64 924 läst ·
68 svar
65k läst
68 svar
Pocket hole joinery - testat Kreg jig
Lite funderingar, är inte längden som skruven förkortas med hela tiden konstant ?
(Bortsett från den lilla ändringen som blir pga olika vinkel på borrhålet )
Se bild på borret så kanske ni förstår vad jag menar .
Vidare så finns det ju en bra tabell som anger vilken skruv som skall användas vid olika materialtjocklekar. Det är nog ganska precisa mått annars tittar skruven ut på andra sidan !
(Bortsett från den lilla ändringen som blir pga olika vinkel på borrhålet )
Se bild på borret så kanske ni förstår vad jag menar .
Vidare så finns det ju en bra tabell som anger vilken skruv som skall användas vid olika materialtjocklekar. Det är nog ganska precisa mått annars tittar skruven ut på andra sidan !
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Jag köpte en bitssats på Biltema för att nå ner i "hålen" , min ordinarie bitshållare hade för stor diameter (10 mm) för att gå ner i hålet. Bild på inköpt bitsats nedan.
PS Någon som hittat 4x25 mm träskruv med torx kullrig skalle?
PS Någon som hittat 4x25 mm träskruv med torx kullrig skalle?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Jaja då har även jag beställt en Kreg R3 Junior Pocket Hole Jig. Hade tänkt att börja snickra o bygga lite. Nu funderar jag lite på skruvarna. Tråden är ganska gammal man jag antar att de skruvar det talats om är dessa http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Skruv-och-Bult/El-och-Blankforsinkat/Traskruv-87663/
Vore ju kanon om de funkar bra då de är överkomliga i pris.
Vore ju kanon om de funkar bra då de är överkomliga i pris.
Nu har jag ingen skruv framför mig, men du har nog rätt i att det är en liten avrundning precis där skallen möter halsen. Jag har dock aldrig upplevt det som ett problem och konstaterar glatt att det är tillräckligt platt 
Väcker denna gamla tråd till liv och kollar om ni vet ifall det kommit någon "Svensk" variant? Eller är det fortfarande Kreg som gäller?
// Thiger
// Thiger


