382 769 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Fick precis större tungt paket levererad - beställt till ytterdörren. Placerades framför grinden. Grinden går utåt så det gick inte att öppna denna.
Fick ringa åldring granne som fick, efter mycket besvär, skjuta undan 40kg paket.
= Transportör med ej fungerande hjärnkapacitet.
Fick ringa åldring granne som fick, efter mycket besvär, skjuta undan 40kg paket.
= Transportör med ej fungerande hjärnkapacitet.
Som jag kommer ihåg det har jag fått välja hemleveranstidpunkt i så god tid att jag inte hade kunnat få paketet fortare om jag hämtat det själv på "paketutlämningsställe". Alltså fått välja leveranssätt typ dagen innan paketet nådde min ort.Dowser4711 skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 171 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 171 inlägg
Grind ska alltid öppnas inåt, och ytterdörrar öppnas utåt (utom i Danmark)yonna skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Nej, så är det verkligen inte. En grind kan öppnas åt vilket håll som helst. Moderna ytterdörrar öppnas utåt men äldre dörrar (+100 år) öppnas ganska ofta inåt. Det är inte förbjudet. Om posten har bestämt att de inte klarar av att hantera grindar och dörrar som öppnas åt ett håll de inte förväntar sig så är de, ursäkta uttrycket, dumma i huvet.hsd skrev:
Edit: Varför låtsas du att du "vet" att det ska vara på ett visst sätt? Det blir ju bara förvirrande för alla andra som läser tråden.
hsd skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-oeppnas-ytterdoerrar-utat.74462/page-5#post-1736287
se framförallt inlägg #61
Jag har inte kunnat välja det du nämner, men jag jobbar också mestadels hemifrån och känner igen frustrationen när man sitter vid köksbordet och får det där smset. I synnerhet när Postnords utlämningsställe nuförtiden bara behåller paketet 7 dagar och man inte har en planerad utflykt dit inom den tiden.13th Marine skrev:
Hepp, nu när vi fått varannandagspost så kommer 1a-klass-breven med egen bil, och tydligen skulle ett paket levereras via dem, valde tillvalet "leverera till dörr om paketet inte går i lådan".
Jobbar hemma och ser bilen köra upp till lådan, inte får in paketet och köra vidare, strax därefter meddelas jag att paketet inte kunde levereras....
Grinden finns 10 m in på gården jämte carporten. Normalt går transportören fram till ytterdörren och i detta fall hade jag redan meddelat via SMS att jag var hemma. Annars placeras VID SIDAN av grinden dvs under carportstaket. Det hade jag faktiskt accepterat.tttomten skrev:
Ny variant idag. Fick sms att jag hade paket att hämta på Postnords egna paketutlämning (alltså inte ombud).
Döm om min förvåning när jag kommer dit och ser en stor skylt på dörren med "Nya öppettider: M-F 07:00 - 07:30 samt 15:00 - 16:00".
Det måste vara ett nytt lågvattenmärke vad gäller tillgänglighet.

Döm om min förvåning när jag kommer dit och ser en stor skylt på dörren med "Nya öppettider: M-F 07:00 - 07:30 samt 15:00 - 16:00".
Det måste vara ett nytt lågvattenmärke vad gäller tillgänglighet.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Haha vafan?! Avgå alla!C cpalm skrev:Ny variant idag. Fick sms att jag hade paket att hämta på Postnords egna paketutlämning (alltså inte ombud).
Det måste vara ett nytt lågvattenmärke vad gäller tillgänglighet.![]()
Och snart blir det svårt att komma ut när julen står för dörren!yonna skrev:
typ så var mitt servicecenter många år tills de stängde helt...C cpalm skrev:Ny variant idag. Fick sms att jag hade paket att hämta på Postnords egna paketutlämning (alltså inte ombud).
Det måste vara ett nytt lågvattenmärke vad gäller tillgänglighet.![]()