21 740 läst ·
201 svar
22k läst
201 svar
Pluginhybrid i stan vilket skräp
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 845 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 845 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 845 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 845 inlägg
Det beror på företag man använder. Laddar jag längs E4 brukar det inte tillkomma någon avgift för parkering eller hur länge du står. Vissa operatörer tar betalt om det är kö och du laddar för länge.K Klockanpå skrev:
Parkering brukar kosta som vanligt och betalas separat i städer. Jag brukar välja plats där parkeringen är gratis, men det är väl svårt i Stockholm?
Källa på det...J Jansson69 skrev:
Det tror jag ungefär vad jag vill på. Det är bara ett förstärkningspåstående utan värde.J Jansson69 skrev:
Var då?K Klockanpå skrev:
Just nu på Qwello, som har många laddare längs vägarna i stan, kostar det 3 kr/kWh. Om den bil drar 2 kWh per min behöver du 7 kWh för dina 3.5 mil. Det blir 21 kronor.
För 21 kronor får su 1.2 liter diesel som kanske tar dig 2 mil.
Jag ser ingen anledning att någon annan skall betala för elen till din bil. Lika lite som någon annan betalar din bensin eller diesel. Vill du inte betala 16 kr/kWh åker du till en billigare laddstolpe.
Och som många har sagt. Laddhybrid passar dem som kan ladda långsamt billigt hemma eller på jobbet. Har men inte de möjligheterna är laddhybriden rätt meningslös. Jag har haft en i 6 år och det har fungerat perfekt.