DennisCA DennisCA skrev:
Oj oj min sambo såg bilden på FreddruS hand igår kväll och sade att nu måste jag sluta hålla med sånadära farliga saker. Borde inte få ut i verkstan igen nästan...
Till och med jag får gå ut i snickarboden ensam igen (fast tog ett år), dock hävdar frun att hjärtat stannar när hon hör en såg gå igång (PTSD?). Man får jobba lite med att visa hur säkert man jobbar så blir det bättre och bättre. Så du får väl visa din andra hälft att du jobbar säkert?!

AJJ! Spikpistol i magen låter inte som en höjdare!

Det är väl inte helt ovanligt med olyckor med spikpistol. Hände en otäck olycka i vintras. Var dock inte jag som var drabbad och känner inte den skadade heller. Det var ju också en amerikan som sköt sig i huvudet får några år sedan när han ramlade ner från en stege. Han märkte inget men körde hem för han hade ont i huvudet. Fick åka till sjukhuset dagen efter när synen började spöka. Då hittade de en spik i skallen.

https://www.byggnadsarbetaren.se/18...l-den-satt-fast-i-pannan-nar-han-fordes-ivag/

Annonsen är ju klockren.

• Leende man håller en spikpistol med texten "TESTA FASTA" i en reklambild för byggverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hullefar och 9 till
  • Laddar…
En god vän till mig sköt sig i ögat med spikpistol. Han skulle spika uppåt i ett tak, spiken stötte på något, och vände helt enkelt.

rcbridge, hur gick det med ögat? Jag har blivit träffad av en rickochetterande pil från en pilbåge, men den hade knappt styrfart när den träffade mig så det blev inga skador, men en spik från en spikpistol...

E
För ett par år sedan när sambon gjorde hål för spottar i taket i uterummet så högg det till och han tappade borrmaskinen ner i golvet.
Sambon klarade sig undan med liten ont i handen/armen.
Yttersidan på soffan däremot fick det lite värre.
Blev en djup rejäl reva på ca 20*5cm.
Vill inte riktigt tänka på vad som hade hänt om borrmaskinen hade passerat hans hals på vägen ner. Då hade jag nog bott själv med sonen i huset.

En bekant fick med sig sitt kapade finger när han var ihopsydd på sjukan. Blev ett halssmycke...

Larsa Larsa skrev:
En bekant fick med sig sitt kapade finger när han var ihopsydd på sjukan. Blev ett halssmycke...
Luktar inte det rätt illa efter ett litet tag? För övrigt låter det rätt makabert....

mexitegel mexitegel skrev:
För övrigt låter det rätt makabert....
Jo det är rätt skruvat :D

Lite OT men ändå..

Tror det var på 3'an det gick ett program om olyckor, det var länge sedan..

Iaf, gubben höll på med vedkapen och kapade av hela handen.

Handen placerades i en plastpåse med is.

Vad det stod på plastkassen..?

Färska råvaror från Konsum.. :crysmile:

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
F FreddruS skrev:
Fingret satt fast i en liten bit hud, så det åkte med hela vägen till Uppsala. Frågade faktiskt om man fick behålla det om de skulle ta bort det. Men det fick man tydligen inte.. :( Tänk att ha det på väggen bredvid ett älghorn!? :D
Larsa Larsa skrev:
Makabert, men det påminner mig om Lars Ekborgs succemonolog:

• Gilla
FreddruS och 1 till
  • Laddar…
F fb35523 skrev:
rcbridge, hur gick det med ögat? Jag har blivit träffad av en rickochetterande pil från en pilbåge, men den hade knappt styrfart när den träffade mig så det blev inga skador, men en spik från en spikpistol...
Ögat blev i princip oanvändbart.

Hemska historier och obehagliga bilder ni håller med, bäst att bidra med en mildare bild för att lugna ner - fast de gjorde ont

Närbild på en finger med ett blåsvart blånagel som ser ut att ha orsakat smärta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FreddruS
  • Laddar…
Hammare ger mildare skador än spikpistol (om det nu är så att du träffat fingret med en hammare?)

B b8q skrev:
Hammare ger mildare skador än spikpistol (om det nu är så att du träffat fingret med en hammare?)
Det var mycke klantigare än så, skulle klämma fast ngt med en svetstång och lyckades ha fingret imellan :oops:

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.