Nissens
O Oldfart skrev:
Fast dig kan man ju inte lite på. @Nissens vet bäst!

Eller så kan man läsa den här utmärkta artikeln skriven av de som faktiskt har koll på saken:
[länk]

Plejds omsättning kommer till 90% ifrån Sverige och Norge.
Expansionen till nya marknader går trögt
Nya produkter saknas, och de som kommer är ett år försenade
Teknikutvecklingen tömmer snabbt kassan.

Om företaget kan skapa lönsamhet på en bredare produktportfölj har de en framtid. Misslyckas de med det så gissar jag att de går under eller köps upp till vrakpris inom något år.
Gammalt inlägg, jag vet, men kan inte låta bli.

Bifogar en bild som visar utvecklingen av mina investeringar på börsen på sistone. Jag har försvarsindustrin men mest Plejd att tacka för detta! 🙏🏻🙏🏻 😊😊

Antingen beror det på slumpen, eller att jag har belägg för det jag säger. 😊

• Investeringar som når olika milstolpar på en app, från 100k till 750k, med nästa mål på 1 miljon. Visar datum för uppnådda milstolpar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Bifogar en bild som visar utvecklingen av mina investeringar på börsen på sistone. Jag har försvarsindustrin men mest Plejd att tacka för detta! 🙏🏻🙏🏻 😊😊

Kanske är det dig själv du har att tacka?
Tänk hur många vi är som gått in tungt både på aktiemarknaden och med lampstyrningen (eller var det hemautomation?) efter dina rekommendationer...😘

• Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:

Jag är ärligt besviken. Så som du gått på så räknade jag med ett aktiekapital på minst 5-7 miljoner faktiskt.

• Haha
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
Jag är ärligt besviken. Så som du gått på så räknade jag med ett aktiekapital på minst 5-7 miljoner faktiskt.
Varför just aktiekapital? Jag har köpt skogsfastighet för några miljoner kontant. Den investeringen har nästan fördubblats sedan dess.

Det hade lätt blivit miljoner även här om jag hade investerat mer från början, procentuellt är det en bra utveckling. Har kvar drygt 1000 Plejdaktier just nu, och jag kommer sannolikt att behålla dom detta året också, framtiden ser ljus ut för Plejd.

Vad gäller aktier och fonder har jag det mesta på Equate, men började använda Avanza lite för ett tag sedan som du ser.

Så jag är glad att du trots allt kanske inte är så besviken. 😊

Kanske kan du visa lite av dina fantastiska aktieaffärer, har du hittat något som går så bra som Plejd? 😊

Redigerat:
  • Haha
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Tänk hur många vi är som gått in tungt både på aktiemarknaden och med lampstyrningen (eller var det hemautomation?) efter dina rekommendationer...😘
Det är ju bara att gratulera er som gjort det i så fall eftersom Plejds aktie går väldigt bra. Jag har aldrig rekommenderat någon till något när det gäller aktier, bara sagt vad jag har gjort och trott.

Så jag kan inte ta några cred för det. Du får väl göra vinsthemtagning och fira nu då. 😉

Grattis! 🥳

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Varför just aktiekapital? Jag har köpt skogsfastighet för några miljoner kontant. Den investeringen har nästan fördubblats sedan dess.

Det hade lätt blivit miljoner även här om jag hade investerat mer från början, procentuellt är det en bra utveckling. Har kvar drygt 1000 Plejdaktier just nu, och jag kommer sannolikt att behålla dom detta året också, framtiden ser ljus ut för Plejd.

Vad gäller aktier och fonder har jag det mesta på Equate, men började använda Avanza lite för ett tag sedan som du ser.

Så jag är glad att du trots allt kanske inte är så besviken. 😊

Kanske kan du visa lite av dina fantastiska aktieaffärer, har du hittat något som går så bra som Plejd? 😊
…tänk vad lätt det är ibland.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
…tänk vad lätt det är ibland.
Tur och skicklighet, inget annat - men båda behövs. Och det tar tid.

Men just Plejd har faktiskt inte varit så svårt att förutse. Och det är ingen efterhandskonstruktion eftersom jag skrivit om det.

Under förra året skrev jag att inom ett år antingen lyfter Plejd ordentligt eller också kommer det antagligen inte att hända alls. Men nu verkar det hända. Skall läsa årsrapporten när jag får tid. Men om Plejd seglar upp på fler av marknaderna de gått in på som de gjort i Norge och Sverige så kan det bli riktigt bra. Nederländerna har tydligen börjat gå upp bra nu. Antalet invånare invånare bara i nederländerna är ju lika många som de är i Norge och Sverige tillsammans.

Men allt grundar sig i ämnet i denna tråden. Plejd är populärt av många anledningar och det verkar funka vart de än säljer det.

@fsn verkar fortfarande tro att det endast handlar om belysning. Men så har han troligen inte gjort sig någon större hacka heller. 😊

• Haha
fsn
  • Laddar…
Gå in på plejd.com och det första man möts av är:
Smart belysning.

Hittar inget om annat än styrning för belysning?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
J Jeppson skrev:
Gå in på plejd.com och det första man möts av är:
Smart belysning.

Hittar inget om annat än styrning för belysning?
Lite märkligt eftersom de har reläer som klarar 16A, de har jalusistyrningar och termostater i sitt sortiment. Går du in på Plejd grupper så ser du att användare styr allt ifrån jacuzzi till värmesystem och pumpar med Plejd.

Men allt började med belysning och det är deras kärnområde.

Denna information är hur lätt som helst att få tag i. Hur kunde du inte veta detta?

Eftersom du verkar behöva hjälp med att hitta så får du ett par direktlänkar…

https://plejd.com/sv-se/produkter/jal-01

https://plejd.com/sv-se/produkter/trm-01

Plejdgrupper utanför Byggahus får du faktiskt hitta själv. 😊

Nissens Nissens skrev:
Lite märkligt eftersom de har reläer som klarar 16A, de har jalusistyrningar och termostater i sitt sortiment. Går du in på Plejd grupper så ser du att användare styr allt ifrån jacuzzi till värmesystem och pumpar med Plejd.

Denna information är hur lätt som helst att få tag i. Hur kunde du inte veta detta?
Enkelt, gick in på startsidan och där framgick enbart ”smart belysning”.

Gick inte vidare då jag själv inte har eller har fastnat för plejd.

Men av dina inlägg så förstår jag att du promotar dom då du har aktier i dom 😉

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
J Jeppson skrev:
Enkelt, gick in på startsidan och där framgick enbart ”smart belysning”.

Gick inte vidare då jag själv inte har eller har fastnat för plejd.

Men av dina inlägg så förstår jag att du promotar dom då du har aktier i dom 😉
Jag lade in direktlänkar nyss i mess #1 029 eftersom jag förstod att du har svårt att hitta info trots att den finns rakt framför näsan på dig…

Varför kommenterar du ens om du varken har koll eller är intresserad av det?

Vad jag skriver påverkar knappast aktiekursen om det är vad du menar… 🙄

Nissens Nissens skrev:
Jag lade in direktlänkar nyss i mess #1 029 eftersom jag förstod att du har svårt att hitta info trots att den finns rakt framför näsan på dig…

Och då kan man undra varför du lägger i skärmdump här??

Nissens Nissens skrev:

Ok, det är även hemautomation som gäller numer.
Det är nog ett klokt vägval av dom. ☝️

Inget behov av sys-admin för mer avancerade automationer gissar jag?

• Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Eftersom du verkar behöva hjälp med att hitta så får du ett par direktlänkar…

[länk]

[länk]

Plejdgrupper utanför Byggahus får du faktiskt hitta själv. 😊
Hemsidan är dock usel, man måste klicka runt för att hitta vad dom har för prylar och det är enbart under fliken "produkter" som det blir specifikt.

• Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
...styr allt ifrån jacuzzi till värmesystem och pumpar med Plejd.
Timerstyrda reläer är just bara timerstyrda reläer... Hur menar du att man styr allt ifrån jacuzzi till värmesystem och pumpar med tidsstyrning?

Nissens Nissens skrev:
Jag har köpt skogsfastighet för några miljoner kontant. Den investeringen har nästan fördubblats sedan dess.
...
Kanske kan du visa lite av dina fantastiska aktieaffärer, har du hittat något som går så bra som Plejd?
De flesta har nog tack och lov inte ett sådant bekräftelsebehov att man känner att man behöver dryfta sina ekonomiska framgångar i ett forum för elfrågor...

• Haha
  • Älska
  • Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.