382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Så, nytt år, nya chanser att fucka upp...
Jag väntar på paket från mattiasp, han lämnade in det hos Schenkerombud det inom nån timme efter att dealen var gjord, i lördags.
Det blir måndag... tisdag... idag onsdag ser jag att paketet sorterats i BORÅS?!
Men det kanske är så att smidigaste och enklaste transportsättet för ett inte jättestort kolli går från Västerås, via BORås, till BORlänge...
Ingen som helst skugga är menad att falla över mattiasp!
Men Schenker... dom har f_n inte bråttom inte, och speciellt rätt verkar det inte bli alla gånger heller. :banghead:
Jag väntar på paket från mattiasp, han lämnade in det hos Schenkerombud det inom nån timme efter att dealen var gjord, i lördags.
Det blir måndag... tisdag... idag onsdag ser jag att paketet sorterats i BORÅS?!
Men det kanske är så att smidigaste och enklaste transportsättet för ett inte jättestort kolli går från Västerås, via BORås, till BORlänge...
Men Schenker... dom har f_n inte bråttom inte, och speciellt rätt verkar det inte bli alla gånger heller. :banghead:
Exakt.
När jag ringde till kundtjänst svarade de att de kunde se på gps-spårningen att bilen varit på plats och de antydde att det var jag som for med osanning. Då gav jag dem länken till videon 😎
När jag ringde till kundtjänst svarade de att de kunde se på gps-spårningen att bilen varit på plats och de antydde att det var jag som for med osanning. Då gav jag dem länken till videon 😎
Redigerat:
Jag har skickat mail till chefen för anläggningen i Veddesta och till produktionschefen för Postnord i Stockholm, och jag har även gjort en reklamation hos postens kundtjänst. Länk till videon är givetvis med.
Det är inte första gången detta har inträffat men nu är första gången jag har bildbevis. Inte en chans att jag släpper detta.
Det är inte första gången detta har inträffat men nu är första gången jag har bildbevis. Inte en chans att jag släpper detta.
Just det. Bilarna följs med hjälp av gps så att man kan se att bilen faktiskt har varit på rätt adresser. Men den här skitstöveln åkte dit i dubbel bemärkelse 😀
Jag fick oväntad nytta av bevakningskameran...
Jag fick oväntad nytta av bevakningskameran...
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
värt att poängtera om schenker är att de numera använder posten som sista distributör om det inte finns nåt ombud inom rimligt avstånd och då har jag för mig att dessa paket går via en ort oavsett var det kommer ifrån och vart det ska. Kanske beror det på det. En del schenker paket hämtas alltså i slutändan ut hos ett ombud för posten.FredrikR skrev:Så, nytt år, nya chanser att fucka upp...
En smart service kan tyckas men det går ju en del extra dagar för den hanteringen.