Nissens
jbr jbr skrev:
Ja men då så.

(Gäller nog iofs för de flesta användare av de flesta system...fram tills dess det hände.)
Visst, men man kan ju inte gå runt och vara orolig för allting. Tänk om det aldrig inträffar, då har man varit orolig helt i onödan…

• Älska
sysmali
  • Laddar…
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Inte alls. Att hålla på med personangrepp och att tycka att andra måste tycka som en själv (eller att tycka motsatsen) är två helt olika saker. Att någon håller på med det förra har ingen påverkan på vad denne tycker om det andra.
Du har alldeles nyss ägnat dig åt personangrepp mot mig, och är du inte medveten om det får du väl kolla vad du skrivit. Den som ägnar sig åt det avslöjar mycket om sig själv.
tveksamt tveksamt skrev:
Själv håller jag mig ifrån det förra. Påtala gärna när jag ägnat mig åt det så ska jag försöka bättra mig.
Det låter bra. 😊
tveksamt tveksamt skrev:
Jag har inte refererat till något specifikt inlägg över huvud taget. Så för att göra det enkelt, har du någonsin påtalat Plejds aktiekurs?
Ja, det har hänt, men det var ett bra tag sedan. Det jag skrev om nu var enbart utfallet och strategierna företaget har, ändå började andra påstå att det handlade om aktiekursen. Väldigt märkligt.
tveksamt tveksamt skrev:
Det finns gott om folk som kritiserar Plejd, ofta med all rätt eftersom de lyfter klara brister i systemet. Det gör inte någon till Plejdhatare.
Jo, om man endast ägnar sig åt det så blir det märkligt.
tveksamt tveksamt skrev:
Det är en titel du på eget bevåg klistrar på andra forumskribenter.
Bara för att man inte tillhör målgruppen för plejd, eller gillar andra system bättre gör det en inte heller till plejdhatare.
Som sagt, en handfull personer har inte ens egen erfarenhet av Plejd, utan har helt andra system som de avgudar och lyfter fram och sågar Plejd och idiotförklarar alla som är nöjda med Plejd.
tveksamt tveksamt skrev:
Att du inte är kapabel att svara på enkla frågor, eller var det något annat? Så motbevisa mig då!
Nu är du inne på personangrepp igen, jag är självklart kapabel att svara på enkla frågor.

Varför svarar du inte på min enkla fråga varför du påstår att jag skrev om aktiekursen? Det är ju helt enkelt inte sant att jag skrev något om den.

Lite roligt var familjen Konigseggs uttalande om Plejd nyligen, det ligger helt i linje med vad jag tror. Koenigsegg familjen är storägare i Plejd, men det har en så kunnig person som du säkert koll på.

Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, en handfull personer har inte ens egen erfarenhet av Plejd, utan har helt andra system som de avgudar och lyfter fram och sågar Plejd och idiotförklarar alla som är nöjda med Plejd.
Flertalet av de som förstår och därför påtalar Plejds begränsningar i de här trådarna framhåller tydligt att de själva har erfarenhet av Plejds produkter.

Att belysa alla de begränsningar Plejds system har är inte samma sak som att idiotförklara de som är nöjda med produkterna.

Varför har du så svårt att låta bli att ljuga?

• Gilla
Ljus kunskap och 2 till
  • Laddar…
Nissens
jbr jbr skrev:
Flertalet av de som förstår och därför påtalar Plejds begränsningar i de här trådarna framhåller tydligt att de själva har erfarenhet av Plejds produkter.
Det är inte de jag syftar på.
jbr jbr skrev:
Att belysa alla de begränsningar Plejds system har är inte samma sak som att idiotförklara de som är nöjda med produkterna.
Precis!
jbr jbr skrev:
Varför har du så svårt att låta bli att ljuga?
Det är ju en bra fråga, och omöjlig att svara på eftersom du inte förklarar vad det är du yrar om. Vad jag vet har jag absolut inte ljugit. Du får nog förklara vad du grundar den grova och osanna anklagelsen på.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
B
Kan ni inte sluta med sandlådan nu, det lyser rött hela tiden i notifieringen.

Jag vill säga en sak, då detta är ett husforum. Säg till en mäklare eller potentiell huskund att det finns ett smart belysningenssystem installerat i form av Plejd och sedan samma sak med t.ex. Shelly.

Absolut ingen kommer anse att Shelly har någon form av mervärde eller värdehöjande effekt (även om man argumenterar för dess öppenhet och funktion..). Plejd däremot har spridit sig så att även de mest oinsatta har en uppfattning att detta är ett bra system som ger ett mervärde.

Plejd har blivit lite som Volvo och Apple. Det kanske inte är det absolut senaste och tekniskt vassaste men det är en bra och stabil produkt som många värdesätter.

• Gilla
  • Wow
avh67f och 3 till
  • Laddar…
B bygges skrev:
som många värdesätter.
Och som många andra vill undvika. Vi har en dagsfärsk aktiv tråd på just det temat.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Hur stort mervärde har ett enkelt proprietär Plejd istallation respektive favoriten ZigBee/Shelly med Home Assistant system vid en husförsäljning?
Kan avancerade hemautomationssystem rent av vara avskräckande?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
jbr jbr skrev:
...eller kanske, Plejd är inget för hemautomatisering, det är mer för en enklare belysningsstyrning. :)
Eller kanske, Plejd används till mycket mer än belysning och många är nöjda med det.
Plejd bygger på med stöd för andra saker än belysning, som styrning av jalusier och användning av termostater.

Exempel på sådant som jag sett att man styr med Plejd är värmesystem, pooler, elektriska bil/motorvärmare, elstängsel etc.

Det är också automatisering, men mer för den breda massan, inte för den betydligt mindre gruppen som har automatisering som hobby.
jbr jbr skrev:
Det är nog just det som är problemet (och även det som gör att Plejd-trådar spårar ur), att kunder frågar efter hemautomatisering och hemautomatiseringssystem men istället blir rekommenderade Plejd av fackmannen.
Alternativt att fackmannen rekommenderar Plejd för specifika funktioner/problemlösningar och samtidigt menar att det öppnar för hemautomatisering.
Å andra sidan är det inte ofta man ser just att det har hänt. Åtminstone i trådarna här är det mer personer som inte har Plejd, utan har ett mer ”långtgående” hemautomatiseringssystem och har ett märkligt behov av att ondgöra sig över att Plejd inte uppfyller de behov de har för sin hobby. De personerna har ingen förståelse för att så många är helt nöjda med Plejd.

Faktum är att Plejd sedan länge växer så att det knakar, och det beror förstås på att användarna är nöjda med deras prylar. Det märker man även i diverse Plejdforum.

Nissens
blackarrow blackarrow skrev:
Hur stort mervärde har ett enkelt proprietär Plejd istallation respektive favoriten ZigBee/Shelly med Home Assistant system vid en husförsäljning?
Kan avancerade hemautomationssystem rent av vara avskräckande?
Zigbee är knappast ”favoriten” för många…

Ja, har man inte hemautomatisering som hobby så kan säkert de mer avancerade hemautomatiseringssystemen som Zigbee vara avskräckande. De flesta är inte intresserade av att pyssla med sådant…

Jag skulle nog se det som en kostnadspost om det är installerat i ett hus jag vill köpa.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Och som många andra vill undvika. Vi har en dagsfärsk aktiv tråd på just det temat.
Det är definitivt fler som ser positivt på Plejd än på Zigbee och liknande system ute i den riktiga världen utanför detta forumet.

Nissens Nissens skrev:
Det är definitivt fler som ser positivt på Plejd än på Zigbee och liknande system ute i den riktiga världen utanför detta forumet.
Och det påståendet kan du självklart backa upp eller?

• Gilla
jonaskop och 4 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och det påståendet kan du självklart backa upp eller?
Det är min uppfattning, baserat på vad jag ser och hör och min mäklarkompis säger.

Förstår att du inte gillar att många tycker annorlunda än du, men det får du acceptera. 😊

Nissens Nissens skrev:
Det är min uppfattning, baserat på vad jag ser och hör och min mäklarkompis säger.

Förstår att du inte gillar att många tycker annorlunda än du, men det får du acceptera. 😊
Så att det är din uppfattning, "gissning", som står som grund för att det definitivt är så. Intressant.

• Gilla
jonaskop och 6 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Så att det är din uppfattning, "gissning", som står som grund för att det definitivt är så. Intressant.
Vet inte vad du hakar upp dig på, men du glömde medvetet bort mäklaren. Självklart har mäklare koll på sådant eftersom det ingår i deras arbete.

Tråkigt att du inte gillar det, men jag tror att de flesta kan leva med det. 😊

Hoppas du får en fin dag! 😊

Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du hakar upp dig på, men du glömde medvetet bort mäklaren. Självklart har mäklare koll på sådant eftersom det ingår i deras arbete.

Tråkigt att du inte gillar det, men jag tror att de flesta kan leva med det. 😊

Hoppas du får en fin dag! 😊
Jodå, jag kan leva med att både du och din mäklare gissar. Trist bara att du tror att det blir sant bara för det.
Ha en bra dag du med

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.