Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
hsd
Nyfniken Nyfniken skrev:
Tänk, när grejerna ska tillbaks dit de skickades ifrån. Då levererar de i tid! 😂
Jag var otydlig, det skickades tillbaka efter reparation 😉

• Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag var otydlig, det skickades tillbaka efter reparation 😉
Det är ju som 7 rätt på travet, att få transporter och reparationer utförda på kortast möjliga tid. Bra gjort av både posten och reparatören 😀

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
hsd
Keiller Keiller skrev:
Det är ju som 7 rätt på travet, att få transporter och reparationer utförda på kortast möjliga tid. Bra gjort av både posten och reparatören 😀
Jajamen
Blev helt positivt överraskad 😀

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
men de "traditionella" knappt ens kan visa i vilket land ditt paket befinner sig...
Det är väl kanske inte helt konstigt att nya uppstickare har modernare teknik kring dessa tjänster än exempelvis traditionella PostNord.

Fairlane
UPS kan också uppdatera uppskattad leveranstid.

Första uppskattningen var fredag 13/6 mellan 13 och 17.
Nästa blev måndag 16/6 mellan 13 och 17.
Därefter med det 16/6 mellan 11 och 12.30
Nu är det "Vid slutet på dagen".

Vi får se när de kommer, men vi väntar på en sak som dottern ska ha med på resa ikväll, så jag hoppas att det faktiskt kommer idag, men mitt förtroende för UPS är inte på topp, PostNord ligger skyhögt över på min lista och de ligger inte högt...

• Haha
  • Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
4774
Fairlane Fairlane skrev:
UPS kan också uppdatera uppskattad leveranstid.

Första uppskattningen var fredag 13/6 mellan 13 och 17.
Nästa blev måndag 16/6 mellan 13 och 17.
Därefter med det 16/6 mellan 11 och 12.30
Nu är det "Vid slutet på dagen".

Vi får se när de kommer, men vi väntar på en sak som dottern ska ha med på resa ikväll, så jag hoppas att det faktiskt kommer idag, men mitt förtroende för UPS är inte på topp, PostNord ligger skyhögt över på min lista och de ligger inte högt...
Hur har det gått?

Fairlane
4774 4774 skrev:
Hur har det gått?
De lyckades faktiskt leverera!

Här fungerar Airmee och Budbee perfekt, levererar alltid, ibland dagen innan, men aldrig efter utsatt tid. Inga problem att be de lägga det vid dörren. PostNord och Bring levererar varannan gång ungefär i tid, annars en dag sent. Det går att få de att lämna leverans vid dörren.
UPS är sämst. Levererar aldrig i tid och vill man att de ska lämna vid dörren måste man antingen ringa och hoppas få tag på någon som kan fixa, eller bli kund. För att bli kund måste man registrera sig i deras system och vänta på att de skickar ett brev till folkbokföringsadressen. Det ska tydligen innehålla någon kod som man ska ange. Det brevet kan förväntas anlända någon/några dagar efter utsatt tid för paketet...

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
4774
Fairlane Fairlane skrev:
De lyckades faktiskt leverera!

Här fungerar Airmee och Budbee perfekt, levererar alltid, ibland dagen innan, men aldrig efter utsatt tid. Inga problem att be de lägga det vid dörren. PostNord och Bring levererar varannan gång ungefär i tid, annars en dag sent. Det går att få de att lämna leverans vid dörren.
UPS är sämst. Levererar aldrig i tid och vill man att de ska lämna vid dörren måste man antingen ringa och hoppas få tag på någon som kan fixa, eller bli kund. För att bli kund måste man registrera sig i deras system och vänta på att de skickar ett brev till folkbokföringsadressen. Det ska tydligen innehålla någon kod som man ska ange. Det brevet kan förväntas anlända någon/några dagar efter utsatt tid för paketet...
Vad bra 😃. Här fungerar inte posten, ups, dhl, där dhl vinner första pris i uselt företag alla kategorier. Det enda som fungerar bra är Early Bird som alltid levererar i tid och alltid till brevlådan samt skickar sms med bild på paketet i brevlådan så fort paketet är levererat.
Att de levererar mitt i natten spelar inte mig någon roll då jag alltid är vaken nattetid 😀

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
j.f.s
Skärmdump av paketets leveransspårning, visar olika steg i Borlänge och ICA Nära Gustafs med leveranstider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hmm jag hämtade ut paketet igår men tydligen så anlände det till Borlänge idag 😂😂

• Haha
  • Gilla
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Handlade en Bosch teleskophäcksax på Amazon igår 10.31. Leverans av Posten idag 12.48. Det får man ju vara nöjd med.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Amazon har ju förstått det där med frakt. Synd inga bilreservdelsfirmor ännu gjort det.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Amazon har ju förstått det där med frakt. Synd inga bilreservdelsfirmor ännu gjort det.
Fast du kan köpa bilreservdelar på Amazon också

RoTe
N nissenhj skrev:
Fast du kan köpa bilreservdelar på Amazon också
Jo visst och det gör jag också, men inte allt och det är betydligt svårare att veta om det passar min bil eller ej.

Dottern beställde leverans till paketbox vid sommarstugan i Stockholms skärgård. Alla boxar var fulla så dom skickade till utlämningsställe i Göteborg (hon bor där). Så det paketet får väl gå i retur, hon kommer inte ned på flera veckor….

• Gilla
  • Arg
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
j.f.s j.f.s skrev:
[bild]

Hmm jag hämtade ut paketet igår men tydligen så anlände det till Borlänge idag 😂😂
Se upp så att du inte får en leverans till! I de flesta fall ganska harmlöst man skulle kunna orsaka svårartade problem (tänk importfru).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.