Hej

Hjälpte en vän att koppla ihop sitt plejdsystem igår och fick allt att fungera utom en enkeldimmer. Det sitter en enkel strömbrytare med återfjädring som ger en signal till dimmer-pucken på kanal 1. Kanal 2 används inte. Jag installerade den via appen och ställde in led med bakkant, lägsta nivå 30% och sen rapporterade plejd appen att det var klart, och allt fungerar som det ska när man styr lampan via appen.

Men, när man använder brytaren så fungerar det annorlunda. Ett enkeltryck/impuls får ljuset att gå antingen från högsta till lägsta eller tvärt om, och om jag håller knappen inne för att dimma så händer ingenting. Jag har dubbelkollat inkopplingen, läst igenom manualen och kollat alla inställningar i appen, men kan inte se något fel. Har någon haft liknande problem?

Diagram visar elektrisk inkoppling av dimmer med L och N-anslutningar samt symbol för lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anslutningen av ett Plejd-dimmer system med synliga kablar och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flytta impulsfjädern till andra sidan eller flytta den vita tråden till den andra utgången på brytaren.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A alfista skrev:
Flytta impulsfjädern till andra sidan eller flytta den vita tråden till den andra utgången på brytaren.
Tack, Intressant observation. Vill du beskriva om du ser att det är fel eller vad är det som gör att detta hjälper. Jag frågar för att förkovra mig

Har sett samma problem själv. Som det är kopplat hos dig är L och 1 alltid anslutna men när du trycker på knappen så öppnas den kretsen.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J jhall skrev:
Har sett samma problem själv. Som det är kopplat hos dig är L och 1 alltid anslutna men när du trycker på knappen så öppnas den kretsen.
Ah, så fjäderbelastningen i detta fallet gör att kretsen är sluten. Tack, jag testar ikväll och återkommer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.