Hej,
ursäkta att jag lägger mig i, men om man istället för ett väggskåp på ben skulle behöva fästa upp en duschblandare i samma väggkonstruktion (gips+kakel) där det tyvärr inte finns någon regel att fästa i. Vad skulle ni använda för plugg då? Molly?

Nej, då skulle jag använda en vanlig universalplugg som knyter sig och expanderar på baksidan. Och så ordentligt med silikon i hålet och i pluggen.

Tackar för tipset!

Milkshaken
men hallå....
Det bästa av pluggar det är ju RAWL NUT.
En gummiexpander som inte behöver specialverktyg eller nåt, den är skonsam mot kakel/klinker tapet oach allt,, den är dessutom mera vattentät än 99% av alla förekommande pluggar...
Jag satte tusentals av dom på byggena i framförallt våtrum,,, fantastiska pluggexpander..

Ska finnas i en välsorterad bygghandel..

Milkshaken skrev:
, den är dessutom mera vattentät än 99% av alla förekommande pluggar...
Hurdå menar du? Alltså om man inte silikonar? För med silikon är alla pluggar täta om man gör rätt.

Ardexsmitten skrev:
Det är lungt! Vi syns i nån annan tråd! Är alltid kul med diskussioner, och olika sätt att se på saker. Ofta så finns det ju flera lösningar på ett problem!
Hoppas bara att Massaman vågar skruva fast det där skåpet nu! :)
skåpen sitter på plats nu med universalplugg. det blev riktigts bra.

Tack för tipsen.

//Massaman

Z
Väcker liv i denna gamla tråd. Någon som vet någon butik i norra stockholm som säljer gummiexpander (rawl nuts)? Hittar dem bara på Ahlsells.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.