Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
0830-0930 1500-1630 är öppettiderna :/

kulle
Ja det var ju helt värdelösa tider :(
Men oftast är det utlämningsställena som slarvar med att skicka ut sms och avier.

B
Öppettiderna, låter som att det är företagscenter.

Ja det kanske det heter, det mesta får man ju hämta på Ica idag.

Jag är alldeles tvärsäker på att en skrivare jag hade hemleverans på inte ens försökte levereras från PostNord.
Satt nämligen hemma utan störande musik eller någonting. Dagen efter kom en avi att jag skulle ha varit onåbar.
Orkade inte bråka utan hämtade ut det på deras logistikcentral.
/M

D09
hsd skrev:
Låter mer som DHL, (har vart med om det)
Ha ha

Idag kom avin

Postnord...

Fan pinsamt ju...

j.f.s
Idag fick jag två paket hemkörda av PostNord. De kom varken oförtjänt sent, inte alls eller misskötte sig på något annat sätt. Jag är fortfarande i chock. Var en ung tjej och jag gissar på att hon inte lärt sig av mer rutinerade kollegor hur det egentligen ska fungera. :D

• Gilla
Göran.W och 2 till
  • Laddar…
D09
j.f.s skrev:
Idag fick jag två paket hemkörda av PostNord. De kom varken oförtjänt sent, inte alls eller misskötte sig på något annat sätt. Jag är fortfarande i chock. Var en ung tjej och jag gissar på att hon inte lärt sig av mer rutinerade kollegor hur det egentligen ska fungera. :D
Typiskt tjejer att inte lyssna på de gamla rutinerade ;)

Du får ge henne lite mer tid ;)

• Gilla
Göran.W
  • Laddar…
kulle skrev:
nu får du nog läsa inläggen igen........
Det är nog du som får läsa igen!
nino har inte fått någon som helst avisering om att det ligger där det ligger utan har själv spårat upp det och det är väl inte det som är meningen med postens tjänster att man själv skall ha koll på var de har mina saker?

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Förra veckan fick jag två sändingar med totalt 4 kollin. Den första helt utan avisering, men chauffören frågade om det gick bra att ställa den vid dörren.

Andra sändningen var via Schenker som ringde upp och ville boka tid för leverans, det skulle komma under förmiddagen enligt tjejen på kundtjänsten. Frågade lite försynt om de kunde ställa av paketen på trappan eftersom jag egentligen inte tänkte vara hemma men fick ett bryskt nej till svar och att det minsann krävdes signering av leveransen. På den utsatta dagen fick jag lite annat att stå i så jag åkte helt sonika hemifrän. Chauffören ringde upp mig och frågade om det gick bra att ställa det på trappan istället.....-Då skriver jag bara en notering här att det var OK av dig, sa chauffören...

Så det löste sig bra för min del, den här gången

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
O
Tja ibland verkar det fungera...
Jag la en beställning i går vid 12 tiden... Nyss fick jag ett sms om att det fanns å hämta ut! Det var DHL som levererade...

För min del har leveranserna faktiskt hittills fungerat bra! "peppar peppar" Dock kan man bli lite trött när de ringer och säger att vi kommer imorgon å levererar ett paket, vi kommer mellan 8-16... Jag frågade om man kunde få lite bättre tid.... Det gick inte... Men de kunde ringa 30min innan.... generöst.... :)
Men okej, det fungerade som det skulle...

Uppdatering på min incident:

De kunde inte skicka paketet till den adress som jag och avsändaren sade var rätt, och som de visste var rätt (eftersom de skickat avin dit...). Så, paketet tar just nu en kryssning över Atlanten, där jag hoppas att det kommer att skickas igen, förhoppningsvis då till rätt adress.

Jag är så jäkla glad att det inte var en adressändring det stod fel postnummer på, då hade de väl tvingat mig att flytta till Härnösand...

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Jag har köpt trimdelar till min bil för för 4 000 kr
Färgtoner till min skrivare för 4 000 kr
Hjullager till bilen för 1 600 kr
Beställt registreringsskyltar

Det kvittar vad fan jag än gör. Posten ger det till någon annan. Jag vet ej vem, och vi får inte grejerna.
Post nord vägrar att lämna det till utlämningsstället så brevbärarjävlen fortsätter stjäla våra paket!!!!

Det är ju paket? Som är spårbara genom hela hanteringskedjan. Om de lämnats ut ska ju kvittering finnas med signatur och lagrat ID. Du ska förstås inte betala. Men såklart jäkligt irriterande att inte få sina leveranser.

Posten (eller vad de nu kallar sig) brukar se allvarligt på svinn och verkligen ta i med musklerna och utreda. Så lite konstigt att problemet bara fått hålla på.
Stod i nåt juridikforum om en postanställd som plockat en ny iPhone av bandet. Det var f-nimej nästan så att Säpo stod och väntade på honom när han kom hem från arbetspasset :)

Måste tacka vem det nu var som tipsade om zooplus, det är nästan halva priset på kattmat snabb leverans och jag får den ända upp på trappen av posten! :)
Har åkt runt 6-7mil enkel förut för att handla, eller ringt runt bland vänner för att se vem som ska dit

• Gilla
hsd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.