Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
L lillefar skrev:
Min pappa beställde ett gevär för många år sen, med hemleverans. Slutstycket kom i eget paket några dagar innan som planerat. Några dagar senare kom han hem från jobbet och på trappen låg paketet med geväret.,
Slutstycket är den vitala delen, det är därför de kan göra så...att det inte är någon logik i det är en annan historia

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Slutstycket är den vitala delen, det är därför de kan göra så...att det inte är någon logik i det är en annan historia
Precis, jag hade först tänkt skriva vital del, men då hade jag säkert fått frågor på det.

Och som jag skrev så var det planerat, men att lämna ett paket med ett gevär (även om det är obrukbart) i på farstubron kändes lite sådär.

Nu visste säkert inte postkillen om att det var ett gevär i paketet iofs.

B
L lillefar skrev:
Precis, jag hade först tänkt skriva vital del, men då hade jag säkert fått frågor på det.

Och som jag skrev så var det planerat, men att lämna ett paket med ett gevär (även om det är obrukbart) i på farstubron kändes lite sådär.

Nu visste säkert inte postkillen om att det var ett gevär i paketet iofs.
Är det inte bara så att butiken tillåtit leverans hem utan påskrift/leg? (Låter i och för sig konstigt, med tanke på hur dyrt ett gevär är - borde ju varit utlämning mot legitimation). Känns lite som att det är butiken som gjort fel i detta fall.

B BSOD skrev:
Är det inte bara så att butiken tillåtit leverans hem utan påskrift/leg? (Låter i och för sig konstigt, med tanke på hur dyrt ett gevär är - borde ju varit utlämning mot legitimation). Känns lite som att det är butiken som gjort fel i detta fall.
Det är ju butiken som tar risken... obrukbart gevär är nog inte så dyrt

B BSOD skrev:
Detta är nog 20 år sen, regler kan ha ändrats?

Jag övertog samma gevär för nåt år sen, då kom slutstycket till postutlämningsstället, men själva geväret fick jag hämta på själva postnordåkeriet.

L lillefar skrev:
Detta är nog 20 år sen, regler kan ha ändrats?

Jag övertog samma gevär för nåt år sen, då kom slutstycket till postutlämningsstället, men själva geväret fick jag hämta på själva postnordåkeriet.
Jo, idag tror jag inte du kan skicka gevär alls med posten

skoge skoge skrev:
Jo, idag tror jag inte du kan skicka gevär alls med posten
Du skickar det som värde. Slutstycket och vapnet i två separata försändelser.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 skrev:
Edit: Fast å andra sidan så är det olika adresser skrivna också. Jag är tveksam till att paketen är adresserade till samma person.
Märkligt. Man kanske kan misstänka här att spårningen visar att paketet med jackan är utlämnat till rätt mottagare, men mottagaren påstår att denne fått ett annat paket med ett annat paketnummer och en annan adress och sannolikt ett annat namn. Det blir ju då uppenbart att paketet antingen har förväxlats efter att det scannats vid utlämning eller så drar mottagaren en rövare. Men man kan ju tycka att mottagaren borde ha reagerat över paketets yttre och dubbelkollat fraktsedeln.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Dottern byter många samlarkort med folk på Internet. De filmar då adressen och hur de skickar brevet så att mottagaren skall få ett bevis på att det är skickat.

C cpalm skrev:
Märkligt. Man kanske kan misstänka här att spårningen visar att paketet med jackan är utlämnat till rätt mottagare, men mottagaren påstår att denne fått ett annat paket med ett annat paketnummer och en annan adress och sannolikt ett annat namn. Det blir ju då uppenbart att paketet antingen har förväxlats efter att det scannats vid utlämning eller så drar mottagaren en rövare. Men man kan ju tycka att mottagaren borde ha reagerat över paketets yttre och dubbelkollat fraktsedeln.
Ja, skiljer det sig så mycket kollar man väl en gång extra när man hämtar paketet.

Dock har jag själv mer än en gång fått fel paket vid utlämningen. Någon gång har jag till och med kommit hem innan jag upptäckt att det inte alls var mitt paket jag fick med mig.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
hsd
Kollar Ni inte adressaten på paketet :sweat:

Om man får med sig helt fel paket från utlämningen (vilket även hänt mig) så beror det knappast på att någon bokstav är fel i namnet.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Om man får med sig helt fel paket från utlämningen (vilket även hänt mig) så beror det knappast på att någon bokstav är fel i namnet.
Nä precis. Och om det händer så är det förhoppningsvis något som kan redas ut med utlämningsstället.
Men oavsett är det väl inget man får för sig att beskylla avsändaren för, som i detta fall?

Jag fick igår morse ett paket i brevlådan och det skickades mindre än 22h tidigare från en helt annan plats i södra Sverige. Ibland imponerar faktiskt PostNord också.

Trackingen fungerade också klockrent.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.