223 läst ·
2 svar
223 läst
2 svar
Politiker, uppfyll vår dröm!
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Vi svenskar vill helst bo i ett eget småhus, enligt en undersökning som Demoskop gjort för SEB:s räkning.
I åldrarna 25 till 29 år föredrar tre av fyra att bo i villa jämfört med lägenhet. Totalt sett vill två av tre bo i villa eller radhus. 90 % av landets barnfamiljer vill bo i småhus.
Problemet är att hälften av landets bostäder finns i flerbostadshus. I slutet av 2008 fanns det närmare 2,5 miljoner lägenheter i flerbostadshus, medan antalet lägenheter i småhus var 2 miljoner.
Du kan läsa blogginlägget här: Politiker, uppfyll vår dröm!
I åldrarna 25 till 29 år föredrar tre av fyra att bo i villa jämfört med lägenhet. Totalt sett vill två av tre bo i villa eller radhus. 90 % av landets barnfamiljer vill bo i småhus.
Problemet är att hälften av landets bostäder finns i flerbostadshus. I slutet av 2008 fanns det närmare 2,5 miljoner lägenheter i flerbostadshus, medan antalet lägenheter i småhus var 2 miljoner.
Du kan läsa blogginlägget här: Politiker, uppfyll vår dröm!
Håller helt med om alla kostnader och priser som gör att slutnotan blir ohyggligt hög. Stämpelskatt, pantbrev, nybyggnadskarta, bygglov , utstakning, etc. Allt behövs väl, men priserna är skyhöga. Och sedan fortsätter det med en halv miljon för en betongplatta och lite markarbeten och hela vägen till flera hundra för en strömbrytare och sjuttontusen för en badrumskommod med spegel...
Klicka här för att svara