Jag kan tipsa om den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=98914

Jag inser att det här kan orsaka samma infekterade diskussion som mellan gas- och kolgrillare (där jag är inbiten kolgrillare :)) men lyssna på en riktig popcornentusiast; Big Popper är kanon!!!

Jag växte upp med en far som ofta poppade popcorn och han hade en kastrull som bar tydliga märken av slitage och fastbränd olja. Den var helt gul på utsidan, kolsvart i insidan och renskrapad på undersidan. Vilka popcorn!!! Tillbringade ett år hos släkt i USA och de hade en popcornmaskin likadan som Big Popper. Vilka popcorn!!!
Väl hemma igen var det åter pappas kastrullpopcorn som gällde men när jag flyttade hemifrån hittade jag aldrig någon kastrull som gjorde popcornen riktigt lika goda som pappas. Likadan spis, samma olja, samma popcorn men det ville sig inte. Hemma hos föräldrarna blev det bra men inte annars. Någonstans på vägen provades både varmluftspoppare:confused: (funkar hyfsat men väsnas och gör väldigt torra popcorn tycker jag) och micropop :|(funkar någorlunda som nödsubstitut men är helt enkelt inte samma sak). Till slut köpte jag min alldeles egna Big Popper och Halleluja!:wow: Den gör perfekta popcorn varje gång! Jag poppar fortfarande i kastrull ibland, när jag inte har tillgång till min Big Popper, men det blir sällan lika bra. Jag ogillar glashällar för det ger inte rätt känsla när man skakar/drar kastrullen och en induktionshäll ser jag inte i min framtid.:thumbdown: Vill ha en hederlig gammal emaljerad spis med stålplattor! Fast hittar jag inte den perfekta popkastrullen så spelar det ju ingen roll.....:confused:

Hur som helst, jag hoppas du finner en lösning på problemet för goda popcorn är ju en förutsättning för en lyckad tv-kväll, åtminstone minst en gång i veckan. :thumbup: Lösningen du säker, tro mig, är BIG POPPER! :)

Mvh,
ToRy

Ps. Nej, jag har ingenting med försäljningen av Big Popper att göra. ;)DS.

• Gilla
Fredde Sehlin
  • Laddar…
Big popper, ett gigantiskt tefat som tar ett halvt underskåp och kan bara poppa popcorn. Det är nog överfullt i köksskåpen ändå.

norrbottenstorpet skrev:
Big popper, ett gigantiskt tefat som tar ett halvt underskåp och kan bara poppa popcorn. Det är nog överfullt i köksskåpen ändå.
Men vilka POPCORN!!!! :wow: Jag har min på översta hyllan i ett fullhöjds golvskåp, så det så. :p
Fast i hemlighet håller jag med lite, lite. Den tar en del plats... :D

Redigerat:
Instämmer helt

Big poppet är grym

Särskilt när man har popcorn beroende barn :-)

Lite otymplig att förvara men ungarna ser när det poppar :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.