Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
H
Det som de sa att om paketet, om det inte har kommit tillbaka toll terminalen så är det levererat stämmer inte. De måste ha en underskrift och ha scannrats för att det skall vara levererat. Förmodligen har den som tagit emot paketen skrivit på för fler än ett paket och inte kollat vad de har fått levererat. Posten skulle lätt ha sett vem som hade skrivit under och vart de lämnat paketen, om de bara orkat tittat.

Jag har samma problem och bor strax utanför Göteborg. Trots att vi bor 500 m från civilisationen verkar PostNord bestämt sig för att det är allt för besvärligt att åka hem till oss, dvs avin postas utan att man försökt leverera. Har bevis på det eftersom min fru jobbar hemma ibland. Däremot funkar det alltid med andra leveransföretag. Posten orkar inte dela ut brev varje dag utan kommer bara måndag och onsdag. Jag hade en tidning som kom tre dagar i veckan varav en på fredag vilket betydde att den delades ut på måndag.

HEM2121 skrev:
Det som de sa att om paketet, om det inte har kommit tillbaka toll terminalen så är det levererat stämmer inte. De måste ha en underskrift och ha scannrats för att det skall vara levererat...
Så sa chefen för postsorteringen här till mig.
Och vad jag kan minnas har jag aldrig kvitterat ett paket levererat av Nordpost.

DHL och liknande brukar däremot kräva en signatur.

hsd
Kul att alla verkar ha insett att posten numera heter PostNord, men vad är norpost;)

H
KnockOnWood skrev:
Så sa chefen för postsorteringen här till mig.
Och vad jag kan minnas har jag aldrig kvitterat ett paket levererat av Nordpost.

DHL och liknande brukar däremot kräva en signatur.
Har alltid fått skriva på att paketet är mottagit. Men då för företaget. Skulle det hamna på posten för man inte är anträffbar, ja då börjar de riktigt stora problemen, då skall det bevisas att jag är jag, det räcker inte med id handlingar, trots att alla i butiken och 1000 personer kan intyga att jag är jag. Nu kommer det roliga i kråksången. Då skall jag personligen skriva ett papper, som jag skriver själv, där jag skriver att jag har rätt att hämta ut paket och detta papper skall då länsas till Posten Företagcenter.

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H
hsd skrev:
Kul att alla verkar ha insett att posten numera heter PostNord, men vad är norpost;)
I norr. :) sedan kan ju man funder på varför det heter Postnord över huvudtaget. Det första man tänker på är jultomten. Men jultomen brukar hitta fram rätt bra och det stämmer ju inte med Posten. :)

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
HEM2121 skrev:
I norr. :) sedan kan ju man funder på varför det heter Postnord över huvudtaget. Det första man tänker på är jultomten. Men jultomen brukar hitta fram rätt bra och det stämmer ju inte med Posten. :)
Nordpost är Granngårdens näthandelsdel.
http://www.granngarden.se/nordpost

Så det var redan upptaget när den Danska och den Svenska posten fusionerade.

H
KnockOnWood skrev:
Nordpost är Granngårdens näthandelsdel.
[länk]

Så det var redan upptaget när den Danska och den Svenska posten fusionerade.
Så, det var därför. :D PostSverige hade väl varit bättre.

Redigerat:
Har luk-avtal med Postnord på företaget. Så där lämnas det utan problem.
Men privatpaket har jag varit med om att dom satt lapp på dörren några gånger att ingen är hemma medans jag varit i köket.

KnockOnWood skrev:
Jag fick min första besvikelse med Norpost för ett par veckor sedan.

Väntade ett 10 kilos paket från Tyskland, som skulle köras ut.
Inget kom, fast det på paketspårningen stod som "Försändelsen har levererats".

Ringde och fick tag på chefen för pakethanteringen i Laholm min "postort". Hon skulle undersöka.
Inget hände, jag ringde igen osv.
Och så kom brevbärarbilen efter ett par dag med paketet.
Hon hade varit och hämtat det på en skola/förskola 2 km bort, där det felaktigt hade lämnats.

Ringde igen till "chefen" och frågade hur de kunde registrera det som levererat.
Jo, om paketet inte kommer med brevbäraren tillbaka så registreras det som levererat :wow:
Så brevbäraren kan slänga det i diket eller ge det till Emmaus eller vad som helst och det är levererat.

Varför skall inte mottagaren kvittera mottagandet?
Om jag hämtar ett paket på ett utlämningsställe måste jag ju kvittera. legitimera mig osv.

Nämnas bör kanske att paketet var klart och tydligt adresserat, och det var mitt tredje paket från samma leverantör.

(Paketet innehöll 8 kg kattmat från München :) )
Om det skulle vara så att de inte hade hittat ditt paket, och du hävdar att du inte fått det.

Då är det upp till speditören att faktiskt bevisa att det är du som tagit emot det, först med underskrift (som sällan är läsbar) och sedan att deras förare har kollat leg (vilket de _aldrig_ gör).

Varför levererar dom inte och varför envisas nötterna med att byta trackingnr. när dom tar över transporten. Vad är vitsen med en spårningstjänst när man ändå måste ringa pestnord för att få ett fungerande nr. Idag var det dags för andra ickeleveransen på kort tid, förra gången var bilen så full så full så mina grejor fick inte plats. Undrar vad ursäkten är denna gång:mad:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
ceson skrev:
...varför envisas nötterna med att byta trackingnr. när dom tar över transporten....
Va, det har jag aldrig varit med om
Tracking nr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägg märke till att från München till Sverige (900 km) tog det 25 timmar,
men från Toftanäs/Malmö till mottagare (100 km) tog det 99 timmar.

Bortsett från att paketet inte lämnades till mottagaren, utan till en skola 2 km bort :)
Till mig tog det ytterligare 48 timmar.

• Gilla
mg765 och 3 till
  • Laddar…
Har rensat bort en del Offtopic

/moderator

Så har PostNord varit i farten igen!
Låg en lapp att de igår hade sökt mig hemma vid 10:30. Då jag som de flesta arbetar den tiden, var jag inte hemma. Istället gick det bra att hämta paketet på utlämningsställe idag efter 16:00. Därför blev det ett dygns extra leveranstid, men inte nog med det. Idag efter 16:00 låg inte paketet på utlämningsstället! Bara att vänta ett dygn till. :thumbdown:

• Gilla
jimih och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Va, det har jag aldrig varit med om
[bild]

Lägg märke till att från München till Sverige (900 km) tog det 25 timmar,
men från Toftanäs/Malmö till mottagare (100 km) tog det 99 timmar.

Bortsett från att paketet inte lämnades till mottagaren, utan till en skola 2 km bort :)
Till mig tog det ytterligare 48 timmar.
Fast till deras försvar så var det faktiskt en helg däremellan. :)
Eller skulle det levereras med expresstjänst?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.