Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Min pappa beställde ett gevär för många år sen, med hemleverans. Slutstycket kom i eget paket några dagar innan som planerat. Några dagar senare kom han hem från jobbet och på trappen låg paketet med geväret.,

• Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Övervakningsbild på en person som står omgiven av flera paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det kan vara så enkelt att bägge paketen hade problem med att etiketterna lossnade. Det kan vara ett misstag av avsändarna som inte såg till att etiketterna satt fast ordentligt.

Jag tejpar alltid mina etiketter med genomskinlig packtejp då kan dom inte klösa lös dom om dom så ens försöker.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
3 alternativ.

1. Säljaren skickade osb istället för jackan.
2. Köparen bytte ut jackan mot osb.
3. Postanställd bytte ut jackan mot osb.

Vem som gjort vad är omöjligt för oss att veta. Dessa bedrägerier sker dagligen.
Sen kan man ju tycka att om man ska skicka så dyra saker, så gör det försäkrat.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
C
S Stefan1972 skrev:
Avsändaren borde veta när kollit bokades. Sen är det ju bara kolla när sista fraktsedeln är utskriven. Kan ju vara flera timmar senare eller nåt..........
Ja, det finns ju till och med en bild där i artikeln på paketet där det ligger på postdisken med fraktsedeln påklistrad. Tyvärr har mottagarens bild inte samma kvalitet, men det är väl rimligt att anta att det inte är samma fraktsedel. Är ju inte så lätt att pillra bort de där utan att skada etiketten.

https://www.gp.se/image/policy:1.64...XHi9Mz6RMpZU.jpg?f=Tall&w=1440&$p$f$w=09830ee

C cpalm skrev:
Ja, det finns ju till och med en bild där i artikeln på paketet där det ligger på postdisken med fraktsedeln påklistrad. Tyvärr har mottagarens bild inte samma kvalitet, men det är väl rimligt att anta att det inte är samma fraktsedel. Är ju inte så lätt att pillra bort de där utan att skada etiketten.

[länk]
På OSB lossnar de lätt. På originalpaketet ser den inte ut att sitta så bra heller....

1. Tejpa fraktsedeln.
2. Tejpa fraktsedeln.
Sist men inte minst tejpa fraktsedeln.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
1. Tejpa fraktsedeln.
2. Tejpa fraktsedeln.
Sist men inte minst tejpa fraktsedeln.
Precis. Min dotter skickade ett paket till Tyskland. Vi använde packtejp som gick runt hela paketet varv efter varv och täckte på detta sätt hela fraktsedeln så att den var helt inplastad med genomskinlig tejp.

Ett tag fick man inte tejpa över streckkoden med genomskinlig tejp för att det var problem att läsa den då. Men Postnord kanske har skaffat bättre läsare nu för tiden?

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Fast förstår jag saken rätt så stämmer storleken på kollit med det som står på fraktsedel. Det indikerar ju att den knappast lossnat utan mer att någon dragit ut en ny fraktsedel efter inlämnandet. Den kan man ju i princip ändra ändå tills godset är hämtat från inlämningsställe och säkert efter det också... Borde rimligen synas i tidpunkterna.

S Stefan1972 skrev:
Fast förstår jag saken rätt så stämmer storleken på kollit med det som står på fraktsedel. Det indikerar ju att den knappast lossnat utan mer att någon dragit ut en ny fraktsedel efter inlämnandet. Den kan man ju i princip ändra ändå tills godset är hämtat från inlämningsställe och säkert efter det också... Borde rimligen synas i tidpunkterna.
Nu hänger jag inte riktigt med. Du som skickar beställer en maxstorlek på kollit och en maxvikt på kollit, sedan betalar du för dessa och får en etikett som talar om hur stort och tungt det får vara. Så länge det nya kollit har samma begränsningar så går det utmärkt att byta paket under etiketten.

Jag kan ju skriva ut etiketten hemma, enda skillnaden är att när etiketten skrivs ut hos postombudet så får du en etikett med klister på baksidan.

Redigerat:
pacman42 pacman42 skrev:
Nu hänger jag inte riktigt med. Du som skickar beställer en maxstorlek på kollit och en maxvikt på kollit, sedan betalar du för dessa och får en etikett som talar om hur stort och tungt det får vara. Så länge det nya kollit har samma begränsningar så går det utmärkt att byta paket under etiketten.

Jag kan ju skriva ut etiketten hemma, enda skillnaden är att när etiketten skrivs ut hos postombudet så får du en etikett med klister på baksidan.
Nja det beror väl på fraktsätt? Det vanligaste är ju att man anger faktisk storlek och vikt.

S Stefan1972 skrev:
Nja det beror väl på fraktsätt? Det vanligaste är ju att man anger faktisk storlek och vikt.
Och när du beställer paket så blir detta vad du får:
- https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Jag har skickat flera paket med "Skicka direkt" nu på slutet, både inrikes och utrikes. Det som står på etiketten är "Skicka Lätt"/"Skicka Small"/etc, samt vilken vikt du köpt. "Skicka Lätt"/"Skicka Small"/etc står för summan av de olika sidorna på paketets maxvärde.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.