Kan någon se vad jag har gjort för fel? Installerar dimmerfunktion i bastu för LED slinga under laven och stjärnhimmel. Använder PLEJD Krondimmer DIM-02 och 2 stycken LTECH 24v transformatorer med dimmerfunktion. Se bifogat kopplingsschema och bild på använda elprodukter. När jag slår på strömmen så lyser LED slingan i ca 2-4 sekunder, sedan släcks den utan att jag hinner röra ELKO strömbrytaren. Dvs den lyser upp oavsett om strömbrytaren är i avslaget eller tillslaget läge. Hinner inte ens se om stjärnhimmeln också tänds denna korta stund då den är så ljussvag. Efter detta händer inget om jag slår på/av strömbrytaren. Men slår jag av huvudströmbrytaren och slår huvudströmbrytaren igen så lyser LED slingan upp en kort stund igen. Känner mig konfunderad...
Skulle säga att du behöver ha ett drivdon som är dimbart på primärsidan (230 V).
Donet som du nu har, dimmas genom 230 V på en styringång, vilket inte blir en bra kombination med din DIM-02.
Alternativt använd Plejds led-drivare (LED-10, LED-75) till dina slingor
Donet som du nu har, dimmas genom 230 V på en styringång, vilket inte blir en bra kombination med din DIM-02.
Alternativt använd Plejds led-drivare (LED-10, LED-75) till dina slingor
Klicka här för att svara