Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
B Beltis skrev:
DHL Express har gratis hemleverans
fanns inget alternativ för de paketet, DHL brukar vara problemfritt

Förtydligande, DHL var villiga att flytta paketet men kunde inte garantera att den stannade på mitt utlämningsställe.

hsd
Har haft så mycket problem med DHL att jag avstår från köp om bara DHL finns som val

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
B
Har i princip slutat med hemleverans, utan brukar välja leverans till min mataffär istället. Om det inte är väldigt stora eller tunga paket. Hemleverans brukar alltid ske mellan 8 till 16, ospecificerat, så man kan ju knappt gå ut med hunden ens om man väntar leverans. Totalt låst. Då är det bättre att bara hämta paketet när det passar mig på mataffären istället.

Posten brukar bara köra med "misslyckad hemleverans" trots att man har kamera + jobbar 100% hemifrån så är det sällan paketet dyker upp hemma.

Dhl brukar vid leverans till ombud välja lite random ombud långt bort, om man beställer paket runt jul/black friday. Kan till och med bli i fel stad i bland.

Väntade leverans från Posten på måndag enligt deras app. Men när jag kom hem efter handling igår sa frugan att det låg ett paket till mig där inne, så i detta fallet överträffade Posten sig själv.

Med tanke på priserna på OSB kanske det inte är en helt dålig deal. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
Kan också vara så att personen skickade en planka och hoppades att postnord skulle ersätta köparen av "prada" jackan.

Erfarenhet från att jobbat inom Ehandel under en del år är att 95% eller mer av fallen när "postnord tabbar sig" så ligger det en bedräglig kund bakom istället.

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Kan också vara så att personen skickade en planka och hoppades att postnord skulle ersätta köparen av "prada" jackan.
Fast det är han i artikeln som skickat jackan. Bedrägeri i den högre skolan om bedragaren outar sig frivilligt i GP.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Det är väl antagligen bedrägeri där paketet är skickat ifrån......Sannolikt har paketet tagits emot, avsändaren fått kvitto. Sen har någon ändrat kollit innan det gått iväg. Skulle tro att man kan se detta på klockslag när allt är utskrivet. Avsändaren borde veta när kollit bokades. Sen är det ju bara kolla när sista fraktsedeln är utskriven. Kan ju vara flera timmar senare eller nåt..........

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är han i artikeln som skickat jackan. Bedrägeri i den högre skolan om bedragaren outar sig frivilligt i GP.
Folk hade inga problem att gå totalt galna på Facebook som bedragare på E-handeln jag jobbade för. Dock kan jag tycka det åligger posten att bevisa att han lämnat in något som är bluff via tex video.

Niklasloow Niklasloow skrev:

Erfarenhet från att jobbat inom Ehandel under en del år är att 95% eller mer av fallen när "postnord tabbar sig" så ligger det en bedräglig kund bakom istället.
ska man göra ett bedrägeri så är det väl inte det smartaste att komma in till "postkontoret" med en bit synlig OSB = risken att "postkontoret" kommer ihåg pga. ovanligt paket är ju avsevärt större än om man väljer en wellpapplåda.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
ska man göra ett bedrägeri så är det väl inte det smartaste att komma in till "postkontoret" med en bit synlig OSB = risken att "postkontoret" kommer ihåg pga. ovanligt paket är ju avsevärt större än om man väljer en wellpapplåda.
Nej, detta har gjorts av någon som vet hur posten hanterar och väger sina paket. Dvs en postanställd.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
detta har gjorts av någon som vet hur posten hanterar och väger sina paket. Dvs en postanställd.
Menar du att PostNord har sådana anställda? :crysmile:

• Haha
  • Gilla
GlennB och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Märkesjacka blev planka – Postnord vägrar ersätta

[länk]
Men man blir ju nyfiken på vad det var i paketet. På bilden är det ju rätt tydligt att det inte bara är en OSB-skiva eller en "planka" som rubriksättaren fått för sig, utan en ihopskruvad låda. Ungefär som något man kan tänka sig att man skulle kunna använda som emballage om man ska skicka nåt platt och ömtåligt som tex en tavla eller nåt liknande.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.