Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Magnus E K
Tokslut Tokslut skrev:
Airmee leverans 19:00 en Söndagkväll, den servicen lär vi väl aldrig se från Postnord
Söndag är vilodag. Vill inte ha några jäkla paketleveransdrönare som surrar runt i området då.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Lär skickades det?
I Fredags

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Söndag är vilodag. Vill inte ha några jäkla paketleveransdrönare som surrar runt i området då.
Märkte inte ens av dom, fick mejl om att paketet levererades. Så klagar inte

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag beställde lite alkoholhaltiga drycker för 1½ vecka sen så då måste man vara hemma och ta emot när paketet anländer (annars ber jag oftast leverantören om att lämna utanför dörren). Den här leveransen skulle tydligen ske med Bring (inte mitt förstahandsval normalt, men jag fick som sagt inte välja). Jag fick välja leveransdag, så länge jag valde en måndag. Förra veckan var jag inte säker på att vara hemma så jag valde sytt få leverans igår. I slutet av förra veckan fick jag ett meddelande om att de inte skulle kunna leverera, men igår eftermiddag, runt 3-tiden fick jag ett SMS att de skulle komma mellan 17.10 och 18.10 och att jag var stopp 4 på deras rutt.

Ok såg till att röra mig hemåt i tid så jag skulle vara hemma till 17.10, även om jag tänkte att de nog kommer senare. 16.45 sitter jag i bilen och får ett samtal. Det är chauffören som är hemma hos mig för att lämna paketet... Jag förklarar att jag är på väg hemåt, hemma någon gång mellan 17.00 och 17.10 och att jag fått meddelande om att de skulle komma 17.10-18.10.

"Ok, jag väntar tills du kommer"

Trodde knappt att det var sant, men när jag rullade in 17.05 så stod han där, väldigt trevlig. Jag var första stoppet på hans rutt.

Planeringen på Bring verkar inte vara bäst, men 5 stjärnor till denna förare!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
Kommer inte ihåg om det var Bring eller Jetpack som skulle leverera till mig, de hade tracking som visade var föraren var.
Jag var "nästa leverans" enligt systemet i två timmar medans bilen åkte runt i hela kommunen, sen åkte den tillbaka till Malmö, och en stund senare till mig 🙄

• Haha
  • Ledsen
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Kommer inte ihåg om det var Bring eller Jetpack som skulle leverera till mig, de hade tracking som visade var föraren var.
Jag var "nästa leverans" enligt systemet i två timmar medans bilen åkte runt i hela kommunen, sen åkte den tillbaka till Malmö, och en stund senare till mig 🙄
Jämför med Airmee som levererar för Amazon med skåpelcyklar, man kan exakt följa budet i realtid, snacka om övervakning, inget snabbstopp vid kiosken för lite godis där...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jämför med Airmee som levererar för Amazon med skåpelcyklar, man kan exakt följa budet i realtid, snacka om övervakning, inget snabbstopp vid kiosken för lite godis där...
Nu hade jag själv inte gillat den typ av övervakning, men det är en praktiskt funktion för att kunna avgöra ungefär när leveransen kommer, jag hoppas verkligen att även de kan ta pauser under dagen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Så om budet springer in på toa så vet alla kunderna det? "Lillebror ser dig" Usch och fy för övervakningssamhället.

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P
H HenrikHuslöse skrev:
Så om budet springer in på toa så vet alla kunderna det? "Lillebror ser dig" Usch och fy för övervakningssamhället.
GPSen sitter säkert på skåpelcykeln, inte på budet 🤔

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Nej hur skulle vi kunna veta det?

Givet hur många paket som mystiskt försvinner är det ju en självklar tjänst att man kan följa leveransen även sista biten till dörren.

Detta handlar inte om övervakning av personer, det handlar om övervakning av paket, vilket uppenbarligen behövs.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
GPSen sitter säkert på skåpelcykeln, inte på budet 🤔
Tror du? Är det inte en app i budets telefon?

H HenrikHuslöse skrev:
Och vad gör det för skillnad tror du? Kom igen nu. GPSen visar inte när du går på toa.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P
H HenrikHuslöse skrev:
Kanske?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag fick en leverans med Gordon Delivery, de har typ samma tracking system. När det närmade sig tids intervallet för leverans gick jag in på deras hemsida för att se om de skulle komma i början eller slutet av intervallet. Till min förvåning så ser jag att de på väg mot vår by fast det stod att det var ett antal stopp före. Går in efter en stund, ser att han passerar på riksvägen 600m bort, Kör fler mil förbi och gör leveranser. Kommer tillbaka 1.5 timme senare och leverera. Kör sedan på samma håll som han var på innan mig??? Inte effektivt på något sätt.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Planeringen på Bring verkar inte vara bäst, men 5 stjärnor till denna förare!
Att man som jag klickar älska på detta som borde vara självklart visar väl på hur d-a illa det ofta fungerar...

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.