Nissens Nissens skrev:
Det vet väl alla, det är en viktig funktion. Skulle koden komma i orätta händer så går den att ändra. :)
Jag har rotat runt i appen och hittar inte möjligheten att ändra koden. Hittar heller ingen info på nätet. Det närmaste man kommer är en fråga på Plejd supports Facebook där frågan inte besvaras. Hur gör man??

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Efter att ha läst lite på Plejd supports Facebook fick jag en annan fundering. "Någon" har köpt ett hus och helt enkelt HITTAT en plejd-puck i en eldosa men har ingen ytterligare information om den mer än att den bevisligen sitter där. Min fråga är om man på något vis kan resetta installerade puckar och ta över dem, eller måste man ringa alla elektriker i bygden för att ev får tag i den som installerat dem?

David Wallin David Wallin skrev:
Efter att ha läst lite på Plejd supports Facebook fick jag en annan fundering. "Någon" har köpt ett hus och helt enkelt HITTAT en plejd-puck i en eldosa men har ingen ytterligare information om den mer än att den bevisligen sitter där. Min fråga är om man på något vis kan resetta installerade puckar och ta över dem, eller måste man ringa alla elektriker i bygden för att ev får tag i den som installerat dem?
Du måste hitta "rätt" elektriker som har MasterCode sparad. ;)

Kan innehålla spår av ironi.

• Haha
David Wallin
  • Laddar…
Dom går hyfsat enkelt att reseta. Om man skapar ett nytt konto och väljer att lägga till en ny enhet, då har jag för mig att det står att det finns en okänd enhet. Då kan man välja att resteta den genom att trycka på reset i appen och slå av berörd gruppsäkring inom 10 sekunder, då blir den nollställd och går att lägga till som ny enhet.

//Patrik

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skulle kunna tänka mig att som boende skulle man vilja ha kontroll när lampor tänds och släcks...;)

Men det kanske bara är jag som känner så. :oops:
Du och några nördar.

• Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Du och några nördar.
Ja det är en fluga, skulle jag tro. ;)(y)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Nissens
Jag har rotat runt i appen och hittar inte möjligheten att ändra koden. Hittar heller ingen info på nätet. Det närmaste man kommer är en fråga på Plejd supports Facebook där frågan inte besvaras. Hur gör man??
Jag läste på ett forum om någon som hade problem med det, supporten kan lösa det. De har snabbfotad support. :)

Nissens Nissens skrev:
Jag läste på ett forum om någon som hade problem med det, supporten kan lösa det. De har snabbfotad support. :)
OK, trodde att man kunde göra det själv... (y)

R
Nissens Nissens skrev:
Hur byter supporten kod på ett system som inte har kontakt med internet? Åker de ut och hjälper på plats? Kostnad?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Hur byter supporten kod på ett system som inte har kontakt med internet? Åker de ut och hjälper på plats? Kostnad?
Man synkar det förmodligen via mobilappen.

R
Man synkar det förmodligen via mobilappen.
Ja så kan det förstås vara. Tycker att det borde gå att göra det utan att blanda in supporten i.s.f.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Helt utan att skämmas sitter Nissens alltså här och säger att man ska kontakta supporten för att byta kod till sitt eget system.

Om någon efter Nissens all "reklam" för Plejd mot förmodan fortfarande är sugna på att skaffa Plejd så får vi se det här som spiken i kistan för den diskussionen.

• Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Upplysningsvis så är i stort sett all elektronik som används idag på utdöende… även den du använder…
I fortsättningen får man driva sin plattTV/iPad med dieseloja.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Nissens
R RogerHql skrev:
I fortsättningen får man driva sin plattTV/iPad med dieseloja.
De flesta byter ut till modernare saker, använder du tjock-TV fortfarande?

Nissens Nissens skrev:
De flesta byter ut till modernare saker, använder du tjock-TV fortfarande?
Puckarna man stoppar in i väggen lär hålla länge. Det är mjukvaran och hubben man uppgraderar

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.