Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
H HenrikHuslöse skrev:
Amazon är läskiga. Jag beställde en bok i söndags kväll. Måndag kl 10 låg den hos ombudet. Postnord. Hur? Hur är det möjligt?
Jag beställde en GoogleTV till dotterns födelsedag igår kväll. 17.00 hade jag den i handen. Hon skall ha den i sin projektor så att hon kan casta till den från telefonen. Unga idag har ingen TV i studentlyan...

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ja, Amazon är snabba. Visst, lite hänger det väl på vilka de använder sig av för transportör av godset. Så förra veckans besvikelse vände till glädje i morse.

Gjorde en beställning sent igår kväll och fick det jag skulle ha mindre än 12 timmar senare.
Leveransstatus från PostNord visar paketet som lastat på bil och aviserat via app med leverans utan kvittens, 22 sep kl. 09:28-10:06.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av spårningsinformation från PostNord för en leverans med status "Försändelsen är på väg" från Örebro paketterminal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
C
Keiller Keiller skrev:
Ja, Amazon är snabba.
Kör ni Prime då, eller?
För mig går det aldrig särskilt snabbt 😢

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
N
Keiller Keiller skrev:
Ja, Amazon är snabba. Visst, lite hänger det väl på vilka de använder sig av för transportör av godset. Så förra veckans besvikelse vände till glädje i morse.

Gjorde en beställning sent igår kväll och fick det jag skulle ha mindre än 12 timmar senare.
[bild]
[bild]
Instämmer! De är mycket snabba! Beställde två saker från dem. Det ena kom nästföljande dag (inom Sverige) med PostNord.
Det andra kom från Tyskland på två dagar med Airmee. Levererades hem kl. 21.35 och var mycket smidigt att även denna gång kunna följa bilen på väg till mig i realtid.

Tillägg: Jag har Prime och betalar 549:- (649:- nästa gång) per år för det. Värt varje krona.

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kör ni Prime då, eller?
Ja, jag har Prime. En hygglig kostnad på 69 kr för att få gratis leverans, snabb frakt, erbjudanden ibland samt möjligheten att streama Clarksons Farm.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ja, jag har Prime. En hygglig kostnad på 69 kr för att få gratis leverans, snabb frakt, erbjudanden ibland samt möjligheten att streama Clarksons Farm.
Jag med.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kör ni Prime då, eller?
Har inte Prime.
Det går väldigt fort ändå. 99% av beställningsr kommer betydligt tidigare än utlovat.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Med Prime går det sjukt snabbt. Beställde en skärmhållare till skrivbordet igår kväll, utlovad leverans i eftermiddag.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
pacman42 pacman42 skrev:
Med Prime går det sjukt snabbt. Beställde en skärmhållare till skrivbordet igår kväll, utlovad leverans i eftermiddag.
Ja, jag har lyckats beställa på förmiddagen och fått leverans samma kväll. Inte med PostNord då.
Med Airmee får man hemkört även lördag och söndag.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Störigt. Beställt två paket, leverans med postnord, ett från apotek, gratis till ombud, 19 kr för hemleverans, så jag tog ombud, och ett med hundmat, gratis oavsett val, så jag valde såklart hemleverans av 20-kilospaketet. Uppenbarligen kom båda med samma bil, för medan jag satt och åt lunch på restaurangen bredvid ombudet plingade det som tusan i telefonen. Synd att inte föraren själv har möjlighet att ta initiativ om det är två paket till samma person 😆

Anna_H Anna_H skrev:
Störigt.
Transportören har ingått avtal med avsändaren om att levera till ombud, och du tycker det är störigt att avtalet följs?

• Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Okejdå Schenker, då provar vi en tredje gång att godkänna att ni levererar...

I onsdags fick jag sms om att mitt paket med hemleverans skulle komma dagen efter, på torsdagen meddelas det att paketet är försenat och på fredagen får jag en ny förfrågan hur jag vill ha den levererad, valde idag 10-14, nu får jag idag ett nytt "välj hur du vill ha det levererat"...

Man kan undra vad de pysslar med.

hsd
Är det DSV som börjat smitta av sig...

DSV är ju nya ägaren 😢

Här är det nog GP-last som sköter själva utkörningen.

Jag brukar inte vara något större fan av Postnord, men vår lokala brevbärare är guld.
Väntade på paket i torsdags, fick på morgonen sms om att något blivit fel och att jag skulle aviseras om att boka in tid för leverans vid ett senare ospecificerat tillfälle.
Brevbäraren kom förbi med några andra paket, och jag passade på att fråga om det var kört att få det innan helgen nu, han visste såklart inte något om paketet, men lovade att kolla i burarna efter sin runda och se om det bara blivit felsorterat. (Jag var orolig att paketet kanske gått i retur pga skador, var växthusglas)
På eftermiddagen ringer sedan en av hans kollegor och berättar de har paketet på den lokala postterminalen och frågar om jag vill komma och hämta det själv innan kl 17, annars kör de ut det dagen efter. Hans kollega hade berättat jag var angelägen att få det innan helgen.

Han är alltid extremt trevlig och serviceinriktad, har han en paketleverans tar han med ev. brev till dörren samtidigt istället för att lämna i lådan osv.

Gav honom faktiskt en liten julklapp ett år för att visa hur mycket vi uppskattar honom.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.