9 538 läst ·
36 svar
10k läst
36 svar
Precis vunnit budgivningen på vårt första hus... Vilket lån verkar bäst?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Roland112 skrev:
http://www.varmepumparhalmstad.se/msz-fh25vehz.html
Bra tips, en sådan värmer hela mitt hus om 108 m2.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Ser bra ut. Kör på det.
När det gäller kamin måste man också kolla på varifrån man får veden ifrån. Har man träd man kan fälla på tomten är ju detta det allra bästa. I mitt fall tex som måste köpa veden så finns det egentligen ingen ekonomi i detta. Istället eldar vi pga mysfaktorn. Men helt klart så ger en kamin väldig mysig inomhus miljö en kall vinterdag
När det gäller kamin måste man också kolla på varifrån man får veden ifrån. Har man träd man kan fälla på tomten är ju detta det allra bästa. I mitt fall tex som måste köpa veden så finns det egentligen ingen ekonomi i detta. Istället eldar vi pga mysfaktorn. Men helt klart så ger en kamin väldig mysig inomhus miljö en kall vinterdag
Medlem
· västra götaland
· 29 inlägg
Verkar riktigt riktigt bra. Frågan om är vart man ska sätta den och om ens planlösning tillåter detVisa bilaga fe6278.pdfKnockOnWood skrev:
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
de blir nog vardagsrummet isåfall så den inte stör någon om natten. Många innedelar varierar "utsprutet" av varmluft fram och tillbaka just för att sprida värmen åt flera rum i olika riktningar.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Eller över ytterdörren i hallen till höger, det är ju en konventionell placering.
Och ta bort den lilla väggsnutten mellan hall och vardagsrum, så sprider sig varmluften bra.
Och ta bort den lilla väggsnutten mellan hall och vardagsrum, så sprider sig varmluften bra.
Medlem
· västra götaland
· 29 inlägg
Vill helst undvika att ha en värmepump i de rum man är mycket i... Så hellre i hallen. Sen är sovrummet längst ned till vänster på bilden till för gästerna så gör inte så mycket
.
Medlem
· västra götaland
· 29 inlägg
Pratade med Swedbank igen och efter lite påtryckningar så fick vi 1,65% och hela lånet som bottenlån. Kändes riktigt fint.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden