382 768 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Därför säljare ringer flera gånger om dagen, dessa appar sprider ditt nummer till de som vill köpa nummer.Isakare skrev:
NIX och de som ändå ringer ber man dra åt hexxete.
Inte många som ringer till mig på ett år
Ja det misstänker jag också, dvs att Truecaller samlar in nummer för att kränga till just sådana de säger sig spärra. För många år sen var det en bra app, bara installera och köra. Sen de började med att man måste regga sitt nummer för att använda appen har jag inte använt skiten.N nissenhj skrev:
Har för mig de samlar in alla telefonnummer i kontaktboken dessutom? Ivf om man inte begränsar det vid installation. Det är väldigt fult då det kan hamna folk med hemligt nummer av bra anledning i deras register.
För att avlista sitt nummer:
https://www.truecaller.com/unlisting
Fick mindre samtal från typ Indien efter det...
Precis! De sprider dina kontakter nummer och då även de som har hemliganummer av någon anledning.engs skrev:
Ja det misstänker jag också, dvs att Truecaller samlar in nummer för att kränga till just sådana de säger sig spärra. För många år sen var det en bra app, bara installera och köra. Sen de började med att man måste regga sitt nummer för att använda appen har jag inte använt skiten.
Har för mig de samlar in alla telefonnummer i kontaktboken dessutom? Ivf om man inte begränsar det vid installation. Det är väldigt fult då det kan hamna folk med hemligt nummer av bra anledning i deras register.
För att avlista sitt nummer:
[länk]
Fick mindre samtal från typ Indien efter det...
DHL "levererar" automatiskt paket man beställt till annan servicepoint om den man valt inte har plats, fick jag uppleva nu. vart några mil extra då paketet inte hamna på näst närmsta utan typ 5-6 ställen bort. Hade varit billigare att betala för hemleverans...
Så kan/vill man inte åka några mil extra skall man nog välja hemkörning om man är fast med DHL vid ett köp i dessa pakettider
Så kan/vill man inte åka några mil extra skall man nog välja hemkörning om man är fast med DHL vid ett köp i dessa pakettider
DHL Express har gratis hemleveransTokslut skrev:
DHL "levererar" automatiskt paket man beställt till annan servicepoint om den man valt inte har plats, fick jag uppleva nu. vart några mil extra då paketet inte hamna på näst närmsta utan typ 5-6 ställen bort. Hade varit billigare att betala för hemleverans...