Roland112 skrev:
Jag hade utan tvekan satt in en kvalitativ luft/luft värmepump då du har en så pass liten yta i huset. Kostar ca 17K...
KAMPANJ Pris 14900kr ink moms med standard installation och ROT-avdrag
http://www.varmepumparhalmstad.se/msz-fh25vehz.html

Bra tips, en sådan värmer hela mitt hus om 108 m2.

R
Ser bra ut. Kör på det.
När det gäller kamin måste man också kolla på varifrån man får veden ifrån. Har man träd man kan fälla på tomten är ju detta det allra bästa. I mitt fall tex som måste köpa veden så finns det egentligen ingen ekonomi i detta. Istället eldar vi pga mysfaktorn. Men helt klart så ger en kamin väldig mysig inomhus miljö en kall vinterdag :)

KnockOnWood skrev:
[länk]

Bra tips, en sådan värmer hela mitt hus om 108 m2.
Verkar riktigt riktigt bra. Frågan om är vart man ska sätta den och om ens planlösning tillåter detVisa bilaga fe6278.pdf

R
de blir nog vardagsrummet isåfall så den inte stör någon om natten. Många innedelar varierar "utsprutet" av varmluft fram och tillbaka just för att sprida värmen åt flera rum i olika riktningar.

Redigerat:
Eller över ytterdörren i hallen till höger, det är ju en konventionell placering.
Och ta bort den lilla väggsnutten mellan hall och vardagsrum, så sprider sig varmluften bra.

Vill helst undvika att ha en värmepump i de rum man är mycket i... Så hellre i hallen. Sen är sovrummet längst ned till vänster på bilden till för gästerna så gör inte så mycket ;).

Pratade med Swedbank igen och efter lite påtryckningar så fick vi 1,65% och hela lånet som bottenlån. Kändes riktigt fint.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.