Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
D09
D09 skrev:
På tal om posten.. Själv väntar jag otåligt på ett paket som sorterades i Malmö den 20/2. Den 22/2 sorterades det i Gbg... (Idag 26/2 och inget levererat)

Sen puts väck. Postens svar: Nja, du får kontakta avsändaren när det passerat 7 dagar sen paketet skickades.

:thumbdown:
Ha ha paketet hittats

"Kunde" tydligen inte levereras och finns hos ombudet :banghead:

Så här kan det också gå med Posten :mad:
posten.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
hsd
nets skrev:
Så här kan det också gå med Posten :mad:
[bild]
Ring Dustin :mad:

Dustin har krediterat frakten :)

H
Hoppas att det inte var något ömtåligt och tungt för då paketet varit i golvetett antal gånger.

hsd
nets skrev:
Dustin har krediterat frakten :)
men varan dårå :banghead:
de borde sträcka upp posten å samtidigt expressa en Ny pryl till Dig

• Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
H
Posten har sin egna lagar, struntar fullständigt i om pakten, breven, mm kommer fram. På sin höjd en axelryckning. Inte förrän alla slutar använda posten händer något, om ens då.
De verkar inte tycka att det är deras problem.

• Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
D09
Jag praktiserade nu när jag tänker efter på posten i Borås under gymnasietiden.

Enda reflektionen var att paketen kastades när de sorterades i lastbilen ( efter rutten ) men annars VR chauffören jäkligt noga med att hinna med allt

Posten som numer heter Postnord fungerar väldigt dåligt! Om det finns möjlighet att välja annat fraktsätt så gör jag det. DHL t.ex. fungerar mycket bättre. Jag vet inte hur många gånger jag haft problem med Postnord sista året. Har beställt många leveranser till fritidshuset som vi renoverar det har aldrig fungerat bra med Postnord!

hsd
DHL funkar inte, när paket kommer så är de öppnade och ibland saknas innehåll, det händer aldrig på postnord

hsd skrev:
DHL funkar inte, när paket kommer så är de öppnade och ibland saknas innehåll, det händer aldrig på postnord
Fick så sent som i December en telefon snodd ur ett paket som hanterats av Postnord.

hsd
:eek:

j.f.s
Fredag, hemkörning med Posten:
Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen

Jaha, inte på min adress iaf. :thumbdown:

Råkade ut för samma sak (igen) förra veckan. Fick en notis på TrackChecker (tack för tipset tidigare i tråden) appen att de försökt leverera och lämnat meddelande. Jag var på plats och de hade inte ens åkt förbi. Ringde direkt och sa att jag var trött på detta fusk och sa att jag kunde maila dem övervakningsfilmen från våra kameror när de påstår sig varit på plats.
Det ville de inte men skulle ta tag i det hela.
Snacka om att jag blev förvånad när en postkille dyker upp med svansen mellan benen 2 timmar senare med mitt paket i handen. Inte likt posten att ta tag i problemen.

• Gilla
JTF och 1 till
  • Laddar…
Jag fick min första besvikelse med Norpost för ett par veckor sedan.

Väntade ett 10 kilos paket från Tyskland, som skulle köras ut.
Inget kom, fast det på paketspårningen stod som "Försändelsen har levererats".

Ringde och fick tag på chefen för pakethanteringen i Laholm min "postort". Hon skulle undersöka.
Inget hände, jag ringde igen osv.
Och så kom brevbärarbilen efter ett par dag med paketet.
Hon hade varit och hämtat det på en skola/förskola 2 km bort, där det felaktigt hade lämnats.

Ringde igen till "chefen" och frågade hur de kunde registrera det som levererat.
Jo, om paketet inte kommer med brevbäraren tillbaka så registreras det som levererat :wow:
Så brevbäraren kan slänga det i diket eller ge det till Emmaus eller vad som helst och det är levererat.

Varför skall inte mottagaren kvittera mottagandet?
Om jag hämtar ett paket på ett utlämningsställe måste jag ju kvittera. legitimera mig osv.

Nämnas bör kanske att paketet var klart och tydligt adresserat, och det var mitt tredje paket från samma leverantör.

(Paketet innehöll 8 kg kattmat från München :) )

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.