Lite funderingar, är inte längden som skruven förkortas med hela tiden konstant ?
(Bortsett från den lilla ändringen som blir pga olika vinkel på borrhålet )
Se bild på borret så kanske ni förstår vad jag menar .

Vidare så finns det ju en bra tabell som anger vilken skruv som skall användas vid olika materialtjocklekar. Det är nog ganska precisa mått annars tittar skruven ut på andra sidan !

• borr.jpg
  • skruvguide.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bldr
  • Laddar…
Vilken bra tabell! Den får nog överföras till Excell och printas ut!!

Har köp på mig Biltemas skruv för detta ändamål. Dock behövs ju då ett torx bits som är längre än de korta på 25 mm. Någon som vet vart jag får tag på sådana billigt och enkelt?

• Gilla
Nightclaw
  • Laddar…
Jag anänvder mig av en smalbitshållare, inget fancy. utan en standard bitshållare.

Jag köpte en bitssats på Biltema för att nå ner i "hålen" , min ordinarie bitshållare hade för stor diameter (10 mm) för att gå ner i hålet. Bild på inköpt bitsats nedan.

PS Någon som hittat 4x25 mm träskruv med torx kullrig skalle?

• bits.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Letar oxå efter just den slags skruv, har hittat med PZ2 men vill helst ha torx.

mholgers skrev:
Har köp på mig Biltemas skruv för detta ändamål. Dock behövs ju då ett torx bits som är längre än de korta på 25 mm. Någon som vet vart jag får tag på sådana billigt och enkelt?
LUNA säljer.:)

Jo biltemas har skärande. Frågade deras kundtjänst om det fanns möjlighet att ta hem men det gick ej. Dock vidarebefodra hon önskemålet till ansvarig på inköpsavdelningen.

Japp, de skruvarna (4 mm) passar i hålen som Kreg-jiggen lämnar efter sig.

Ok bra. Tyckte bara att de inte såg helt platta ut under skruvskallen. Ju plattar desto bättre borde det ju vara.

Nu har jag ingen skruv framför mig, men du har nog rätt i att det är en liten avrundning precis där skallen möter halsen. Jag har dock aldrig upplevt det som ett problem och konstaterar glatt att det är tillräckligt platt ;)

Jag vill minnas att jag använder Essves kullriga 4,5 mm skruvar som också passar bra. Dessa är självborrande vilket jag inbillar mig är en fördel.

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Väcker denna gamla tråd till liv och kollar om ni vet ifall det kommit någon "Svensk" variant? Eller är det fortfarande Kreg som gäller?

// Thiger

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.