Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
H
Mycket sorteras centralt det finns nog inte så mycket sortering kvar på mindre orter. Tänk en gång i tiden sorterades post på tåget mellan Göteborg och Stockholm 😀

hsd skrev:
Jag väntar med spänning på ett UPS-paket....känslan är att posten är bättre :confused:
UPS= Utan Personligt Service
Posten är faktiskt bättre eftersom posten ännu har utlämningsställen där man får paketet till efter några dagar. UPS vill helst att man själv hämtar försändelsen på deras terminal 12 mil iväg enkel resa?

HEM2121 skrev:
Mycket sorteras centralt det finns nog inte så mycket sortering kvar på mindre orter. Tänk en gång i tiden sorterades post på tåget mellan Göteborg och Stockholm 😀
Tur att de har slopat sorteringen på tågen och kör det landsvägen istället. Hur lång tid skulle det annars ha tagit innan försändelserna kom fram? :D

För någon vecka sedan var jag med om det mest idiotiska hittills när det gäller Posten och deras paketleveranser.

Jag hade beställt lite saker i Tyskland. efter en vecka började jag sakna paketet och kollade med hjälp av spårningsnumret var det befann sig. Döm av min förvåning när jag ser att paketet går fram och tillbaka mellan sorteringsterminalen i Sundsvall och en liten ICA-butik (utlämningsställe 7mil hemifrån). Det visade sig att säljaren råkat kasta om två av siffrorna i mitt postnummer, detta resulterade att mitt paket landade på ett utlämningsställe 6-7mil hemifrån.

Ringer Postens kundtjänst, efter 15 min i kö får jag äntligen förklara mitt problem, men svaret jag får är att de inte kan göra något eftersom de har ett avtal med sändaren som är heligt. Mitt paket skannas alltså maskinellt i S-svall och eftersom postnumret är fel hamnar det på den lilla ICA-butiken. Personalen där skickar tillbaka det med status "felsorterat", detta upprepas om och om igen medan Posten inte kan göra något åt saken.
Kundtjänst kunde inte heller svara på min (något syrliga) fråga om hur många ggr paketet skulle åka fram och tillbaka innan de kunde agera, om det räckte med 5ggr eller om det krävdes 50ggr.

Till slut löste jag det med hjälp av en mycket trevlig kille på den aktuella ICA-butiken. På min inrådan fångade han upp paketet och klistrade en tejp över streckkoden samt att han med stora tecken skrev rätt postnummer på paketet. Detta gjorde att maskinerna i S-svall inte kunde skanna och en mer mänsklig funktion antagligen fick rycka in och hjälpa till.
Jag fick mitt paket ett par veckor försenat, men hade jag inte själv agerat hade det väl fortfarande åkt fram och tillbaka. Förvisso inte Postens fel att avsändaren klantade sig med postnumret, men någon form av sunt förnuft och flexibilitet måste man väl kunna kräva, Firmanamn, person, gatuadress och postort var ju rätt.

Redigerat:
  • Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Och så finns det folk som tror att det bara är e-post som drabbas av mail-loopar? :)

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
hsd
hsd skrev:
Jag väntar med spänning på ett UPS-paket....känslan är att posten är bättre :confused:
Det var bra service, de romgde och kollade om jag var hemma -det var jag inte så de körde paketet till mig :thumbup:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Så det är SÅ man ska göra för att få hemleverans... Säga att man inte är hemma... :)

H
Sir Duke skrev:
Så det är SÅ man ska göra för att få hemleverans... Säga att man inte är hemma... :)
Eller säga till leverantören att det skall köras till hämtningstället :)

• Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
Sir Duke skrev:
Blanda nu inte ihop UPS med Postnord!

• Gilla
hsd
  • Laddar…
D09
På tal om posten.. Själv väntar jag otåligt på ett paket som sorterades i Malmö den 20/2. Den 22/2 sorterades det i Gbg... (Idag 26/2 och inget levererat)

Sen puts väck. Postens svar: Nja, du får kontakta avsändaren när det passerat 7 dagar sen paketet skickades.

:thumbdown:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hehe Storebrorsprincipen... den tuffa stilen

"Posten" verkar ha andra hanterinsprinciper än tex brittisk
post - tunga paket lyfter de (efter förmåga) och släpper där-
efter ner som om det vore ett tungt paket pellets eller likn-
ande (helt okänslight för stötar) - det har jag sett flera gån-
ger - bla jag såg hur ett Marshall 200 watt gitarrrörslutsteg
jag köpt från England blev ganska sabbat på det viset -
Postens medarbnetare är väl allt som oftast guldkorn - det
är väl istället som i allt statligt eller fd ditto problemet att
ledningen är skit ... .

B
palbin skrev:
"Posten" verkar ha andra hanterinsprinciper än tex brittisk
post - tunga paket lyfter de (efter förmåga) och släpper där-
efter ner som om det vore ett tungt paket pellets eller likn-
ande (helt okänslight för stötar) - det har jag sett flera gån-
ger - bla jag såg hur ett Marshall 200 watt gitarrrörslutsteg
jag köpt från England blev ganska sabbat på det viset -
Postens medarbnetare är väl allt som oftast guldkorn - det
är väl istället som i allt statligt eller fd ditto problemet att
ledningen är skit ... .
Ett tips för att hålla text mer lättläst är att skippa egna bindestreck vid radbrytning, blir konstigt i ex byggahus-appen.

Screenshot_2015-02-27-16-00-45.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är väl inte bindestrecken i sig som är problemet utan att texten innehåller hårda radbrytningar. På webben får man räkna med att andra har annan skärmbredd än man själv (eller annan storlek på webbläsarens fönster) så man ska akta sig för att försöka radbryta texter manuellt till en viss bredd.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.