Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Bah, slöfockar.

Jobbar hemma med öppet fönster mot väg/uppfart, får precis ett meddelande om att mitt paket ej kan levereras...
Jag har inte ens sett postbilen snurra förbi 😡

• Arg
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Bah, slöfockar.

Jobbar hemma med öppet fönster mot väg/uppfart, får precis ett meddelande om att mitt paket ej kan levereras...
Ytterligare en som inte skall jobba som PostNord chaufför…..👎

R roli skrev:
Ytterligare en som inte skall jobba som PostNord chaufför…..👎
Upplever sällan problem, det är nog mest de med stor lastbil som gör en fuling.
Men man blir sur när sånt här händer.

• Haha
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Ringde och undrade vad de pysslade med, och de menade på att paketet var för stort för lådan...

Jag jobbar så att jag ser om en postbil stannar utanför lådan, vilket jag inte har observerat.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Upplever sällan problem, det är nog mest de med stor lastbil som gör en fuling.
Men man blir sur när sånt här händer.
Det borde väl de som kör ut paket veta var en stor lastbil kommer fram eller inte. Man kör väl inte ut paket med stor bil till adresser där den stora bilen inte får plats….

Var det hemleverans på paketet så tycker att det är konstigt att skylla på att det inte fick plats i brevlådan. Att lämna i brevlådan är för mig inte hemleverans.

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Det borde väl de som kör ut paket veta var en stor lastbil kommer fram eller inte. Man kör väl inte ut paket med stor bil till adresser där den stora bilen inte får plats….

Var det hemleverans på paketet så tycker att det är konstigt att skylla på att det inte fick plats i brevlådan. Att lämna i brevlådan är för mig inte hemleverans.
Alltså, jag ser lastbilen köra rakt förbi och sedan får ett "ej hemma", men det var ett tag sedan nu.

Lite oklart vad det var för typ av leverans, kom från utlandet.
Supporten menade på att denna typ av leverans gick till ombud om det inte gick i lådan och inte skulle hängas utanpå eller lämnas vid dörren (som de normalt sett gör med exempelvis varubrev).

Bah, slöfockar.

Om ett paket som ska levereras till postlådan är för stort kan det gå till ombud direkt, vilket då sparar lite tid.

globaljuggler globaljuggler skrev:
Om ett paket som ska levereras till postlådan är för stort kan det gå till ombud direkt, vilket då sparar lite tid.
Det kan man tycka, det är 18*18*12 stort, men jag vet inte var de drar gränsen.

Det kan man tycka, det är 18*18*12 stort, men jag vet inte var de drar gränsen.
En van brevbärare borde ju veta hur stor din postlåda är och drar gränsen utifrån det?

Hur som helst, det är lite knepigt att veta vad som delas ut eller inte men det är väl produktvillkor, avsändare och till sist utdelaren som avgör vad man får hem eller får hämta någon annanstans.

Keiller Keiller skrev:
En van brevbärare borde ju veta hur stor din postlåda är och drar gränsen utifrån det?

Hur som helst, det är lite knepigt att veta vad som delas ut eller inte men det är väl produktvillkor, avsändare och till sist utdelaren som avgör vad man får hem eller får hämta någon annanstans.
Det kan man tycka, de som brukat köra här tycker jag dessutom har knackat på om paketet inte går i

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Det kan man tycka, de som brukat köra här tycker jag dessutom har knackat på om paketet inte går i
Ja, det är även min erfarenhet här hemma. Större grejer brukar ligga på farstutrappan om de är för stora för lådan. En gång har jag blivit aviserad om en stor försändelse, tre LP-skivor, att hämta på ica.

Det jag inte begriper varför en del avsändare inte kan bestämma sig. T.ex Apotea, Clas Olsson m.fl. skickar direkt till ombud ibland, paketbox ibland och direkt hem ibland.

Hos min granne går de och lämnar alla paket, oavsett storlek, på farstukvisten. Där finns det ingen gräns om att det skall få plats i lådan. Men då får han i praktiken paket varje dag som de kör förbi, oftast flera per dag. Men han köper utrustning till sitt företag på postorder hela tiden iofs...

Keiller Keiller skrev:
Ja, det är även min erfarenhet här hemma. Större grejer brukar ligga på farstutrappan om de är för stora för lådan. En gång har jag blivit aviserad om en stor försändelse, tre LP-skivor, att hämta på ica.

Det jag inte begriper varför en del avsändare inte kan bestämma sig. T.ex Apotea, Clas Olsson m.fl. skickar direkt till ombud ibland, paketbox ibland och direkt hem ibland.
När jag beställer från de företag du namnger så får jag alltid välja hur jag vill ha det levererat!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
När jag beställer från de företag du namnger så får jag alltid välja hur jag vill ha det levererat!
Ja, ibland har det hänt mig också, att jag fått välja alltså, men oftast finns inte valet. Likadant med Amazon.

Det här jävla Airmee, vad sysslar de med? Har bilen gått sönder? En vecka sen de fick hand om mitt paket men ännu har de inte lyckats leverera. Datumet för leverans har flyttats fram fyra gånger nu och spårningen ger noll och ingenting.
Skärmdump av Amazon.se som visar leveransstatus för en försändelse via Airmee med försenat leveransdatum satt till 16 september.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måtte fan ta Amazon när de anlitar Airmee, de har hittills misslyckats med 100% av transporter till min adress.
Säga vad man vill om postnord men de fungerar ju.

Tänk om man kunde välja leverantör när man beställer på Amazon. Jag vet åtminstone vilket bolag jag skulle välja bort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.