Dax att börja bygga. Idag har vi en sådan betongklump/trappa framför entrén ca 1,6*3 meter. Tanken var att bygga en ny entré på klumpen, men efter lite funderingar så nej. Dels för att den är oisolerad förstås, dels för att den är högre än granitgrunden på huset. Detta har medfört att nedersta varvet i timret behöver fixas till, har jag tur räcker det med en halvsulning. Nya entrén då, är plintar ett lämpligt val? Kanske inte framgår så jättetydligt på min skiss, men det är alltså en förstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Tack för de fina orden! Jo, vi har idag en sådan stenfylld betongklump, där det en gång var en gjuten balkong med pelare. Jag hade tänkt att bygga på den först, men iom att den är oisolerad samt att jag behöver ordna nedersta timmervarvet. Man har gjutit klumpen ca 15-20cm högre än granitgrunden, och därmed har vi fått röta bakom. Bifogar nga bilder
på huset som det ser ut idag, och det är ingen rolig syn
Men det ska bli enl skiss!
Tack för de fina orden! Jo, vi har idag en sådan stenfylld betongklump, där det en gång var en gjuten balkong med pelare. Jag hade tänkt att bygga på den först, men iom att den är oisolerad samt att jag behöver ordna nedersta timmervarvet. Man har gjutit klumpen ca 15-20cm högre än granitgrunden, och därmed har vi fått röta bakom. Bifogar nga bilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hejmowatom skrev:
Det översta steget ser snålt ut. Tänk på att två personer skall stå där kanske samtidigt och baxa in stora möbler. De behöver kunna röra sig bra. Skyddet ovanpå (taket) skall utformas både så man får skydd mot regn och rusk när man sätter i nyckeln, men ändå vara sådant att det inte är i vägen när man skall ha in saker i huset. Väljer du plintar så går de från det lilla taket ner till mark.
Klicka här för att svara