352 874 läst ·
1 654 svar
353k läst
1,7k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Det där kommer att göra ont i kallt väder under resten av ditt liv. Men förhoppningsvis så blir du inte halt i alla fall.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 794 inlägg
Jag hoppas det. Men det finns en risk att du inte blir det, bli inte alltför besviken.AndersMalmgren skrev:
Jag opererade min häl för två år sedan och har smärtor vid kallt väder.
När de karvat i skelettet så brukar man säga att det tar 14 månader innan man vet hur bra det blev.
Krya på dig.AndersMalmgren skrev:
Jag har en kusin som gjorde det samma, >90kmtim och en snökant, när vi var i Gressoney för tio år sedan. Ett femtontal skruvar, tre titanplattor och efter det en stor mängd träningscykling. Året efter åkte han, men dock sämre än en dansk nybörjare när han vågade på att pröva på nytt.
Jag var på't förtidigt i min ungdom efter en bredsidelandning på isbacke efter ett hopp (med Monoski) det slutade med en vecka vid ett flipper medans de andra åkte i backen.GoC skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 794 inlägg
Skönt att höra, hade han också compartment syndrome?GoC skrev:
Fyfan, ens självförtroende i backen får ju sig en rejäl törn så jag lär inte heller vara kaxig i backen när det är dags 😅
Jag valde vara vaken när de gjorde operationerna
2 operationer på benen, 1 på compartment och sedan stängning av compartment.
Jävlar vad de snickrar när de kör in titanskruvarna. Känns som de använde slägga 😅
Han låg en vecka i Italien med såret öppet, fick sedan ambulansflyg hem till Karlstad, låg där ytterligare närmare en vecka innan svullnaden gått ner såpass att dom till slut kunde operera och sy ihop honomAndersMalmgren skrev:
Skönt att höra, hade han också compartment syndrome?
Fyfan, ens självförtroende i backen får ju sig en rejäl törn så jag lär inte heller vara kaxig i backen när det är dags 😅
Jävlar vad de snickrar när de kör in titanskruvarna. Känns som de använde slägga 😅
Han ville inte heller bli opererad i Italien.
Renoverare
· Stockholm
· 20 794 inlägg
Kk då hade han compartment syndrome. Jag blev opererad av en av Frankrikes bästa kirurger (enligt sjukstugan i alpe d huez). De lär också vara mer vana vid denna typ av skador än våra svenska kirurgerGoC skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 794 inlägg
Aj..!AndersMalmgren skrev:
Den där bilden påminde mig om en polares pappa.
Han har en glasslåda på köksskåpet full med titan efter en bilolycka..
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 280 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 280 inlägg
Fy farao vilken otur och tur samtidigt (det kan gå riktigt illa m compartment). Tyvärr inte helt ovanlig skada m skidor, även om de flesta lyckligtvis slipper compartmentbiten.AndersMalmgren skrev:
Skönt att höra, hade han också compartment syndrome?
Ortopeder har samma verktyg som snickare, ungefär. Det ser ganska brutalt ut ibland, men det brukar bli bra 👍
Lycka till med läkning och rehab!