382 754 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Ha ha paketet hittatsD09 skrev:
"Kunde" tydligen inte levereras och finns hos ombudet :banghead:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Posten har sin egna lagar, struntar fullständigt i om pakten, breven, mm kommer fram. På sin höjd en axelryckning. Inte förrän alla slutar använda posten händer något, om ens då.
De verkar inte tycka att det är deras problem.
De verkar inte tycka att det är deras problem.
Jag praktiserade nu när jag tänker efter på posten i Borås under gymnasietiden.
Enda reflektionen var att paketen kastades när de sorterades i lastbilen ( efter rutten ) men annars VR chauffören jäkligt noga med att hinna med allt
Enda reflektionen var att paketen kastades när de sorterades i lastbilen ( efter rutten ) men annars VR chauffören jäkligt noga med att hinna med allt
Posten som numer heter Postnord fungerar väldigt dåligt! Om det finns möjlighet att välja annat fraktsätt så gör jag det. DHL t.ex. fungerar mycket bättre. Jag vet inte hur många gånger jag haft problem med Postnord sista året. Har beställt många leveranser till fritidshuset som vi renoverar det har aldrig fungerat bra med Postnord!
Råkade ut för samma sak (igen) förra veckan. Fick en notis på TrackChecker (tack för tipset tidigare i tråden) appen att de försökt leverera och lämnat meddelande. Jag var på plats och de hade inte ens åkt förbi. Ringde direkt och sa att jag var trött på detta fusk och sa att jag kunde maila dem övervakningsfilmen från våra kameror när de påstår sig varit på plats.
Det ville de inte men skulle ta tag i det hela.
Snacka om att jag blev förvånad när en postkille dyker upp med svansen mellan benen 2 timmar senare med mitt paket i handen. Inte likt posten att ta tag i problemen.
Det ville de inte men skulle ta tag i det hela.
Snacka om att jag blev förvånad när en postkille dyker upp med svansen mellan benen 2 timmar senare med mitt paket i handen. Inte likt posten att ta tag i problemen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag fick min första besvikelse med Norpost för ett par veckor sedan.
Väntade ett 10 kilos paket från Tyskland, som skulle köras ut.
Inget kom, fast det på paketspårningen stod som "Försändelsen har levererats".
Ringde och fick tag på chefen för pakethanteringen i Laholm min "postort". Hon skulle undersöka.
Inget hände, jag ringde igen osv.
Och så kom brevbärarbilen efter ett par dag med paketet.
Hon hade varit och hämtat det på en skola/förskola 2 km bort, där det felaktigt hade lämnats.
Ringde igen till "chefen" och frågade hur de kunde registrera det som levererat.
Jo, om paketet inte kommer med brevbäraren tillbaka så registreras det som levererat :wow:
Så brevbäraren kan slänga det i diket eller ge det till Emmaus eller vad som helst och det är levererat.
Varför skall inte mottagaren kvittera mottagandet?
Om jag hämtar ett paket på ett utlämningsställe måste jag ju kvittera. legitimera mig osv.
Nämnas bör kanske att paketet var klart och tydligt adresserat, och det var mitt tredje paket från samma leverantör.
(Paketet innehöll 8 kg kattmat från München
)
Väntade ett 10 kilos paket från Tyskland, som skulle köras ut.
Inget kom, fast det på paketspårningen stod som "Försändelsen har levererats".
Ringde och fick tag på chefen för pakethanteringen i Laholm min "postort". Hon skulle undersöka.
Inget hände, jag ringde igen osv.
Och så kom brevbärarbilen efter ett par dag med paketet.
Hon hade varit och hämtat det på en skola/förskola 2 km bort, där det felaktigt hade lämnats.
Ringde igen till "chefen" och frågade hur de kunde registrera det som levererat.
Jo, om paketet inte kommer med brevbäraren tillbaka så registreras det som levererat :wow:
Så brevbäraren kan slänga det i diket eller ge det till Emmaus eller vad som helst och det är levererat.
Varför skall inte mottagaren kvittera mottagandet?
Om jag hämtar ett paket på ett utlämningsställe måste jag ju kvittera. legitimera mig osv.
Nämnas bör kanske att paketet var klart och tydligt adresserat, och det var mitt tredje paket från samma leverantör.
(Paketet innehöll 8 kg kattmat från München