Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
peternicklas
Är de helt funtade på Postnord? Det är något lurt bakom detta. Redan den 25 eller tidigt den 26 skulle paketet kommit till ett ombud. Jag har aldrig varit med om att man först försöker och sedan dagen efter försäker igen med telefon.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Se upp bara så de inte får för sig att anmäla dig för olaglig kameraövervakning. Har du inte tillstånd så får kameran inte filma utanför den egna tomten. (Hade du stått och filmat med mobilen hade det inte varit nåt problem.)

Det är en såndär chaufför som skriver att denne är "service minded" i sitt CV...

• Gilla
hakanhanna och 1 till
  • Laddar…
Nerre skrev:
Se upp bara så de inte får för sig att anmäla dig för olaglig kameraövervakning. Har du inte tillstånd så får kameran inte filma utanför den egna tomten. (Hade du stått och filmat med mobilen hade det inte varit nåt problem.)
Den kameran pajade i morse, den har varit på gång ett tag... :cool:

politby skrev:
Den kameran pajade i morse, den har varit på gång ett tag... :cool:
Fråga Postnord varför den plötsligt har pajat :)

peternicklas skrev:
Är de helt funtade på Postnord? Det är något lurt bakom detta. Redan den 25 eller tidigt den 26 skulle paketet kommit till ett ombud. Jag har aldrig varit med om att man först försöker och sedan dagen efter försäker igen med telefon.
Försändelser via EPG på 28 kg går aldrig till ombud...

politby skrev:
Jag skulle få en server levererrad från Tyskland igår:

[bild]

och så här gick det till i verkligheten (jag var dessutom hemma):

[video]https://youtu.be/hAHye4_AXsE[/video]

:mad:
Varför stannar klockan på 13:19:16 för att sen starta när han kör iväg igen, och då startar den på 13:19:41?

• Gilla
jackt
  • Laddar…
När du kämpat dig trött och håller på att få nervsamanbrott pågrund av Postnord, så kommer du slutligen att få svaret att Postnord inte har ett leveransavtal med dig och därför måste den som beställt leveransen reklamera.
Tro mig som får försändelser flera ggr i veckan, enda sättet att inte bli galen är att från början utgå ifrån att nationella försändelser tar minst 14 dagar, att bara hälften kommer fram och att du blir rånad när du ska betala för transporten.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
HHenrik skrev:
Varför stannar klockan på 13:19:16 för att sen starta när han kör iväg igen, och då startar den på 13:19:41?
Därför att kamerorna ibland inte hänger med att kopiera in klockan. Det gör däremot kameraservern vars klocka är ovanför

oceanis skrev:
När du kämpat dig trött och håller på att få nervsamanbrott pågrund av Postnord, så kommer du slutligen att få svaret att Postnord inte har ett leveransavtal med dig och därför måste den som beställt leveransen reklamera.
Tro mig som får försändelser flera ggr i veckan, enda sättet att inte bli galen är att från början utgå ifrån att nationella försändelser tar minst 14 dagar, att bara hälften kommer fram och att du blir rånad när du ska betala för transporten.
Jag vet det. Men detta är så flagrant att jag kämpar på ändå.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
det tog skruv. 😀 samma kille som var här och vände om igår var just här med paketet. På min fråga om varför han bara satt kvar i bilen igår svarade han "det har jag ingen riktigt bra förklaring till men det kanske kostar mig mitt jobb".
Jag har dessutom blivit uppringd av produktionscheferna för både lastbil och skåpbil men jag tror att det som hade mest effekt var mitt email till pressavdelningen på postnords huvudkontor 😎

• Gilla
roli och 7 till
  • Laddar…
Han kommer rimligtvis inte bli av med jobbet, men generellt så är det ju bättre att faktiskt GÖRA sitt jobb om man inte vill få skäll...

• Gilla
Göran.W och 1 till
  • Laddar…
politby skrev:
det tog skruv. 😀 samma kille som var här och vände om igår var just här med paketet. På min fråga om varför han bara satt kvar i bilen igår svarade han "det har jag ingen riktigt bra förklaring till men det kanske kostar mig mitt jobb".
Jag har dessutom blivit uppringd av produktionscheferna för både lastbil och skåpbil men jag tror att det som hade mest effekt var mitt email till pressavdelningen på postnords huvudkontor 😎
Då blir det inte många chaufförer kvar som kommer att köra för postnord!

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
B
Kanske sätter detta stopp för denna typ av manipulation av systemet....

politby skrev:
Jaha, är det dit man ska maila nuförtiden. Reklamerade en leverans igår samma minut jag fick ett sms som sa att de just varit hos mig, vilket de så klart inte hade.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.