110 läst ·
3 svar
110 läst
3 svar
PP pool vs Thermo pool
Medlem
· Östergötland
· 151 inlägg
Hej allesammans,
Vi planerar att bygga en pool till vårat hus som är en liten Herrgård och ligger på landet.
Vi bor inte permanent i den fastigheten men vill bygga en estetisk fin pool med så enkelt lättskött det kan gå att få. Det estetiska är väldigt viktigt och vi tänker långsiktigt.
Betong pool faller bort då vårt klimat gör att det blir risker samt att det ligger på landet där det förekommer strömavbrott. Vi är också bortresta ibland, vilket gör att det kan vara riskabelt om vi inte är hemma.
Vilken slags pool skulle ni rekommendera? Estetiskt, enkelt underhåll och långsiktigt (generationsskifte framöver) är viktigt
Vi har kikat på Thermopool och PPpool. Vi har bara sett thermo pool i verkligheten och med liner känns det så där estetiskt…
Polen ska grävas ner.
Vi planerar att bygga en pool till vårat hus som är en liten Herrgård och ligger på landet.
Vi bor inte permanent i den fastigheten men vill bygga en estetisk fin pool med så enkelt lättskött det kan gå att få. Det estetiska är väldigt viktigt och vi tänker långsiktigt.
Betong pool faller bort då vårt klimat gör att det blir risker samt att det ligger på landet där det förekommer strömavbrott. Vi är också bortresta ibland, vilket gör att det kan vara riskabelt om vi inte är hemma.
Vilken slags pool skulle ni rekommendera? Estetiskt, enkelt underhåll och långsiktigt (generationsskifte framöver) är viktigt
Vi har kikat på Thermopool och PPpool. Vi har bara sett thermo pool i verkligheten och med liner känns det så där estetiskt…
Polen ska grävas ner.
Finns väl ingen pool som passar estetiskt till en herrgård (av äldre snitt). En damm med näckrosor är nog mer passande, samt ett par hundra meter till sjö/havet med bad där.
Sedan är ”estetiskt” ett relativt uttryck, inte samma för någon person, men om du skickar några bilder på herrgården eller liknande objekt så kanske vi kan komma med förslag. Är det i skåne med kort frysperiod så kan kakelmosaik funka om det görs ordentligt.
Sedan är ”estetiskt” ett relativt uttryck, inte samma för någon person, men om du skickar några bilder på herrgården eller liknande objekt så kanske vi kan komma med förslag. Är det i skåne med kort frysperiod så kan kakelmosaik funka om det görs ordentligt.
Medlem
· Östergötland
· 151 inlägg
Det finns ingen sjö och pool vill vi ha varma sommar dagar. Mosaik går bort då vi inte bor på fastigheten och risken med frostskador etcB bhus2021 skrev:Finns väl ingen pool som passar estetiskt till en herrgård (av äldre snitt). En damm med näckrosor är nog mer passande, samt ett par hundra meter till sjö/havet med bad där.
Sedan är ”estetiskt” ett relativt uttryck, inte samma för någon person, men om du skickar några bilder på herrgården eller liknande objekt så kanske vi kan komma med förslag. Är det i skåne med kort frysperiod så kan kakelmosaik funka om det görs ordentligt.
Du får nog tänka om angående betong, det är enda alternativet om du inte gillar liners. Går att gjuta i alla möjliga estetiska former, kontakta en custompoolbyggare för offert och designförslag. Ellips Pool t ex, de annonserar i Connoiseur så de bör ha erfarenhet av stilfulla miljöer.
Klicka här för att svara