382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Faktum är att alla paket utom de från Kina har kommit fram utan bekymmer.
Lite komiskt dock att det tog lika lång tid, nästan på timmen faktiskt, att få ett paket från Conrad i Tyskland som från NetOnNet i Borås....Sakerna beställdes samtidigt.
Lite komiskt dock att det tog lika lång tid, nästan på timmen faktiskt, att få ett paket från Conrad i Tyskland som från NetOnNet i Borås....Sakerna beställdes samtidigt.
Det förvånande är väl att netonnet inte kom senare, då de flesta svenska internetbolag bara agerar mellanhand till tex Tyskland ..mexitegel skrev:
Schenker levererar, som vanligt tycker jag - värre när man ska skicka nåt...
Beställde resväskor, från Västerås i måndags kväll innan jag gick o la mig.
Frakt bokades igår morse gick iväg på kvällen och var framme på terminal igår före midnatt.
Nyss plingade det till i telefonen att de finns att hämta hos ombud nu.
Beställde resväskor, från Västerås i måndags kväll innan jag gick o la mig.
Frakt bokades igår morse gick iväg på kvällen och var framme på terminal igår före midnatt.
Nyss plingade det till i telefonen att de finns att hämta hos ombud nu.
Problemet med Posten var väl att man nån gång på 90-talet tappade bort det här med samhällsansvar och man blev konkurrensutsatta och vinstdrivande.
För att hålla nere kostnaderna så införde man konstgjorda fördröjningar, så kunderna inte skulle märka skillnad på om det var högsäsong eller lågsäsong. Under högsäsong körde man för fulla muggar, under lågsäsong lät man försändelser ligga bara för att de skulle ta lika lång tid som under högsäsong.
Och samma teknik använde man för att motivera kunderna att betala högre porto. Man hade ju ingen separat distribution för A-post och B-post så B-posten lät man ligga på hyllan 2-3 dar för att A-posten skulle gå snabbare.
Sen införde man en massa nya konstiga tjänster bara för att försöka dra in mer pengar. Att fokusera på att förmedla försändelser räckte inte när man hade konkurrens av fax (och sen kom e-posten till på köpet).
Antagligen så har de som kör ut paket nån slags ackord, så de förlorar på att verkligen gå ur och ringa på. Bättre att slänga en avi i lådan och åka vidare.
För att hålla nere kostnaderna så införde man konstgjorda fördröjningar, så kunderna inte skulle märka skillnad på om det var högsäsong eller lågsäsong. Under högsäsong körde man för fulla muggar, under lågsäsong lät man försändelser ligga bara för att de skulle ta lika lång tid som under högsäsong.
Och samma teknik använde man för att motivera kunderna att betala högre porto. Man hade ju ingen separat distribution för A-post och B-post så B-posten lät man ligga på hyllan 2-3 dar för att A-posten skulle gå snabbare.
Sen införde man en massa nya konstiga tjänster bara för att försöka dra in mer pengar. Att fokusera på att förmedla försändelser räckte inte när man hade konkurrens av fax (och sen kom e-posten till på köpet).
Antagligen så har de som kör ut paket nån slags ackord, så de förlorar på att verkligen gå ur och ringa på. Bättre att slänga en avi i lådan och åka vidare.
Nu har mitt paket kommit fram, efter en extra vända fram och tillbaka över Atlanten. PostNord tyckte det var enklare än att skicka det till rätt adress när det av misstag hade hamnat i Härnösand istället för Borlänge.
Jag beställde det i början av sommaren...
Jag beställde det i början av sommaren...
Väldigt lustigt att vi då (nästan) alltid har stora brev & paket mindre än ca 300*200*150 i vår brevlåda även att öppningen bara är ca 350*50, sedan är luckan/dörren i veckobrevlådan (den man öppnar för att hämta posten) olåst och den öppningen är ca 350*400. Senast var igår, när vi fick ett brev som var ca 60 tjock.nissenhj skrev:
Möjligtvis en galen tanke: Ni kanske inte har samma brevbärare?Demmpa skrev:Väldigt lustigt att vi då (nästan) alltid har stora brev & paket mindre än ca 300*200*150 i vår brevlåda även att öppningen bara är ca 350*50, sedan är luckan/dörren i veckobrevlådan (den man öppnar för att hämta posten) olåst och den öppningen är ca 350*400. Senast var igår, när vi fick ett brev som var ca 60 tjock.
För vi är många som har detta problemet, men vi kanske alla ljuger bara för att du själv har en postis med serviceanda?
Tror inte vi har samma brevbärare i Kalmar som i Färlöv!MissAnpassad skrev:
Men ibland kan man undra när det är kväll innan brevbärare hunnit hit!