145 337 läst ·
1 437 svar
145k läst
1,4k svar
Plejd - vad är grejen?
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag har rotat runt i appen och hittar inte möjligheten att ändra koden. Hittar heller ingen info på nätet. Det närmaste man kommer är en fråga på Plejd supports Facebook där frågan inte besvaras. Hur gör man??Nissens skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Efter att ha läst lite på Plejd supports Facebook fick jag en annan fundering. "Någon" har köpt ett hus och helt enkelt HITTAT en plejd-puck i en eldosa men har ingen ytterligare information om den mer än att den bevisligen sitter där. Min fråga är om man på något vis kan resetta installerade puckar och ta över dem, eller måste man ringa alla elektriker i bygden för att ev får tag i den som installerat dem?
Du måste hitta "rätt" elektriker som har MasterCode sparad.David Wallin skrev:
Efter att ha läst lite på Plejd supports Facebook fick jag en annan fundering. "Någon" har köpt ett hus och helt enkelt HITTAT en plejd-puck i en eldosa men har ingen ytterligare information om den mer än att den bevisligen sitter där. Min fråga är om man på något vis kan resetta installerade puckar och ta över dem, eller måste man ringa alla elektriker i bygden för att ev får tag i den som installerat dem?
Kan innehålla spår av ironi.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Dom går hyfsat enkelt att reseta. Om man skapar ett nytt konto och väljer att lägga till en ny enhet, då har jag för mig att det står att det finns en okänd enhet. Då kan man välja att resteta den genom att trycka på reset i appen och slå av berörd gruppsäkring inom 10 sekunder, då blir den nollställd och går att lägga till som ny enhet.David Wallin skrev:
//Patrik
Jag läste på ett forum om någon som hade problem med det, supporten kan lösa det. De har snabbfotad support.David Wallin skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Helt utan att skämmas sitter Nissens alltså här och säger att man ska kontakta supporten för att byta kod till sitt eget system.
Om någon efter Nissens all "reklam" för Plejd mot förmodan fortfarande är sugna på att skaffa Plejd så får vi se det här som spiken i kistan för den diskussionen.
Om någon efter Nissens all "reklam" för Plejd mot förmodan fortfarande är sugna på att skaffa Plejd så får vi se det här som spiken i kistan för den diskussionen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg