9 003 läst ·
9 svar
9k läst
9 svar
Plejd dimmer
Tjena! Köpte hem en plejd dimmer igår och installerade den. Följde anvisningarna, ställde in med appen. När jag sedan ska testa så funkar dimringen som den ska, men kan varken släcka armaturen med appen eller från den återfjädrande knappen, när jag ska släcka så ändrar den bara till nerdimmat läge. Vet att ljuskällorna ska vara dimbara, men testade att även bara ha på/av funktion utan dimmer, men fick samma resultat.
Någon som vet vad som är galet? Tack på förhand!
Någon som vet vad som är galet? Tack på förhand!
Är det nerdimmrat läge eller lägre ner än när du dimmrar med appen? Vissa ledljuskällor kan lysa lite svagt även om man brutit strömmen till den pga induktion mellan kablarna. Kan du testa med en glödlampa/halogen?
Asså när jag försöker släcka så blir det bara att den släcks ner lite grann, lyser fortfarande hyffsat mycket. Dimringen funkar som sagt fint, därför tycker jag det är konstigt när jag bara kör på/av läge att det är sammaHojte skrev:
Har du fjädern på rätt sida, det skall bara vara spänning på signalingången när du trycker på knappen. Har själv byglat fel på en dubbeltrapp.
Annars ring deras support den är mycket bra.
Annars ring deras support den är mycket bra.
Yes har den på rätt sida, är en kronbrytare så går inte att göra fel hellerL Leif i Skåne skrev:
Även en kronbrytare med fjäder på fel sida får konstig funktion, dimmern kommer att dimma till max respektive min var gång man trycker på den, men funkar normalt via appen och timer/astrour.A Age17 skrev:
Jo jag vet, har hänt mig vid trapptändningar också, men jag är elektriker så jag vet att den sitter rättL Leif i Skåne skrev:
Klicka här för att svara