382 769 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Fick sms att Postnord hade försökt leverera ett paket men "kunde inte leverera". Grejen är att jag var hemma, hade räckt att ringa på dörren...
De har nog mer än lite problem...
http://www.expressen.se/dinapengar/folkets-ilska-mot-postnord/
http://www.expressen.se/dinapengar/folkets-ilska-mot-postnord/
Fick mail att postnord varit hem men ingen hemma och det stämde, skulle ringa ett nr för att beställa ny utkörning, telefonnr gick till teleoperatören 3 
Ringde rätt nr och påpekade att det stod fel nr och först sa hon i andra änden att ojdå när vi pratat klart så sa jag att dom fick kolla upp det där med nr och då fick jag till svar att hon hört förut att det var fel nr i mailen...
Alltså hur svårt kan det vara att ändra till rätt nr, är ju troligtvis automatiska mail som skickas och någon som skrivit fel från start... lite dålig "reklam" att ha fel nr
Ringde rätt nr och påpekade att det stod fel nr och först sa hon i andra änden att ojdå när vi pratat klart så sa jag att dom fick kolla upp det där med nr och då fick jag till svar att hon hört förut att det var fel nr i mailen...
Alltså hur svårt kan det vara att ändra till rätt nr, är ju troligtvis automatiska mail som skickas och någon som skrivit fel från start... lite dålig "reklam" att ha fel nr
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Min tjej pluggar på distans så hon är för det mesta hemma på dagarna när posten kommer. Tyvärr så får man alltid ett sms att det inte gått att leverera paketet då ingen varit hemma elller att det dagen därpå kommer en avi med posten av samma anledning, vilket är konstigt då brevbäraren annars borde ha lämnat en handskriven avi.
Så brukade det vara där vi bodde tidigare och det köper jag, men nu skippar dom helt enkelt att leverera paket till privatkunder....
Så brukade det vara där vi bodde tidigare och det köper jag, men nu skippar dom helt enkelt att leverera paket till privatkunder....
Idag fick jag halva kollit, den andra halvan råkade tydligen stanna kvar på centralen.
Efter en del samtal fick jag löftet om hemleverans mellan 13-15 idag, den som lever den får se om det verkligen kommer hända.
Igår kom sista paketet, postnord levererade till dörren, ingen hemma så han ringde upp mig och frågade om det gick bra att ställa av det på trappen. Bor avskilt och var på väg hem så det var lugnt, det är service det 
Tack till den som tipsade om zooplus.se
Tack till den som tipsade om zooplus.se
Så var det för mig senaste lev också, han ringer när han står utanför och frågar, funkade mycket bra, blev faktiskt förvånad efter allt man läst..nino skrev:
Jo, tackolov har Postnord även en del guldkorn bland de anställda – jag har också en hel del riktigt bra erfarenheter av dem! Jag tror dock att det tyvärr handlar om att dessa guldkorn överlevererar på eget initiativ (viljan att göra ett bra jobb trots dåliga förutsättningar) snarare än följer gängse rutiner.
Jag tror det är lite både och.
Dels finns de de som har en yrkesheder och gör sitt bästa.
Sen finns det också de som letar efter luckor i systemet att utnyttja (t.ex. att systemet bara ser med GPS:en var de varit och hur länge, men inte om de klev ur bilen eller inte).
Det är ju inte utan anledning som man för väktare brukar ha "stämpelklocka" för att kolla var de har varit och när (numera är det väl streckkod eller RFID-tagg som de scannar, förr i tiden var det en fastkedjad nyckel som stämplade på en remsa i klockan de bar med sig).
Dels finns de de som har en yrkesheder och gör sitt bästa.
Sen finns det också de som letar efter luckor i systemet att utnyttja (t.ex. att systemet bara ser med GPS:en var de varit och hur länge, men inte om de klev ur bilen eller inte).
Det är ju inte utan anledning som man för väktare brukar ha "stämpelklocka" för att kolla var de har varit och när (numera är det väl streckkod eller RFID-tagg som de scannar, förr i tiden var det en fastkedjad nyckel som stämplade på en remsa i klockan de bar med sig).
Är det bara jag som inte förstår vad syftet är att köra runt med en massa paket, sitta och titta på huset de ska till och inte ens försöka ringa på dörren? Har man ingen som helst solidaritet med de extrakostnader med medför för arbetsgivaren? Ingen tanke på att det kanske är rättare att få löneförhöjning om man faktiskt lyckas göra sitt jobb?
Jag tror att processen så att säga går åt andra hållet. I början är de ivriga att göra ett bra jobb, men sen märker de att det ger ändå inte högre lön eller minskad arbetstid. Och får man inte den uppskattning man anser att arbetet är värt så börjar man väl arbeta så mycket som man tycker man får betalt för.
Att slita ut sig som ett djur för att öka arbetsgivarens vinst utan att få del av kakan är inte direkt nåt som motiverar anställda.
Att slita ut sig som ett djur för att öka arbetsgivarens vinst utan att få del av kakan är inte direkt nåt som motiverar anställda.
Det hade varit intressant att veta om det är postnords egna anställda som skiter i sitt jobb eller om det är underentreprenörerna och deras anställda eller kanske både och?
På politby film är det en vit bil, så det är troligen en underleverantör.
På politby film är det en vit bil, så det är troligen en underleverantör.
Så här såg min pall med ömtåliga solceller ut då den levererades av postnord... den var väl uppmärkt med ömtåligt GLAS och att den inte fick beträdas eller staplas annat gods uppe på. Men vad hjälpte det då den ändå var full av fotavtryck uppe på samt sönderkörd pall....
Har iaf reklamerat frakten så får vi se vad de svarar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
magnetens skrev:Så här såg min pall med ömtåliga solceller ut då den levererades av postnord... den var väl uppmärkt med ömtåligt GLAS och att den inte fick beträdas eller staplas annat gods uppe på. Men vad hjälpte det då den ändå var full av fotavtryck uppe på samt sönderkörd pall....
[bild]
Men i detta fallet kan man väl inte säga att avsändaren gjort ett bra jobb beträffande emballage ?? :wow:
Man ju inte alltid i alla läge skylla på fraktaren. Det måste ju vara rimligt bra packat från början.