Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
När jag kollar mitt senaste paket står det på sökningen att Postnord sökt mig via telefon men ej fått svar, har inga missade samtal och har haft telefon med mig hela tiden.....

Lol, vad sägs om denna fina historik från FedEx,. jobbade hemma idag föra att få paketet sket sig ändå

Date/Time
Activity Location
9/09/2015 - Wednesday
11:28 am Delivery exception STOCKHOLM-ARLANDA SE
Incorrect address
8:34 am On FedEx vehicle for delivery STOCKHOLM-ARLANDA SE
9/08/2015 - Tuesday
1:49 pm At local FedEx facility STOCKHOLM-ARLANDA SE
9/07/2015 - Monday
5:15 pm At local FedEx facility STOCKHOLM-ARLANDA SE
1:36 pm Delivery exception STOCKHOLM-ARLANDA SE
Customer not available or business closed
7:37 am On FedEx vehicle for delivery STOCKHOLM-ARLANDA SE
9/06/2015 - Sunday
8:25 pm International shipment release - Import STOCKHOLM-ARLANDA SE
8/27/2015 - Thursday
8:11 am In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE
Package available for clearance
4:07 am In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
4:02 am Departed FedEx location ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
8/26/2015 - Wednesday
9:53 pm Departed FedEx location ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
7:19 pm In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6:35 pm Arrived at FedEx location ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
5:15 am In transit INDIANAPOLIS, IN
5:03 am Departed FedEx location INDIANAPOLIS, IN
2:24 am In transit INDIANAPOLIS, IN
1:11 am Arrived at FedEx location INDIANAPOLIS, IN
8/25/2015 - Tuesday
8:40 pm Left FedEx origin facility HOUSTON, TX
6:01 pm Picked up HOUSTON, TX
8/12/2015 - Wednesday
9:53 am Shipment information sent to FedEx

• Haha
Revhiet1
  • Laddar…
C
Detta med felaktig adress verkar vara FedEx paradnummer. Det har till och med hänt mig att de skickat brev där det står att de inte kan leverera ett paket för att postnumret XXX XX inte existerar. Samma postnummer som de skickar brevet till. Samma postnummer som gällt de senast 100 åren skulle jag tro. Idioter!

P.s. låt mig gissa att de knappar in detta i sina system i brist på en "hann inte köra ut paketet"-kod utan att vara medvetna om alt. struntar i att det triggar oönskade händelser.

Redigerat:
  • Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
Min nuvarande episod med Postnord:

Bakgrund: Jag har bestält en grej från USA. Förra veckan fick jag en avi i mailen att den fanns att hämta. På Coop Forum i Härnösand. Jag bor i Borlänge. Det är 35 mil till Härnösand, och lika långt tillbaka. De har alltså fuckat upp postnumret, vilket innebär att det är 70 mils körning för att hämta den.

Jag ringer dem, och efter en massa strul för att jag inte har något kollinummer (hade aldrig fått det) så får jag dem att ringa uthämtningsstället och kolla det. Jodå, postnumret var fel. Men, kan de rätta till det? Nej...

Så, idag fick jag en pappersavi i brevlådan. Fortfarande Härnösand. Jag ringer dem igen, jag menar, kan de få avin till rätt adress så ska de väl för fanken kunna få paketet till rätt adress... Nope. Tills paketet är utlämnat så tillhör det avsändaren, och då kan jag inte få det skickat till min adress, trots att det är ett uppenbart klantfel (två siffror omkastade i postnumret), och trots att det ska skickas till mig och att avin gick till mig. Deras undanflykt är att brev och paket sorteras på olika sätt, och de kan de inte göra något åt...

Jag erbjuder mig till och med att gå in på det lokala postkontoret och legitimera mig samt betala för frakt Härnösand-Borlänge, så att de kan kontakta Härnösand och slappa på en ny adresslapp. Med andra ord, jag hämtar ut paketet på distans och köper samtidigt frakt hit, men det passar inte in i deras system.

Deras lösning: vänta tills min tid att hämta paketet gått ut, så skickas det tillbaka till avsändaren (på andra sidan Atlanten), som sedan kan skicka det igen (över Atlanten) till rätt adress. Med andra ord, minst 3 månaders väntetid...

Dessutom har de mage att bli nedlåtande: "Men, du har ju haft nästan två veckor på dig att hämta det!". Jag ska väl inte behöva åka 70 mil för att hämta ett paket? Dessutom, jag har ett jobb och andra aktiviteter, man kan inte bara försvinna en hel dag bara sådär.

Jag är nu uppe i 8 telefonsamtal med dem, och ett samtal öga mot öga på postkontoret, och leverantören har haft flera kontakter med dem och vi har inte kommit någonstans.

Postnord, ert jävla uppdrag, som avsändaren betalt bra pengar för, är att få fram paketet till mig. Inte 70 mils resa bort. Tänk, för fan! På vilket sätt tror ni att avsändaren blir nöjdare av att få administrationen och kostnaden för en frakt till? Vem försöker ni egentligen hjälpa?

Sedan de blev Postnord så har de dessutom bytt logga. Den gamla var i alla fall ärlig, en stiliserad snigel som illustrerade såväl hastigheten i servicen som den samlade intelligensen i organisationen.

En tidigare incident:

Jag hade beställt sex stycken 19" monitorer, på tiden innan plattskärmarna. Eftersom jag vet att de är stora, speciellt med kartongen, så beställde jag med tjänsten "hemkörning kvällstid". Jag spårade försändelsen på nätet, och när den legat hos dem i en vecka så ringde jag och frågade varför de inte körde ut den. Följande konversation utspelade sig:

"Det stämmer."
"Så, när kan ni köra ut den?"
"Du har beställt med hemkörning kvällstid. Den tjänsten har vi inte i Borlänge."
"Nähä. När kan ni köra ut den på dagtid då, så kan jag åka hem från jobbet och ta emot den."
"Nej, det kan vi inte göra, du har ju beställt hemkörning kvällstid."
"Men, den tjänsten hade ni inte, så när kan ni köra ut den?"
"Vi kan inte köra ut den på dagtid, du har ju beställt hemkörning kvällstid."
"Jo, men den tjänsten hade ni inte."

Den där rundgången fortsatte i kanske 10 minuter innan jag gav upp och åkte tre vändor för att hämta hem dem själv.

KnockOnWood skrev:
Lägg märke till att från München till Sverige (900 km) tog det 25 timmar,
men från Toftanäs/Malmö till mottagare (100 km) tog det 99 timmar.
Rekordet för mig är två dagar från Kina till Sverige, sedan 16 dagar för att få det hem till mig inom Sverige.

Det hade gått fortare om de bara gett en kines paketet och sagt "Gå västerut!" (fast på kinesiska, såklart).

• Gilla
  • Haha
Revhiet1 och 5 till
  • Laddar…
cpalm skrev:
P.s. låt mig gissa att de knappar in detta i sina system i brist på en "hann inte köra ut paketet"-kod utan att vara medvetna om alt. struntar i att det triggar oönskade händelser.

Pot kod på dörren men chauffören har mitt nummer och kundservice påstår att han ringt, inga missade samtal på min mobil

Det har varit sjukt mycket strul med denna lev. Som synes låg den svinlänge på Arlanda även fast säljaren inkluderat invoice etc

AndersMalmgren skrev:
Pot kod på dörren men chauffören har mitt nummer och kundservice påstår att han ringt, inga missade samtal på min mobil

Det har varit sjukt mycket strul med denna lev. Som synes låg den svinlänge på Arlanda även fast säljaren inkluderat invoice etc
Nu kommer jag inte ihåg vilket av dessa fraktbolag jag jag hade diskussion med om att ringa och avisera leverans som dom alltid gjort tidigare då sa den chauffören att dom blivit av med sina telefoner så ville dom ringa och avisera fick dom använda sin privata mobil. Om detta stämmer så kan det ju förklara varför dom inte ringer.

ceson skrev:
Nu kommer jag inte ihåg vilket av dessa fraktbolag jag jag hade diskussion med om att ringa och avisera leverans som dom alltid gjort tidigare då sa den chauffören att dom blivit av med sina telefoner så ville dom ringa och avisera fick dom använda sin privata mobil. Om detta stämmer så kan det ju förklara varför dom inte ringer.
Enligt UPS hade dom inga tjänstetelefoner, hur sjukt som helst om det stämmer.

Det är troligt att det var UPS jag pratade med, det är ju helt rätt väg att gå om man vill göra sig ett lika gott namn som post mord;)

Tror att ibland har man tur och ibland otur bara.. oavsett bolag..
När jag köpte mycket utomlands (usa, kina, pakistan) med mitt företag så fanns inte mycket att klaga på.. de som levererade var UPS eller fedex i de allra flesta fall.

Men när jag köpte saker i sverige så tog det mycket längre tid.. och det var miss i kommunikationen vid flertalet leveranser.. ibland undrade man om paketen skickades till utlandet bara för att.. och sen skickas tillbaka till sverige :/ och ofta var emballaget i sämre skick (trots att det borde ha utstått mer från utlandet liksom).

Vad jag minns så ringde de aldrig vid leverans dock, jag jobbade hemma så på det viset hade de det väl förspänt när de väl skulle leverera.. (man kunde dock se prel leveransdag om man kollade "paketspårningen" och då höll jag mig nära huset..den dagen)

Som privatperson är jag grymt irriterad på att när jag nu ska få paket eller leverans av något .. så kan de knapp säga om de kommer förmiddag eller eftermiddag en viss dag.. vilket betyder att man verkligen måste vara hemma hela dagen och vänta! blaha.. säger jag bara..

MVH Sandra

FredrikR skrev:
Enligt UPS hade dom inga tjänstetelefoner, hur sjukt som helst om det stämmer.
Jag har som sagt sommarjobbat där några somrar för ett antal år sen (tror det var runt år 2000 nånting), på kundtjänst. Och då hade dom bara kommunikation via radio. Men som någon skrev tidigare i tråden så verkar det vara så fortfarande. Helt absurt.

Jag har haft stora problem med DHL också. Det verkar helt uppenbart att de bara vill ha företagskunder. De kan absolut inte ringa innan leverans. Kundtjänsten är näsvis och trist. Det skulle inte gå att lämna det hos grannen. När jag till slut krävde att få skriva en fullmakt som grannen skulle ha med mitt leg, så gick man med på att grannen kunde MÖTA bilen när den kom, och då få paketet. Han skulle inte knacka på. För övrigt menade de att en fullmakt skulle skickas ut via dem .. :x Och jo jag var välkommen till utlämningsstället, 20mil tor.

Beställde en vinkelkap och lite smågrejer från Lefeld.de inför stundande klinkerläggning..
När jag kommer till utcheckningen ser jag att grejerna ska levereras med UPS. :wow:

Känns inte helt osannolikt att det kommer finnas nåt att lägga till i den här tråden innan kapen är i min hand.
:banghead:

Hemmakatten
Dagens solskenshistoria. DHL kom idag som aviserat, de ringde en timme innan de kom (som avtalat), de var 20 minuter sena vilket de artigt bad om ursäkt för och de stängde grinden efter sig när de åkte. :)

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Verkar som jag slapp tull iallafall (Om inte FedEx skickar faktura i efterhand?). Sjukt nice med HTCs flaggskepps telefon som inte ens finns i Sverige för 4500 kronor :D

Uppenbarligen en felrekrytering ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.