382 754 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag beställde en GoogleTV till dotterns födelsedag igår kväll. 17.00 hade jag den i handen. Hon skall ha den i sin projektor så att hon kan casta till den från telefonen. Unga idag har ingen TV i studentlyan...H HenrikHuslöse skrev:
Ja, Amazon är snabba. Visst, lite hänger det väl på vilka de använder sig av för transportör av godset. Så förra veckans besvikelse vände till glädje i morse.
Gjorde en beställning sent igår kväll och fick det jag skulle ha mindre än 12 timmar senare.
Gjorde en beställning sent igår kväll och fick det jag skulle ha mindre än 12 timmar senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Instämmer! De är mycket snabba! Beställde två saker från dem. Det ena kom nästföljande dag (inom Sverige) med PostNord.Keiller skrev:
Det andra kom från Tyskland på två dagar med Airmee. Levererades hem kl. 21.35 och var mycket smidigt att även denna gång kunna följa bilen på väg till mig i realtid.
Tillägg: Jag har Prime och betalar 549:- (649:- nästa gång) per år för det. Värt varje krona.
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Störigt. Beställt två paket, leverans med postnord, ett från apotek, gratis till ombud, 19 kr för hemleverans, så jag tog ombud, och ett med hundmat, gratis oavsett val, så jag valde såklart hemleverans av 20-kilospaketet. Uppenbarligen kom båda med samma bil, för medan jag satt och åt lunch på restaurangen bredvid ombudet plingade det som tusan i telefonen. Synd att inte föraren själv har möjlighet att ta initiativ om det är två paket till samma person 😆
Medlem
· Stockholm
· 661 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Okejdå Schenker, då provar vi en tredje gång att godkänna att ni levererar...
I onsdags fick jag sms om att mitt paket med hemleverans skulle komma dagen efter, på torsdagen meddelas det att paketet är försenat och på fredagen får jag en ny förfrågan hur jag vill ha den levererad, valde idag 10-14, nu får jag idag ett nytt "välj hur du vill ha det levererat"...
Man kan undra vad de pysslar med.
I onsdags fick jag sms om att mitt paket med hemleverans skulle komma dagen efter, på torsdagen meddelas det att paketet är försenat och på fredagen får jag en ny förfrågan hur jag vill ha den levererad, valde idag 10-14, nu får jag idag ett nytt "välj hur du vill ha det levererat"...
Man kan undra vad de pysslar med.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Här är det nog GP-last som sköter själva utkörningen.
Jag brukar inte vara något större fan av Postnord, men vår lokala brevbärare är guld.
Väntade på paket i torsdags, fick på morgonen sms om att något blivit fel och att jag skulle aviseras om att boka in tid för leverans vid ett senare ospecificerat tillfälle.
Brevbäraren kom förbi med några andra paket, och jag passade på att fråga om det var kört att få det innan helgen nu, han visste såklart inte något om paketet, men lovade att kolla i burarna efter sin runda och se om det bara blivit felsorterat. (Jag var orolig att paketet kanske gått i retur pga skador, var växthusglas)
På eftermiddagen ringer sedan en av hans kollegor och berättar de har paketet på den lokala postterminalen och frågar om jag vill komma och hämta det själv innan kl 17, annars kör de ut det dagen efter. Hans kollega hade berättat jag var angelägen att få det innan helgen.
Han är alltid extremt trevlig och serviceinriktad, har han en paketleverans tar han med ev. brev till dörren samtidigt istället för att lämna i lådan osv.
Gav honom faktiskt en liten julklapp ett år för att visa hur mycket vi uppskattar honom.
Väntade på paket i torsdags, fick på morgonen sms om att något blivit fel och att jag skulle aviseras om att boka in tid för leverans vid ett senare ospecificerat tillfälle.
Brevbäraren kom förbi med några andra paket, och jag passade på att fråga om det var kört att få det innan helgen nu, han visste såklart inte något om paketet, men lovade att kolla i burarna efter sin runda och se om det bara blivit felsorterat. (Jag var orolig att paketet kanske gått i retur pga skador, var växthusglas)
På eftermiddagen ringer sedan en av hans kollegor och berättar de har paketet på den lokala postterminalen och frågar om jag vill komma och hämta det själv innan kl 17, annars kör de ut det dagen efter. Hans kollega hade berättat jag var angelägen att få det innan helgen.
Han är alltid extremt trevlig och serviceinriktad, har han en paketleverans tar han med ev. brev till dörren samtidigt istället för att lämna i lådan osv.
Gav honom faktiskt en liten julklapp ett år för att visa hur mycket vi uppskattar honom.