382 769 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Stötte på en ny leveransvariant häromdagen. Utlovad leverans till dörren på en torsdag. På onsdag dagen innan runt lunch fick jag en "enkät" (mail eller via app typ) om hur jag uppfattade leveransen.
Några brev i lådan men inget paket. Hmmm...
Sisådär en halvtimma senare en notis i appen om att paketet levererats, men ingen fysisk leverans att skåda... Ytterligare en halvtimma senare en notis om att leveransen "misslyckats" (hur f-n en brevbärare kan misslyckas med att stoppa något i/vid en brevlåda) och att jag skulle få info om var jag kunde hämta paketet. Jag hämta?! Är de dumma (dum fråga)? Fattar de inte vad ordet hemleverans betyder?
På torsdag kom paketet till dörren precis som avtalat...
Sisådär en halvtimma senare en notis i appen om att paketet levererats, men ingen fysisk leverans att skåda... Ytterligare en halvtimma senare en notis om att leveransen "misslyckats" (hur f-n en brevbärare kan misslyckas med att stoppa något i/vid en brevlåda) och att jag skulle få info om var jag kunde hämta paketet. Jag hämta?! Är de dumma (dum fråga)? Fattar de inte vad ordet hemleverans betyder?
På torsdag kom paketet till dörren precis som avtalat...
Budbee är mina stjärnor på den nattsvarta paketleverans-himlen. Man kan boka leveranstid, oftast gratis och de levererar till dörren ljudlöst.
Väntade stort paket med julklappar idag kl 17-18 men fick nyss detta. Då är man glad att det inte är julafton imorgon.
Väntade stort paket med julklappar idag kl 17-18 men fick nyss detta. Då är man glad att det inte är julafton imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Besyällde prylar med hemleverans, kunde välja mellan budbee och postmord, jag är lite osäker på budbee så jag tog postmord, båda skulle ju levereras imorgon enligt hemsidan jag beställde från.
Givetvis så ska posten helt plötsligt "boka tid" och givetvis fanns det inte tid imorgon
Aja, tur att det inte är bråttom, det är ju julklappar
Givetvis så ska posten helt plötsligt "boka tid" och givetvis fanns det inte tid imorgon
Aja, tur att det inte är bråttom, det är ju julklappar
Tar alltid budbee eller earlybird om det går. Speciellt gillar jag earlybird, eftersom de lämnar tidigt på morgonen i brevlådan eller vid dörren/grinden och skickar ett sms när de lämnat. Bara att tasssa ut i morgonrocken och hämta.
Jag tycker inte att det är speciellt kul med ett paket stickandes rakt ut ur brevlådan. Speciellt inte när man inte ser brevlådan från huset/tomten, pga av att vi bor längst in på en stickväg och brevlådan sitter ute vid vägen med två andra tomter/ hus mellan vårt och brevlådan. Vem som helst kan ju ta paketet och gå därifrån utan att någon ser vad som händer…
Mitt tips är att välja Budbee om det finns som alternativ. Jag beställer mycket på nätet och förutom idag så har det funkat väldigt bra alla gånger Budbee levererat.13th Marine skrev:
Besyällde prylar med hemleverans, kunde välja mellan budbee och postmord, jag är lite osäker på budbee så jag tog postmord, båda skulle ju levereras imorgon enligt hemsidan jag beställde från.
Aja, tur att det inte är bråttom, det är ju julklappar![]()
Hur kan du vara osäker på budbee men inte postnord???13th Marine skrev:
Aja, tur att det inte är bråttom, det är ju julklappar![]()
Väljer alltid instabox eller budbee om det går. Har aldrig strulat!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Har aldrig provat och har inte hunnit kolla upp hur de jobbar, stöttar ogärna osäkra anställningar.N nissenhj skrev:
Detta gällde då hemleverans, kör gärna instabox eller liknande tjänster om möjligt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 740 inlägg
Som jag skrev, har inte hunnit kolla upp hur budbees hemleveranser sker och vill undvika anställningar liknande exempelvis de foodora har.N nissenhj skrev:
Posten har säkert dåliga sidor de med, men här kommer de iaf med en postnord-märkt bil.
Fungerade fint. Brevbäraren kom även med övrig post i handenH hydrolift skrev:
Tack för tipset!
Mest irriterande är när våra kunder använder sådan leverans för saker de ska returnera till oss. De paketen går tillbaka till kunden eftersom ingen hos oss får denna avisering om att vi ska kontakta dem för att tala om att vi vill ha leveransen.Dowser4711 skrev:
Posten kan bevisligen vara bra oxå.
Väntar på ny TV, beställd och skickad i fredags. Ringde en från Postnord i morse och frågade när jag var hemma, förmiddagen går bra sa jag.
Kl 11 knackade det på dörren och TVn var här. Chauffören körde bara TV apparater. Han hade haft 40 apparater som skulle levereras idag, ringt alla innan han åkte, bara 8 st hade svarat i telefonen !!! Det är inte lätt att leverera då.
Åka ut till mig på landet tyckte han var roligare än att snurra runt i centrala Stockholm "Aldrig varit här, och solen skiner, fint här ute"
Väntar på ny TV, beställd och skickad i fredags. Ringde en från Postnord i morse och frågade när jag var hemma, förmiddagen går bra sa jag.
Kl 11 knackade det på dörren och TVn var här. Chauffören körde bara TV apparater. Han hade haft 40 apparater som skulle levereras idag, ringt alla innan han åkte, bara 8 st hade svarat i telefonen !!! Det är inte lätt att leverera då.
Åka ut till mig på landet tyckte han var roligare än att snurra runt i centrala Stockholm "Aldrig varit här, och solen skiner, fint här ute"
Men det är inte så konstigt, folk svarar bara på nummer de känner igen???Isakare skrev:
Posten kan bevisligen vara bra oxå.