Nissens
spikplanka spikplanka skrev:
Plejd kan också distribuera firmware som tar bort eller förvanskar funktioner.
Har du något exempel på det? Jag har missat det helt i så fall.

Nissens Nissens skrev:
Har du något exempel på det? Jag har missat det helt i så fall.
Jag skrev "Plejd kan".

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och personangrepp är din hemmaplan tydligen.
Du har alltid svårt att hantera när någon har en annan åsikt än du, men det är ju ingen annans problem. 😊
Jag har inga som helst problem att andra inte delar mina åsikter, det står dig och alla andra helt fritt att tycka vad ni vill.
Jag har dock väldigt svårt för det beteende du uppvisar där du aktivt undviker att svara på frågor och istället lyfter något helt annat. Som exempelvis aktiekursen när det gäller plejd.

Eller när du tillskriver andra egenskaper och åsikter de inte har, som att alla som kritiserar plejd på något sätt skulle vara plejdhatare.

Om att påtala dessa avarter till diskussionstekniker går under epitetet personangrepp, då är det absolut min grej!

Nissens Nissens skrev:
Det finns en handfull personer som endast dissar Plejd i Plejdtrådarna, läser du så ser du.
För vilken gång i ordningen jag frågar vet jag inte, men visa gärna vilka som hatar Plejd.
Eller kan du inte det?

• Gilla
  • Älska
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
För vilken gång i ordningen jag frågar vet jag inte, men visa gärna vilka som hatar Plejd.
Eller kan du inte det?
Good luck with that one... 😏

• Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
visa gärna vilka som hatar Plejd.
Plejd är djävulens påfund och ond. Varje husägare gör bäst i att utföra en besvärjelse överallt den fått fäste för en redig exorcism :P

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Eller kan du inte det?
Du menar att jag skall gräva i all historik och servera alla dessa dissningar. Det kommer inte att hända.

Du kanske har en bättre förklaring till att några personer håller sig i Plejfdtrådarna för stt endast hitta nackdelar i plejd och framhålla sndra system som har en helt annan målgrupp?

Man kan kalla dom vad man vill, men det ör ett märkligt fenomen. 😊

Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Jag har inga som helst problem att andra inte delar mina åsikter, det står dig och alla andra helt fritt att tycka vad ni vill.
Så hur kommer det sig att du håller på med personangrepp då? Rätt motsägelsefullt.
tveksamt tveksamt skrev:
Jag har dock väldigt svårt för det beteende du uppvisar där du aktivt undviker att svara på frågor och istället lyfter något helt annat. Som exempelvis aktiekursen när det gäller plejd.
Nu var det inte aktiekursen jag lyfte, jag lyfte information som står i kvartalsrapporten. Hur i hela friden kan du få det till att det handlsde om aktiekursen? Väldigt konstigt.
tveksamt tveksamt skrev:
Eller när du tillskriver andra egenskaper och åsikter de inte har, som att alla som kritiserar plejd på något sätt skulle vara plejdhatare.
Ännu ett påhitt från din sida, de jag syftar på är några få personer som sedan länge har som ”hobby” endast hävdar att Plejd är kass på alla sätt och andra system är det alla borde skaffa. Det blir ju rätt tröttsamt i längden. De tillhör sannolikt inte målgruppen för Plejd eftersom så många andra är nöjda. Självklart är alla fria att uttrycka vad de vill…
tveksamt tveksamt skrev:
Om att påtala dessa avarter till diskussionstekniker går under epitetet personangrepp, då är det absolut min grej!
Nej, det är rena personangrepp du ägnar dig åt ibland, om du inte själv är medveten om det så har du lite att jobba med.

Nissens Nissens skrev:
Du menar att jag skall gräva i all historik och servera alla dessa dissningar. Det kommer inte att hända.

Du kanske har en bättre förklaring till att några personer håller sig i Plejfdtrådarna för stt endast hitta nackdelar i plejd och framhålla sndra system som har en helt annan målgrupp?

Ok, så att påstå något och sedan kunna backa upp det, det är alltså valfritt. Då vet vi att när det diskuteras med dig är det fritt fram att påstå vad som helst, inget behöver verifieras.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Du är så osaklig och oseriös i dina argumentationer att man skulle kunna tro att du är en blivande president.
Tillskriver man andra epitet på det sätt som du gör så kan det vara anständigt att också kunna backa upp det med någon form av substans.

Vilka är alla dessa plejdhatare och vad har de skrivit som gör att de benämns som plejdhatare.

Nissens Nissens skrev:
...endast hävdar att Plejd är kass på alla sätt och andra system är det alla borde skaffa.
Att belysa de tekniska nackdelar något har är inte samma sak som att hävda att något är "kass på alla sätt". Varför skriver du att någon har hävdat det? Det är ju en regn lögn.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Ok, så att påstå något och sedan kunna backa upp det, det är alltså valfritt. Då vet vi att när det diskuteras med dig är det fritt fram att påstå vad som helst, inget behöver verifieras.
Jösses, det är bara för dig att läsa i trådarna. Där finns allt dokumenterat. Att jag inte gör det åt dig får du leva med.

Där finns alla gamla diskussioner och de enstaka personer som ständigt dissar Plejd och oavbrutet lyfter fram andra system med en annan målgrupp blir tydliga.

Det jag säger är att Plejd har bra produkter, en bra affärsmodell och företaget expanderar därför oavbrutet sedan många år på ett otroligt sätt. Detta talar för sig självt.

Jag har förstått att intresset från vissa här är 0 (noll) att ens kasta ett öga i Plejds rapporter som ligger öppna på nätet. Följer man dom så är man knappast förvånad över tillväxen.

J
Jag tycker Nissens är en frisk fläkt i många trådar. Mest för att han river upp så mycket känslor pga sitt filterfria sätt att förhäva sig själv och de produkter han gillar. Sedan att han aldrig bidrar med kunskap när det gäller direkta frågor om tex Plejd beror väl på att andra har kopplat in grejorna. Det enda vi vet med säkerhet att han fått igång själv är väl timern som styr värmepumpen, men stoltheten för detta går inte ta miste på, och det gläder även mig. Om inte annat så vaknar tråden till liv igen. Påhoppen är inte så mycket att hänga upp sig på. Om alla går i takt utom en person så är det nog inte gruppens fel.🤓🤓

• Haha
InsidersUnited och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så hur kommer det sig att du håller på med personangrepp då? Rätt motsägelsefullt.
Inte alls. Att hålla på med personangrepp och att tycka att andra måste tycka som en själv (eller att tycka motsatsen) är två helt olika saker. Att någon håller på med det förra har ingen påverkan på vad denne tycker om det andra.
Själv håller jag mig ifrån det förra. Påtala gärna när jag ägnat mig åt det så ska jag försöka bättra mig.
Nissens Nissens skrev:
Nu var det inte aktiekursen jag lyfte, jag lyfte information som står i kvartalsrapporten. Hur i hela friden kan du få det till att det handlsde om aktiekursen? Väldigt konstigt.
Jag har inte refererat till något specifikt inlägg över huvud taget. Så för att göra det enkelt, har du någonsin påtalat Plejds aktiekurs?
Nissens Nissens skrev:
Ännu ett påhitt från din sida, de jag syftar på är några få personer som sedan länge har som ”hobby” endast hävdar att Plejd är kass på alla sätt och andra system är det alla borde skaffa. Det blir ju rätt tröttsamt i längden. De tillhör sannolikt inte målgruppen för Plejd eftersom så många andra är nöjda. Självklart är alla fria att uttrycka vad de vill…
Det finns gott om folk som kritiserar Plejd, ofta med all rätt eftersom de lyfter klara brister i systemet. Det gör inte någon till Plejdhatare. Det är en titel du på eget bevåg klistrar på andra forumskribenter.
Bara för att man inte tillhör målgruppen för plejd, eller gillar andra system bättre gör det en inte heller till plejdhatare.
Nissens Nissens skrev:
Nej, det är rena personangrepp du ägnar dig åt ibland, om du inte själv är medveten om det så har du lite att jobba med.
Att du inte är kapabel att svara på enkla frågor, eller var det något annat? Så motbevisa mig då!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
spikplanka spikplanka skrev:
Plejd kan också distribuera firmware som tar bort eller förvanskar funktioner.
Och?
Vad som är tekniskt möjligt att göra och vad de gör är helt olika saker. Att vara rädd för det är sannolikt helt onödigt. De är oerhört lyhörda mot användarna.

Hittills vet åtminstone inte jag om att något sådant ens har varit i närheten av att hända.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hittills vet åtminstone inte jag om att något sådant ens har varit i närheten av att hända.
Ja men då så.

(Gäller nog iofs för de flesta användare av de flesta system...fram tills dess det hände.)

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.