Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
N nissenhj skrev:
Men det är inte så konstigt, folk svarar bara på nummer de känner igen???
Själv använder jag Truecaller. Detta var ett vanligt mobilnummer som inte larmade rött, så jag svarade.
Har inte pratat med en säljare eller liknande på flera år, även fast de ringer flera gånger om dagen.

Isakare Isakare skrev:
Själv använder jag Truecaller. Detta var ett vanligt mobilnummer som inte larmade rött, så jag svarade.
Har inte pratat med en säljare eller liknande på flera år, även fast de ringer flera gånger om dagen.
Därför säljare ringer flera gånger om dagen, dessa appar sprider ditt nummer till de som vill köpa nummer.
NIX och de som ändå ringer ber man dra åt hexxete.
Inte många som ringer till mig på ett år

engs
N nissenhj skrev:
Därför säljare ringer flera gånger om dagen, dessa appar sprider ditt nummer till de som vill köpa nummer.
NIX och de som ändå ringer ber man dra åt hexxete.
Inte många som ringer till mig på ett år
Ja det misstänker jag också, dvs att Truecaller samlar in nummer för att kränga till just sådana de säger sig spärra. För många år sen var det en bra app, bara installera och köra. Sen de började med att man måste regga sitt nummer för att använda appen har jag inte använt skiten.
Har för mig de samlar in alla telefonnummer i kontaktboken dessutom? Ivf om man inte begränsar det vid installation. Det är väldigt fult då det kan hamna folk med hemligt nummer av bra anledning i deras register.

För att avlista sitt nummer:
https://www.truecaller.com/unlisting

Fick mindre samtal från typ Indien efter det...

• Gilla
  • Arg
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Ja det misstänker jag också, dvs att Truecaller samlar in nummer för att kränga till just sådana de säger sig spärra. För många år sen var det en bra app, bara installera och köra. Sen de började med att man måste regga sitt nummer för att använda appen har jag inte använt skiten.
Har för mig de samlar in alla telefonnummer i kontaktboken dessutom? Ivf om man inte begränsar det vid installation. Det är väldigt fult då det kan hamna folk med hemligt nummer av bra anledning i deras register.

För att avlista sitt nummer:
[länk]

Fick mindre samtal från typ Indien efter det...
Precis! De sprider dina kontakter nummer och då även de som har hemliganummer av någon anledning.

engs engs skrev:
Ja det misstänker jag också, dvs att Truecaller samlar in nummer för att kränga till just sådana de säger sig spärra.
De gjorde kanske det förut. Men sen kom GDPR, och böterna för att bryta mot GDPR är inte nådiga.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
N Nerre skrev:
De gjorde kanske det förut. Men sen kom GDPR, och böterna för att bryta mot GDPR är inte nådiga.
Har du läst igenom deras villor? Lusläst dem? Garanterar att det finns en liten kryptisk rad där du godkänner att de delar med sig av dina uppgifter.

N nissenhj skrev:
Har du läst igenom deras villor? Lusläst dem? Garanterar att det finns en liten kryptisk rad där du godkänner att de delar med sig av dina uppgifter.
Har du läst GDPR?

N Nerre skrev:
Har du läst GDPR?
Dröm vidare!

N nissenhj skrev:
Dröm vidare!
I vilket hänseende korrelerar denna ordbatalj till trådstartarens spörsmål?

S Sista spiken skrev:
I vilket hänseende korrelerar denna ordbatalj till trådstartarens spörsmål?
Om man tror att GDPR skulle skydda en från att företag säljer ens uppgifter. Ja, då kan man drömma vidare!

Tokslut Tokslut skrev:
[länk]
Garanterat om de öppnade paketen så skulle de i finna i de flesta fallen ett namn på antingen motagren eller avsändaren!

Det är självklart redan gjort innan det går till auktion.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
DHL "levererar" automatiskt paket man beställt till annan servicepoint om den man valt inte har plats, fick jag uppleva nu. vart några mil extra då paketet inte hamna på näst närmsta utan typ 5-6 ställen bort. Hade varit billigare att betala för hemleverans...

Så kan/vill man inte åka några mil extra skall man nog välja hemkörning om man är fast med DHL vid ett köp i dessa pakettider

• Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
DHL "levererar" automatiskt paket man beställt till annan servicepoint om den man valt inte har plats, fick jag uppleva nu. vart några mil extra då paketet inte hamna på näst närmsta utan typ 5-6 ställen bort. Hade varit billigare att betala för hemleverans...

Så kan/vill man inte åka några mil extra skall man nog välja hemkörning om man är fast med DHL vid ett köp i dessa pakettider
DHL Express har gratis hemleverans

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.