Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Så, nytt år, nya chanser att fucka upp...

Jag väntar på paket från mattiasp, han lämnade in det hos Schenkerombud det inom nån timme efter att dealen var gjord, i lördags.
Det blir måndag... tisdag... idag onsdag ser jag att paketet sorterats i BORÅS?!

Men det kanske är så att smidigaste och enklaste transportsättet för ett inte jättestort kolli går från Västerås, via BORås, till BORlänge... :rolleyes:

Ingen som helst skugga är menad att falla över mattiasp!
Men Schenker... dom har f_n inte bråttom inte, och speciellt rätt verkar det inte bli alla gånger heller. :banghead:

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Jag skulle få en server levererrad från Tyskland igår:

Capture _2016-02-25-15-19-30.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och så här gick det till i verkligheten (jag var dessutom hemma):

[video]https://youtu.be/hAHye4_AXsE[/video]

:mad:

Redigerat:
  • Gilla
JTF och 5 till
  • Laddar…
Busted. :)

peternicklas
??? De var ju hos dig men kunde inte gå av och ringa på???

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vafan

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
??? De var ju hos dig men kunde inte gå av och ringa på???
Skulle tro att han står stilla för att det i systemet ska se ut som att han försökt leverera.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
stefancrs skrev:
Skulle tro att han står stilla för att det i systemet ska se ut som att han försökt leverera.
De lär sig. De gjorde likadant med mig, bara det att när han skrev tidpunkten på lappen för försöket så var han på andra sidan staden... Hoppas att du ringer till dem och klagar.

politby skrev:
Jag skulle få en server levererrad från Tyskland igår:

[bild]

och så här gick det till i verkligheten (jag var dessutom hemma):

[video]https://youtu.be/hAHye4_AXsE[/video]

:mad:
Har du kontaktat postnord?

Exakt.
När jag ringde till kundtjänst svarade de att de kunde se på gps-spårningen att bilen varit på plats och de antydde att det var jag som for med osanning. Då gav jag dem länken till videon 😎

Redigerat:
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
politby skrev:
Exakt.
När jag ringde till kundtjänst svarade de att de kunde se på gps på linjen
Påpekade du då att han inte klev ut ur bilen utan bara stod stilla ett tag för att sedan dra? :)

peternicklas
Ge dem en länk till filmen.

Jag har skickat mail till chefen för anläggningen i Veddesta och till produktionschefen för Postnord i Stockholm, och jag har även gjort en reklamation hos postens kundtjänst. Länk till videon är givetvis med.
Det är inte första gången detta har inträffat men nu är första gången jag har bildbevis. Inte en chans att jag släpper detta.

• Gilla
JTF och 12 till
  • Laddar…
Just det. Bilarna följs med hjälp av gps så att man kan se att bilen faktiskt har varit på rätt adresser. Men den här skitstöveln åkte dit i dubbel bemärkelse 😀
Jag fick oväntad nytta av bevakningskameran...

• Gilla
JTF och 3 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Så, nytt år, nya chanser att fucka upp...

Jag väntar på paket från mattiasp, han lämnade in det hos Schenkerombud det inom nån timme efter att dealen var gjord, i lördags.
Det blir måndag... tisdag... idag onsdag ser jag att paketet sorterats i BORÅS?!

Men det kanske är så att smidigaste och enklaste transportsättet för ett inte jättestort kolli går från Västerås, via BORås, till BORlänge... :rolleyes:

Ingen som helst skugga är menad att falla över mattiasp!
Men Schenker... dom har f_n inte bråttom inte, och speciellt rätt verkar det inte bli alla gånger heller. :banghead:
värt att poängtera om schenker är att de numera använder posten som sista distributör om det inte finns nåt ombud inom rimligt avstånd och då har jag för mig att dessa paket går via en ort oavsett var det kommer ifrån och vart det ska. Kanske beror det på det. En del schenker paket hämtas alltså i slutändan ut hos ett ombud för posten.
En smart service kan tyckas men det går ju en del extra dagar för den hanteringen.

• Gilla
politby
  • Laddar…
Lögnerna fortsätter. Nu påstår de att de försökt avisera mig per telefon...

Capture+_2016-02-26-12-19-32.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.