Byggahus.se
Daniel_N skrev:
Jag har, förutom bosch-asken som jag skrev om i inlägg 2, en sortainer med stort fack där nere. I det facker liggersticksåg+sladd+cirkelanslag. I de 4 övre facken ligger olika typer av blad. Funkar utmärkt, men lit estort o tungt om man bara vill ha med sig typ 10 blad.
Din 1a ask är mer passande då den enkelt får plats i Boschväskan och att behöva släpa på 2 lådor känns inte optimalt precis som du skriver.
Jag trodde faktiskt att fler hade knåpat ihop sina egna lösningar för detta men det verkar som om dom flesta sitter o trycker på en gammal köpeask eller som jag har dom flytandes runt ihop med stickisen.
 
Har en Boschask avsedd för just sticksågblad. Boschblå givetvis, är väl ungefär 9x18 cm och har 4 fack som rymmer 10 blad vardera. Har tyvärr inte hittat någon bild på den, men den är mycket praktisk och väcker habegär för de som är lagda åt det hållet :)
 
Jag har skaffat mig en skönhet - en blå Bosch sticksåg (GST 135 CE). Det finns ganska gott om plats i väskan för tillbehör, men de behöver organiseras. Har någon tips på var jag kan köpa en eller flera bra (och billiga) förvaringsaskar till olika typer av sticksågsblad?
 
liknande ämnen sammanfogade/mod
 
L-H skrev:
Har en Boschask avsedd för just sticksågblad. Boschblå givetvis, är väl ungefär 9x18 cm och har 4 fack som rymmer 10 blad vardera. Har tyvärr inte hittat någon bild på den, men den är mycket praktisk och väcker habegär för de som är lagda åt det hållet :)
Yeah, baby! Yeah! Now we're talking. Var är den köpt?
 
Den är det ja, köpte den på Maskin & verktyg i Uppsala.
 
Sortimentlåda.
Av återvinningsbar plast. Genomskinligt lock med gångjärn och snäpplås. Fackens mellanväggar går ända upp till lockets insida. Mått: 160 x 100 x 30 mm.

19,90:- på Biltema

Artikelnummer 19-849
 
Boschlådan är ju fin och man kan beställa den med sågblad från tex Axminster för rimliga pengar.

Biltemalådorna har jag bunkrat upp med, de går ju åt till allt möjligt :)

/Mattias
 
pleqtiz skrev:
har själv beställt en Bosch minisystainer med 125 sågblad i.. eller köpt o köpt.. vann på aktion :D tror den fanns att köpa för 89€ annars , annars är en minisystainer en praktiaskt förvaring för blad.. finns väll med olika insatser som borde passa blad

festool har ju även sin lilla mini systainer med olika tillbehör i såsom tigersågblad/glasögon och sticksågs blad

[länk]
Aahhhh.... nu fick jag "måste ha feber" igen... :D:D



bigsnucke skrev:
Den här kanske?
Matix skrev:
Boschlådan är ju fin och man kan beställa den med sågblad från tex Axminster för rimliga pengar.

Biltemalådorna har jag bunkrat upp med, de går ju åt till allt möjligt :)

/Mattias
Köpte själv nyligen denna Boschlådan med 40st sticksågsblad på Prevex i Malmö för 129:- +moms...
De hade en liknande variant med 20st tigersågsblad för 149:- har jag för mig.
Köpte ett par sådana med för skojs skull... :D
 
Hittade denna godislåda, men ganska magstarkt med 9500:- än om man får 550st blad med i systainern.

550_st_FESTOOL_Sticksagsblad_i_Systainer_mini.jpg
 
L-H skrev:
Den är det ja, köpte den på Maskin & verktyg i Uppsala.
Prisbild?

Edit: Läste inte hela tråden... Oj vad godis det finns! Vad heter satsen på Bosch-språk?
 
Redigerat:
Hur ligger bladen i Bosch-lådan? Det ser ut som att det är 2x2 st större fack där bladen får ligga huller om buller. Eller misstar jag mig?
 
H_L skrev:
Hur ligger bladen i Bosch-lådan? Det ser ut som att det är 2x2 st större fack där bladen får ligga huller om buller. Eller misstar jag mig?
Visst är det så... så länge de är fulla ligger de ganska stilla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.