382 754 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Kanske för enkelt för Postnord, men UPS löser leveranserna till dörr så här:
"Vänligen notera att din order kan levereras när som helst under dagen fram till klockan 17.00. Om ingen är hemma vid leveransen kommer UPS lämna ett visitkort och försöka igen dagen därpå. De lämnar all information du behöver för att motta leveransen vid nästa försök, givetvis tillkommer inga kostnader.
Om du inte kan vara hemma vid leveransförsöket så går det utmärkt att sätta upp en lapp med texten "Vänligen lämna paketet i brevlådan" samt din underskrift så lämnar de paketet i brevlådan. "
"Vänligen notera att din order kan levereras när som helst under dagen fram till klockan 17.00. Om ingen är hemma vid leveransen kommer UPS lämna ett visitkort och försöka igen dagen därpå. De lämnar all information du behöver för att motta leveransen vid nästa försök, givetvis tillkommer inga kostnader.
Om du inte kan vara hemma vid leveransförsöket så går det utmärkt att sätta upp en lapp med texten "Vänligen lämna paketet i brevlådan" samt din underskrift så lämnar de paketet i brevlådan. "
Har en släkting som jobbar inom postnords interna "polis" så att säga, som utreder medarbetare som stjäl post. Han har berättat en del om hur dom jobbat, och om hur dom spanat på misstänkta nästan som i en spionroman =)nissenhj skrev:Att posten ser allvarligt på svinn har då aldrig jag uppfattat det som!
För några år sedan köpte jag mycket dator delar av en grossist i Oskarshamn, ungefär vartannat paket försvann mellan Oskarshamn och Jönköping i flera års tid. Grossisten var också irriterad på detta eftersom kunderna inte fick sina leveranser i tid. Posten gjorde ingenting vad vi såg. I min värld borde det vara lätt att se vem och var problemet var eftersom det försvann alltid på samma sträcka.
Men iallafall... Min uppfattning var att han var väldigt engagerad i detta, med starkt rättsfokus och stark integritet. Men jag vill också minnas att han vid något tillfälle sagt något om att det var väldigt olika från område till område. Jag tolkade det som att det inte riktigt fanns tydliga krav uppifrån på att detta var en fråga att verkligen ta på allvar och prioritera. Således kan man ha otur och råka ut för mindre engagerade individer, oavsett om det handlar om kundsupporten eller ansvariga chef inom ens postområde. Och givetvis kan övergången från Posten till Postnord, med alla omstruktureringar som det kan ha inneburit, också påverkat negativt.
Jag fick för övrigt ett mail från Postnord igår, om ett paket (nåja, det skickades som brev). Det handlar inte om fler veckors försening eller liknande, men formuleringen i deras mail tyckte jag var rätt rolig:
Det dom skriver betyder alltså att om jag inte är hemma så får jag hämta det hos mitt postombud, även om det skulle gått ner i brevlådan. :banghead:
Enligt UPS får dom numer lämna paket utan påskrift vid villor och radhus om ingen är hemma.thomas33 skrev:Kanske för enkelt för Postnord, men UPS löser leveranserna till dörr så här:
Just nu har jag följande under transport:
4 paket med Postnord inom Sverige
1 paket med Schenker inom Sverige
1 paket med UPS från Tyskland
1 paket med DHL från Tyskland
4 paket med okänd frakleverantör från Kina
Ska bli spännande att se hur detta slutar...
4 paket med Postnord inom Sverige
1 paket med Schenker inom Sverige
1 paket med UPS från Tyskland
1 paket med DHL från Tyskland
4 paket med okänd frakleverantör från Kina
Ska bli spännande att se hur detta slutar...
Mina 'röster' går mot UPS och DHL.mexitegel skrev: