AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Verktyget var hög fart och plötslig tung blöt snö 😅😔

Hemma efter 2 veckor på franskt sjukhus, tibia och fibula vridbrutet plus compartment syndrome. GPS-klockan mätte ca 85 kmh vid crashen.

[bild]
Det där kommer att göra ont i kallt väder under resten av ditt liv. Men förhoppningsvis så blir du inte halt i alla fall.

• Älska
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det där kommer att göra ont i kallt väder under resten av ditt liv. Men förhoppningsvis så blir du inte halt i alla fall.
Nej nu fokar jag till 100 procent på bli helt återställd. Vilket läkarna trodde var fullt möjligt med rätt inställning och rehab

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Nej nu fokar jag till 100 procent på bli helt återställd. Vilket läkarna trodde var fullt möjligt med rätt inställning och rehab
Jag hoppas det. Men det finns en risk att du inte blir det, bli inte alltför besviken.

Jag opererade min häl för två år sedan och har smärtor vid kallt väder.

När de karvat i skelettet så brukar man säga att det tar 14 månader innan man vet hur bra det blev.

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
F
Vi är ju vana att Malmgren alltid är värst och det gällde tydligen även den här gången!
Måste väl vara en liknande skada som Lindsey Vonn fick?

Krya på dig!

• Gilla
  • Ledsen
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…

Hemma efter 2 veckor på franskt sjukhus, tibia och fibula vridbrutet plus compartment syndrome. GPS-klockan mätte ca 85 kmh vid crashen.

[bild]
Krya på dig.
Jag har en kusin som gjorde det samma, >90kmtim och en snökant, när vi var i Gressoney för tio år sedan. Ett femtontal skruvar, tre titanplattor och efter det en stor mängd träningscykling. Året efter åkte han, men dock sämre än en dansk nybörjare när han vågade på att pröva på nytt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Krya på dig.
Jag har en kusin som gjorde det samma, >90kmtim och en snökant, när vi var i Gressoney för tio år sedan. Ett femtontal skruvar, tre titanplattor och efter det en stor mängd träningscykling. Året efter åkte han, men dock sämre än en dansk nybörjare när han vågade på att pröva på nytt.
Jag var på't förtidigt i min ungdom efter en bredsidelandning på isbacke efter ett hopp (med Monoski) det slutade med en vecka vid ett flipper medans de andra åkte i backen.

• Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Krya på dig.
Skönt att höra, hade han också compartment syndrome?

Fyfan, ens självförtroende i backen får ju sig en rejäl törn så jag lär inte heller vara kaxig i backen när det är dags 😅

Jag valde vara vaken när de gjorde operationerna

2 operationer på benen, 1 på compartment och sedan stängning av compartment.

Jävlar vad de snickrar när de kör in titanskruvarna. Känns som de använde slägga 😅

• Haha
breakman och 1 till
  • Laddar…

Fyfan, ens självförtroende i backen får ju sig en rejäl törn så jag lär inte heller vara kaxig i backen när det är dags 😅

Jävlar vad de snickrar när de kör in titanskruvarna. Känns som de använde slägga 😅
Han låg en vecka i Italien med såret öppet, fick sedan ambulansflyg hem till Karlstad, låg där ytterligare närmare en vecka innan svullnaden gått ner såpass att dom till slut kunde operera och sy ihop honom
Han ville inte heller bli opererad i Italien.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Han låg en vecka i Italien med såret öppet, fick sedan ambulansflyg hem till Karlstad, låg där ytterligare närmare en vecka innan svullnaden gått ner såpass att dom till slut kunde operera och sy ihop honom
Han ville inte heller bli opererad i Italien.
Kk då hade han compartment syndrome. Jag blev opererad av en av Frankrikes bästa kirurger (enligt sjukstugan i alpe d huez). De lär också vara mer vana vid denna typ av skador än våra svenska kirurger :)

[bild]
Ajdå. 🫣
Krya på dig Anders.

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
Kk då hade han compartment syndrome. Jag blev opererad av en av Frankrikes bästa kirurger (enligt sjukstugan i alpe d huez). De lär också vara mer vana vid denna typ av skador än våra svenska kirurger :)
Jepp, och det var dom helt säkert i Italien också. Men han bara skulle hem.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Jepp, och det var dom helt säkert i Italien också. Men han bara skulle hem.
Kan förstå honom till viss del. När familjen åkte hem efter sportlovet var det jävligt ensamt

tommib
Känns som de använde slägga
Det gör de.... en steril slägga. Den är fin. Jag är lite avis.

Krya på dig.

• Älska
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…

[bild]
Aj..!

Den där bilden påminde mig om en polares pappa.
Han har en glasslåda på köksskåpet full med titan efter en bilolycka..

• Wow
AndersMalmgren
  • Laddar…
Satsuki

Fy farao vilken otur och tur samtidigt (det kan gå riktigt illa m compartment). Tyvärr inte helt ovanlig skada m skidor, även om de flesta lyckligtvis slipper compartmentbiten.

Ortopeder har samma verktyg som snickare, ungefär. Det ser ganska brutalt ut ibland, men det brukar bli bra 👍

Lycka till med läkning och rehab!

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.