Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
peternicklas
stefancrs skrev:
Han kommer rimligtvis inte bli av med jobbet, men generellt så är det ju bättre att faktiskt GÖRA sitt jobb om man inte vill få skäll...
Jag klagade i somras, den kille blev av med jobbet direkt. Han hade en förseelse innan.

Boan skrev:
Kanske sätter detta stopp för denna typ av manipulation av systemet....
Systemet att manipulera kommer istället att utvecklas!

peternicklas skrev:
Jag klagade i somras, den kille blev av med jobbet direkt. Han hade en förseelse innan.
Aha, hårda bud för bud.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
nissenhj skrev:
Systemet att manipulera kommer istället att utvecklas!
Har svårt för att se hur de ska klara sig ur situationer som denna. Bevisligen har de inte gjort vad de skulle. Är det utkörning till dörr så är det.

peternicklas
stefancrs skrev:
Aha, hårda bud för bud.
Jag tycker själv det är bäst att hämta hos ombudet. Nu har vi endast 500m dit. MEN att sitta en hel dag och vänta på ett paket och sedan få info att man inte var hemma det accepterar jag inte. Nu kan jag sitta hemma och arbeta men tänk de som måste ta fritt för att vänta på något som inte kommer.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D09
politby skrev:
Jag skulle få en server levererrad från Tyskland igår:

[bild]

och så här gick det till i verkligheten (jag var dessutom hemma):

[video]https://youtu.be/hAHye4_AXsE[/video]

:mad:
Varför stannar kamerans sekundvisare mellan xx:xx:16 och 41 ? 😳

Edit

2:a på den såg jag nu.. Sorry

Redigerat:
Nerre skrev:
Se upp bara så de inte får för sig att anmäla dig för olaglig kameraövervakning. Har du inte tillstånd så får kameran inte filma utanför den egna tomten. (Hade du stått och filmat med mobilen hade det inte varit nåt problem.)
Kanske dumt att eventuellt tipsa "förövaren" på ett öppet forum så här?

B
de borde ju kunna analysera vilka chaufförer som har större andel av paket som går till utlämningsställe.. det borde ju i stora drag vara samma genomsnittliga mottagning av hempaket över en period.

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Men alltså vad har dom för fel... stannar men orkar inte masa sig ur bilen för att göra sitt jobb

• Gilla
JTF och 3 till
  • Laddar…
hsd
Jag har varit med om det med DHL-chaffis men aldrig med posten eller Shenker

Hahaha, så underbart med videon. Nu önskar jag mig en övervakningskamera jag också.

Postis här fortsätter att utmana mitt tålamod, en kompis som bor 20 mil bort skickade ett kuvert med fröer till mig i december, jag fick det levererat i februari. Jag försökte intala mig att någon stackars arbetsam brevbärare gått hela vägen genom snöstormar för att leverera försändelsen till mig. Någon annan rimlig förklaring finns ju inte. :rolleyes:

Det var en väldig tur att det inte var den gången han skickade rökt kanin och ankkött till mig.

Däremot gillar jag Schenker just nu, fastän jag inte beställt leverans till dörr, så knackade de på med min försändelse när jag råkat somna, fodersäckar är inte direkt fyllda med bomull, det var verkligen en kontrast mot den gången posten lämpade av pelletsen de skulle bära till dörren, ute i hällregnet istället och utan att ens säga till. Pellets och vatten är ingen suverän kombination.

politby skrev:
Därför att kamerorna ibland inte hänger med att kopiera in klockan. Det gör däremot kameraservern vars klocka är ovanför
Å jag som trodde att det var för att kameran bara filmar när den detekterar rörelse. Och då sparar en sekvens från strax före till strax efter detektion.

nino skrev:
Men alltså vad har dom för fel... stannar men orkar inte masa sig ur bilen för att göra sitt jobb
De kanske är lite disträa, och har glömt varför de åkte dit :cool:

Hit till mig i ödemarken kommer posten med leverans kanske en gång i månaden (det är ca 300 meter från brevlådan).

Och när han/hon svänger in på gårdsplanen tutar han/hon.
Det är ju faktiskt rätt enkelt att sätta tummen på tutan. Tipsa era speditörer om det!
En enda gång på fem år har ett av mina paket blivit fellevererat till ett dagis en km bort.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Mina kameror är alltid aktiva. Det är övervakningssystemet (Milestone Xprotect) som spelar in baserat på när kamerorna har upptäckt rörelse. I mitt fall har jag ställt in systemet att spela in 5 minuter efter varje rörelsedetektering.
Det är bara en liten del av bilden som omfattas av rörelseigenkänning.

Varför så länge som 5 minuter? Jag menar, om nån befinner sig inom kamerans övervakningsområde så triggas det väl nya rörelser och den tid du ställt är väl "efter sista rörelse"?

Zoneminder som jag kör med så väljer man inte tid utan antal bilder (så man får räkna baserat på framerate), fördelen är att den har en buffert så jag kan spela in några sekunder INNAN rörelse detekterades. Jag spelar i dagsläget in med 2 fps, spelar in 4 frames före rörelse och 10 frames efter sista rörelse.

Att jag kör så lite som 2 fps beror på att zoneminder kör rörelseanalys på varje frame och det tar en helt del kraft av datorn, 2 fps räcker gott och väl för att se vad som händer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.