Fairlane
returen returen skrev:
vet en som bytte efter första vintern räckvidden var 7km
Kallt, värme från batteriet, släp och äldre modell?

Fairlane Fairlane skrev:
Kallt, värme från batteriet, släp och äldre modell?
flong ny bmw
laddare på huset
ensam pendlar till jobbet 7km enkel resa

Fairlane
returen returen skrev:
flong ny bmw
laddare på huset
ensam pendlar till jobbet 7km enkel resa
Med äldre modell menade jag att en modell som kanske bara gjorde 2-3 mil som bäst.
Har man då en kall kupe som ska värmas så drar det såklart en del också.

Fairlane Fairlane skrev:
Med äldre modell menade jag att en modell som kanske bara gjorde 2-3 mil som bäst.
Har man då en kall kupe som ska värmas så drar det såklart en del också.
två år
värms från ladduttaget

Fairlane
returen returen skrev:
två år
värms från ladduttaget
Ok, klarar den bara 7 km efter 2 år är det sätt uselt.
Jag har en 2021 som kommer cirka 35 km om jag värmer med el från batteriet, när det ligger lite under nollan. På sommaren kommer jag kanske 55 km.

Fairlane Fairlane skrev:
Ok, klarar den bara 7 km efter 2 år är det sätt uselt.
Jag har en 2021 som kommer cirka 35 km om jag värmer med el från batteriet, när det ligger lite under nollan. På sommaren kommer jag kanske 55 km.
detta var när den var ny för två år sedan den blev aldrig äldre

Fairlane
Oj, det var riktigt uselt.

Fairlane Fairlane skrev:
Oj, det var riktigt uselt.
japp
så det blev bensin V8

K Klockanpå skrev:
Ja eller du betalar den separat. Dock tar laddföretagen även betalt för hur lång tid det tar för dig att ladda. Alltså inte endast för elen. 60% av det jag betalar till laddföretaget går inte ens till el.
Det beror på företag man använder. Laddar jag längs E4 brukar det inte tillkomma någon avgift för parkering eller hur länge du står. Vissa operatörer tar betalt om det är kö och du laddar för länge.

Parkering brukar kosta som vanligt och betalas separat i städer. Jag brukar välja plats där parkeringen är gratis, men det är väl svårt i Stockholm?

ja ska man ladda en gammal laddhybrid i 3kW på publik stolpe i innerstaden så blir det dyrt. 4h för att fylla en passat 2021, är det 25:- per timme i stan zon3, plus de 12kWh man laddar.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Många har köpt plugin hybrider för den låga års skatten som tydligen ska höjas rejält..
Källa på det...
J Jansson69 skrev:
Vet många som i stort sett aldrig laddar sitt batteri utan den körs som en vanlig fossil bil..
Det tror jag ungefär vad jag vill på. Det är bara ett förstärkningspåstående utan värde.

• Haha
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Källa på det...
Jag har laddhybrid och kan bekräfta skattehöjningen. Den beror på att många kör laddhybrid utan att ladda den. Därför blir utsläppen mycket större än beräknat.

• Gilla
returen
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Bor i Stockholms innerstad och att ladda batteriet till min bil kostar 110kr på vilken laddstolpe som helst. Det tar mig ca 35 km. För samma peng kan jag tanka bilen med 1/4 bensintank som tar mig ca 130 km.
Var då?
Just nu på Qwello, som har många laddare längs vägarna i stan, kostar det 3 kr/kWh. Om den bil drar 2 kWh per min behöver du 7 kWh för dina 3.5 mil. Det blir 21 kronor.
För 21 kronor får su 1.2 liter diesel som kanske tar dig 2 mil.

Jag ser ingen anledning att någon annan skall betala för elen till din bil. Lika lite som någon annan betalar din bensin eller diesel. Vill du inte betala 16 kr/kWh åker du till en billigare laddstolpe.

Och som många har sagt. Laddhybrid passar dem som kan ladda långsamt billigt hemma eller på jobbet. Har men inte de möjligheterna är laddhybriden rätt meningslös. Jag har haft en i 6 år och det har fungerat perfekt.

• Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har laddhybrid och kan bekräfta skattehöjningen. Den beror på att många kör laddhybrid utan att ladda den. Därför blir utsläppen mycket större än beräknat.
Men blir det ingen mer laddhybrid för att skatten går från några hundralappar till några tusenlappar per år?

Nissens Nissens skrev:
Jag har laddhybrid och kan bekräfta skattehöjningen.
Jo, den delen visste jag. Tänkte mer på delen om att "Många har köpt plugin hybrider för den låga års skatten" och att de sedan kör på bensin.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.