Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
AndersMalmgren skrev:
Verkar som jag slapp tull iallafall (Om inte FedEx skickar faktura i efterhand?). Sjukt nice med HTCs flaggskepps telefon som inte ens finns i Sverige för 4500 kronor :D
Undrar om jag inte fick faktura just från FedEx när jag beställde en gasspikpistol från USA för 7år sen..
Men jag kan blanda ihop det också! :)

FredrikR skrev:
Undrar om jag inte fick faktura just från FedEx när jag beställde en gasspikpistol från USA för 7år sen..
Men jag kan blanda ihop det också! :)
Borde man inte få en hint om det på tex trackingen då eller så? Aja, om jag får det så kan jag iallafall dra det på bolaget då det är jobbmobil

Hemmakatten skrev:
Dagens solskenshistoria. DHL kom idag som aviserat, de ringde en timme innan de kom (som avtalat), de var 20 minuter sena vilket de artigt bad om ursäkt för och de stängde grinden efter sig när de åkte. :)
Nyanställd? :)

peternicklas
AndersMalmgren skrev:
Borde man inte få en hint om det på tex trackingen då eller så? Aja, om jag får det så kan jag iallafall dra det på bolaget då det är jobbmobil
Fick ett paket med DHL också från Kina. Fakturan på import och Moms kom 3 dagar senare. Ingen info om att den skulle komma fanns att hitta.

Man ska undvika fast shipping från Kina. Blir alltid dhl i Sverige då. Välj China postal service eller liknande. Då är det posten i Sverige och då blir det 9 av 10 ggr tullfritt. Jag har alltid fått tullat med DHL. Eller dom kallar det speditöravgift m.m som dom schabloner på. Går säkert att bestrida då man ej ingått avtal med dom.

peternicklas
bjornligan skrev:
Man ska undvika fast shipping från Kina. Blir alltid dhl i Sverige då. Välj China postal service eller liknande. Då är det posten i Sverige och då blir det 9 av 10 ggr tullfritt. Jag har alltid fått tullat med DHL. Eller dom kallar det speditöravgift m.m som dom schabloner på. Går säkert att bestrida då man ej ingått avtal med dom.
Man ska betala importavg. samt Moms på allt som kommer utanför EU. Speditörsavgiften är transportörens kostnad för att sköta detta. Köper man från USA kan man ibland få betala detta i samband med köpet, då slipper man övriga kostnader.

UPS levererar!
Paktetet kom till Västerås imorse.. inge direkta förhoppningar att hinna få det.
Glömde sen att skriva en fullmakt vid dörren när jag drog till jobbet imorse.

Döm om min förvåning när det knackade på dörren för 5min sen och en UPS kille står utanför dörren. :)
De har numera telefoner, men varken GPS eller klimatanläggning i bilarna.

Jag tar tillbaka en del av de elaka tankar jag tänkt om dom under åren...

PS. Sedan en tid tillbaka får det ställa försändelsen utanför dörren vid villor och radhus, utan fullmakt. DS.

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
D09
Misstänker att jag behöver åka till posten i slutet av veckan ;)

Tösen berättade att en budbil var uppe, stannade på parkeringen, tutade till och åkte..

Hon han inte ens öppna dörren innan bilen lämnat.

Förmodar att det är tonerna till skrivaren ha ha

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
hsd
D09 skrev:
Misstänker att jag behöver åka till posten i slutet av veckan ;)

Tösen berättade att en budbil var uppe, stannade på parkeringen, tutade till och åkte..

Hon han inte ens öppna dörren innan bilen lämnat.

Förmodar att det är tonerna till skrivaren ha ha
Låter mer som DHL, (har vart med om det)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi har det ganska välfungerande här i piteå faktiskt.

Haft två leveranser nyligt första var en hel pall med fönster och balkongdörrar, det började fraktas från södra Sverige fredagen och på onsdagen ringde det en kille och frågade om dom kunde leverera vid 12tiden.

Sa att jag jobbade men frågade om dom kunde köra ut, inga problem enligt dom. Frågade om hur leveransen såg ut och inga skador att uppmärksamma så då fick dom klartecken av mig att ställa det på infarten och mycket riktigt så stog det längst in på infarten när jag kom hem.

Senast fick jag fyra kollin av fälg och däck skickat med posten. Dom skickades på onsdagen och på fredagen var jag hemma med vård av barn och helt plötsligt knackar det på dörren, det var brevbäraren som hade min post samt fyra avier som jag kunde skriva på och sen tog det 2timmar så kom det en annan postbil inbackandes och lastade av allt, då var man som ett barn på julafton när man fick 20"arna till bilen.

Så det är inte alltid skrot med fraktbolagen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
postnord har mitt paket på servicestället enl hemsidan, ingen avi, inget sms ingenting
hur 17 ska jag då veta att det ligger där? :)

kulle
Kollinummer och leg, så kan du hämta det,

kulle skrev:
Kollinummer och leg, så kan du hämta det,
Hur skall nino hämta något som man inte vet att det finns att hämta?

kulle
nissenhj skrev:
Hur skall nino hämta något som man inte vet att det finns att hämta?
nu får du nog läsa inläggen igen........

Jag vet ju att det finns pga att jag har kollat upp det för att jag vet att man kan spåra
Men för andra som inte har koll på det?

Värdelösa öppettider är det också

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.