Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Keiller Keiller skrev:
Tänk om man kunde välja leverantör när man beställer på Amazon. Jag vet åtminstone vilket bolag jag skulle välja bort.
Men välj Postnords utlämningsställe när du lägger beställningen? Det fungerar för amazon.se, dock inte för amazon.com eller amazon.de.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Men välj Postnords utlämningsställe när du lägger beställningen? Det fungerar för amazon.se
Det fungerar ibland! Ibland har det hamnat hos Bring 50 km bort. Och ingen verkar veta varför…

Satsuki
Hos mig fungerar Airmee skitbra! Alltid leverans i tid eller på sin höjd 1 dag senare.

@Keiller I ditt fall måste paketet ha tappats bort någonstans…..

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag måste ha fått 100+ leveranser via Airmee, inte en enda har strulat. Får jag välja så väljer jag lätt dem.

H HenrikHuslöse skrev:
Men välj Postnords utlämningsställe när du lägger beställningen? Det fungerar för amazon.se, dock inte för amazon.com eller amazon.de.
Jo, det kan man ju göra men av de beställningar jag gör på amazon.se så får jag hemleverans med postnord utan problem till 98%. Men så väljer Amazon helt plötsligt att använda Airmee och då blir det fel.

Jag har de senaste två åren köpt ungefär 100 artiklar på Amazon, har valt hemleverans varje gång. Det har fungerat utmärkt utom två gånger då det skickats med Airmee istället för Postnord.

Airmee fungerar inte så bra om man ligger längst ut i distributionen. Jag fick en gång vänta fyra dagar för att de aldrig hann ut till mig. Sedan tog de mig först på rutten den femte dagen.

Efter det har det fungerat bättre. De verkar vara bättre bemannade

Nej, Airmee har inte lyckats leverera.
Istället fick jag idag kontakta Amazons kundtjänst och prata engelska med någon och ska nu få en återbetalning.

Om paketet mot förmodan skulle dyka upp ska jag returnera det men det är jag övertygad om att jag inte behöver göra.

4774
Fick leverans idag av airmee. Fick sms om att varan var på väg kl.1634 och kl.16.41 var varan levererad. Expresfart utan dess like 😂

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Fick leverans idag av airmee. Fick sms om att varan var på väg kl.1634 och kl.16.41 var varan levererad. Expresfart utan dess like 😂
Till mig skickade de inga sms 😀
Det enda jag kunde se var spårningen hos Amazon och den såg ut så här i åtta dagar. Inte vad jag kallar expressfart 😂 Amazon leveransspårning: Paket lämnat kurirens anläggning, 10 september, med information om kundserviceåtkomst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
4774
  • Laddar…
4774
Keiller Keiller skrev:
Till mig skickade de inga sms 😀
Det enda jag kunde se var spårningen hos Amazon och den såg ut så här i åtta dagar. Inte vad jag kallar expressfart 😂[bild]
Kan vara för att paketet kom från Cervera 😂

RoTe
Har tidigare talat illa om Airmee men har sedan dess verkligen stresstestat dom och det fungerar extremt bra! Ett borttappat paket som var extremt lätt att få återbetalat har dom överträffat med råge nu känner jag. Några få chaufförer har inte förstått det där med porttelefon dock utan dom ringer från sin mobil (jag kan fjärröppna med porttelefon) men annars så funkar det verkligen 1000ggr bättre än Postnord.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Är också väldigt nöjd med Airmee, alla mina beställningar har kommit fram en dag tidigare än utsatt från Amazon. Helt makalöst att dom kan lösa det så snabbt. PostNord dock har precis slarvat bort ännu ett paket i dagarna.

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Amazon är läskiga. Jag beställde en bok i söndags kväll. Måndag kl 10 låg den hos ombudet. Postnord. Hur? Hur är det möjligt?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Hur är det möjligt?
Teleportering eller lastbil är min gissning. 😂

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
H HenrikHuslöse skrev:
Amazon är läskiga. Jag beställde en bok i söndags kväll. Måndag kl 10 låg den hos ombudet. Postnord. Hur? Hur är det möjligt?
"Beam me up, Scotty".

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.