382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag tycker själv det är bäst att hämta hos ombudet. Nu har vi endast 500m dit. MEN att sitta en hel dag och vänta på ett paket och sedan få info att man inte var hemma det accepterar jag inte. Nu kan jag sitta hemma och arbeta men tänk de som måste ta fritt för att vänta på något som inte kommer.stefancrs skrev:
Kanske dumt att eventuellt tipsa "förövaren" på ett öppet forum så här?Nerre skrev:
de borde ju kunna analysera vilka chaufförer som har större andel av paket som går till utlämningsställe.. det borde ju i stora drag vara samma genomsnittliga mottagning av hempaket över en period.
Hahaha, så underbart med videon. Nu önskar jag mig en övervakningskamera jag också.
Postis här fortsätter att utmana mitt tålamod, en kompis som bor 20 mil bort skickade ett kuvert med fröer till mig i december, jag fick det levererat i februari. Jag försökte intala mig att någon stackars arbetsam brevbärare gått hela vägen genom snöstormar för att leverera försändelsen till mig. Någon annan rimlig förklaring finns ju inte.
Det var en väldig tur att det inte var den gången han skickade rökt kanin och ankkött till mig.
Däremot gillar jag Schenker just nu, fastän jag inte beställt leverans till dörr, så knackade de på med min försändelse när jag råkat somna, fodersäckar är inte direkt fyllda med bomull, det var verkligen en kontrast mot den gången posten lämpade av pelletsen de skulle bära till dörren, ute i hällregnet istället och utan att ens säga till. Pellets och vatten är ingen suverän kombination.
Postis här fortsätter att utmana mitt tålamod, en kompis som bor 20 mil bort skickade ett kuvert med fröer till mig i december, jag fick det levererat i februari. Jag försökte intala mig att någon stackars arbetsam brevbärare gått hela vägen genom snöstormar för att leverera försändelsen till mig. Någon annan rimlig förklaring finns ju inte.
Det var en väldig tur att det inte var den gången han skickade rökt kanin och ankkött till mig.
Däremot gillar jag Schenker just nu, fastän jag inte beställt leverans till dörr, så knackade de på med min försändelse när jag råkat somna, fodersäckar är inte direkt fyllda med bomull, det var verkligen en kontrast mot den gången posten lämpade av pelletsen de skulle bära till dörren, ute i hällregnet istället och utan att ens säga till. Pellets och vatten är ingen suverän kombination.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
De kanske är lite disträa, och har glömt varför de åkte ditnino skrev:
Hit till mig i ödemarken kommer posten med leverans kanske en gång i månaden (det är ca 300 meter från brevlådan).
Och när han/hon svänger in på gårdsplanen tutar han/hon.
Det är ju faktiskt rätt enkelt att sätta tummen på tutan. Tipsa era speditörer om det!
En enda gång på fem år har ett av mina paket blivit fellevererat till ett dagis en km bort.
Mina kameror är alltid aktiva. Det är övervakningssystemet (Milestone Xprotect) som spelar in baserat på när kamerorna har upptäckt rörelse. I mitt fall har jag ställt in systemet att spela in 5 minuter efter varje rörelsedetektering.
Det är bara en liten del av bilden som omfattas av rörelseigenkänning.
Det är bara en liten del av bilden som omfattas av rörelseigenkänning.
Varför så länge som 5 minuter? Jag menar, om nån befinner sig inom kamerans övervakningsområde så triggas det väl nya rörelser och den tid du ställt är väl "efter sista rörelse"?
Zoneminder som jag kör med så väljer man inte tid utan antal bilder (så man får räkna baserat på framerate), fördelen är att den har en buffert så jag kan spela in några sekunder INNAN rörelse detekterades. Jag spelar i dagsläget in med 2 fps, spelar in 4 frames före rörelse och 10 frames efter sista rörelse.
Att jag kör så lite som 2 fps beror på att zoneminder kör rörelseanalys på varje frame och det tar en helt del kraft av datorn, 2 fps räcker gott och väl för att se vad som händer.
Zoneminder som jag kör med så väljer man inte tid utan antal bilder (så man får räkna baserat på framerate), fördelen är att den har en buffert så jag kan spela in några sekunder INNAN rörelse detekterades. Jag spelar i dagsläget in med 2 fps, spelar in 4 frames före rörelse och 10 frames efter sista rörelse.
Att jag kör så lite som 2 fps beror på att zoneminder kör rörelseanalys på varje frame och det tar en helt del kraft av datorn, 2 fps räcker gott och väl för att se vad som händer.