Eller bygg i trä.
Jag gillar tanken på att slippa ta bort den gamla trappan då det i mitt huvud innebär mycket jobb (vet inte ens var jag skulle börja).T topmount skrev:
Känns ändå värt att prova att laga. Skulle det skita sig fullständigt får man väl ta bort den i så fall.
Vad innebär att ordna dränering i sammanhanget? Gräva ner rör på samma sätt som runt husgrunden eller nån enklare variant?
Jag hade försökt knacka bort allt löst först för att få en bättre bild av omfattningen. Om det bara är det som syns kanske man kan borra in lite armering i det som fortfarande är bra och sen klafsa dit lite ny betong.R Rwall skrev:
Du hör att jag inte är någon expert på detta så ta det för vad det är 😅
Det var faktiskt en tanke jag hade också. Jag litar dock inte på mig själv, men om vi är två som har tänkt det så borde det inte vara helt efterblivetFarstatjej90 skrev:
Tack för tips!
Ok, det lät mer hanterbart. Tack för värdefulla åsikter!T topmount skrev:
Klicka här för att svara

