382 754 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
UPS kan också uppdatera uppskattad leveranstid.
Första uppskattningen var fredag 13/6 mellan 13 och 17.
Nästa blev måndag 16/6 mellan 13 och 17.
Därefter med det 16/6 mellan 11 och 12.30
Nu är det "Vid slutet på dagen".
Vi får se när de kommer, men vi väntar på en sak som dottern ska ha med på resa ikväll, så jag hoppas att det faktiskt kommer idag, men mitt förtroende för UPS är inte på topp, PostNord ligger skyhögt över på min lista och de ligger inte högt...
Vi får se när de kommer, men vi väntar på en sak som dottern ska ha med på resa ikväll, så jag hoppas att det faktiskt kommer idag, men mitt förtroende för UPS är inte på topp, PostNord ligger skyhögt över på min lista och de ligger inte högt...
Hur har det gått?Fairlane skrev:
UPS kan också uppdatera uppskattad leveranstid.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
De lyckades faktiskt leverera!4774 skrev:
Här fungerar Airmee och Budbee perfekt, levererar alltid, ibland dagen innan, men aldrig efter utsatt tid. Inga problem att be de lägga det vid dörren. PostNord och Bring levererar varannan gång ungefär i tid, annars en dag sent. Det går att få de att lämna leverans vid dörren.
UPS är sämst. Levererar aldrig i tid och vill man att de ska lämna vid dörren måste man antingen ringa och hoppas få tag på någon som kan fixa, eller bli kund. För att bli kund måste man registrera sig i deras system och vänta på att de skickar ett brev till folkbokföringsadressen. Det ska tydligen innehålla någon kod som man ska ange. Det brevet kan förväntas anlända någon/några dagar efter utsatt tid för paketet...
Vad bra 😃. Här fungerar inte posten, ups, dhl, där dhl vinner första pris i uselt företag alla kategorier. Det enda som fungerar bra är Early Bird som alltid levererar i tid och alltid till brevlådan samt skickar sms med bild på paketet i brevlådan så fort paketet är levererat.Fairlane skrev:
De lyckades faktiskt leverera!
Här fungerar Airmee och Budbee perfekt, levererar alltid, ibland dagen innan, men aldrig efter utsatt tid. Inga problem att be de lägga det vid dörren. PostNord och Bring levererar varannan gång ungefär i tid, annars en dag sent. Det går att få de att lämna leverans vid dörren.
UPS är sämst. Levererar aldrig i tid och vill man att de ska lämna vid dörren måste man antingen ringa och hoppas få tag på någon som kan fixa, eller bli kund. För att bli kund måste man registrera sig i deras system och vänta på att de skickar ett brev till folkbokföringsadressen. Det ska tydligen innehålla någon kod som man ska ange. Det brevet kan förväntas anlända någon/några dagar efter utsatt tid för paketet...
Att de levererar mitt i natten spelar inte mig någon roll då jag alltid är vaken nattetid 😀
Dottern beställde leverans till paketbox vid sommarstugan i Stockholms skärgård. Alla boxar var fulla så dom skickade till utlämningsställe i Göteborg (hon bor där). Så det paketet får väl gå i retur, hon kommer inte ned på flera veckor….
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 614 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 614 inlägg