352 805 läst ·
1 654 svar
353k läst
1,7k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Man kan få fiberförstärkt gips 😉.
Sonen bröt handleden när han var liten, efter någon vecka blev han inspirerad när frun körde träningspass och gjorde armhävningar han också…
Sjuksköterskan skrattade bara och tog fram det bättre gipset.
Sonen bröt handleden när han var liten, efter någon vecka blev han inspirerad när frun körde träningspass och gjorde armhävningar han också…
Sjuksköterskan skrattade bara och tog fram det bättre gipset.
Ja, jag satt och späntade tändved när jag var 7, klöv ved från 10-årsåldern. Jag skulle kunna sätta 6-åriga dottern att spänta stickor, men 8 och 11-åringarna skulle jag aldrig släppa i närheten av något vasst.
Jag högg av mig en och en halv tå när jag var 9 o klöv ved. Farsan lite lätt panikslagen lagade med bamse plåster. Mor var inte imponerad av omhändertagandet.Exostor skrev:
Jag högg morakniven rakt genom tumgreppet, kniven stack ur på ovansidan av handen, när jag var ute i skogen på mulle/kolikock samling och jag överlevde märkligt nog 😂. Har fortfarande kvar ärret men minnet av händelsen får mig bara att skratta då minen på min fröken när jag visade henne var det roligaste jag någonsin har sett
Körde en sax genom samma hudflik när jag gick på lekis, 1970 eller 1971. Fröken Gunilla, som verkligen inte var pedagog och antagligen aldrig skulle fått arbeta med barn idag, såg både arg och äcklad ut. Det var en lekiskompis som hittade plåster.4774 skrev:
Jag högg morakniven rakt genom tumgreppet, kniven stack ur på ovansidan av handen, när jag var ute i skogen på mulle/kolikock samling och jag överlevde märkligt nog 😂. Har fortfarande kvar ärret men minnet av händelsen får mig bara att skratta då minen på min fröken när jag visade henne var det roligaste jag någonsin har sett
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
nej det var ju inte det........hade inte sambon gapat så mycket så hade jag nog inte åkt in heller. Det fick ju läka ihop helt av sig själv. Fast det blev ju stelkrampsspruta och en massa för det är ju benet som syns som en liten kula längst fram. Läkte ihop fint men känseln är ju helt borta typ......Lite jobbigt när man är bilmek själv. Man känner liksom inte brickor och muttrar längre i det fingergreppet.