339 120 läst ·
1 547 svar
339k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Till och med jag får gå ut i snickarboden ensam igen (fast tog ett år), dock hävdar frun att hjärtat stannar när hon hör en såg gå igång (PTSD?). Man får jobba lite med att visa hur säkert man jobbar så blir det bättre och bättre. Så du får väl visa din andra hälft att du jobbar säkert?!DennisCA skrev:
AJJ! Spikpistol i magen låter inte som en höjdare!
Det är väl inte helt ovanligt med olyckor med spikpistol. Hände en otäck olycka i vintras. Var dock inte jag som var drabbad och känner inte den skadade heller. Det var ju också en amerikan som sköt sig i huvudet får några år sedan när han ramlade ner från en stege. Han märkte inget men körde hem för han hade ont i huvudet. Fick åka till sjukhuset dagen efter när synen började spöka. Då hittade de en spik i skallen.
https://www.byggnadsarbetaren.se/18...l-den-satt-fast-i-pannan-nar-han-fordes-ivag/
https://www.byggnadsarbetaren.se/18...l-den-satt-fast-i-pannan-nar-han-fordes-ivag/
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
En god vän till mig sköt sig i ögat med spikpistol. Han skulle spika uppåt i ett tak, spiken stötte på något, och vände helt enkelt.
För ett par år sedan när sambon gjorde hål för spottar i taket i uterummet så högg det till och han tappade borrmaskinen ner i golvet.
Sambon klarade sig undan med liten ont i handen/armen.
Yttersidan på soffan däremot fick det lite värre.
Blev en djup rejäl reva på ca 20*5cm.
Vill inte riktigt tänka på vad som hade hänt om borrmaskinen hade passerat hans hals på vägen ner. Då hade jag nog bott själv med sonen i huset.
Sambon klarade sig undan med liten ont i handen/armen.
Yttersidan på soffan däremot fick det lite värre.
Blev en djup rejäl reva på ca 20*5cm.
Vill inte riktigt tänka på vad som hade hänt om borrmaskinen hade passerat hans hals på vägen ner. Då hade jag nog bott själv med sonen i huset.
Lite OT men ändå..
Tror det var på 3'an det gick ett program om olyckor, det var länge sedan..
Iaf, gubben höll på med vedkapen och kapade av hela handen.
Handen placerades i en plastpåse med is.
Vad det stod på plastkassen..?
Färska råvaror från Konsum..
Tror det var på 3'an det gick ett program om olyckor, det var länge sedan..
Iaf, gubben höll på med vedkapen och kapade av hela handen.
Handen placerades i en plastpåse med is.
Vad det stod på plastkassen..?
Färska råvaror från Konsum..
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
F FreddruS skrev:
Makabert, men det påminner mig om Lars Ekborgs succemonolog:Larsa skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg