Hej!
Jag hat köpt en Plejd dim-02 och en Schneider exxact kronströmställare (med återfjädring) som jag ska använda till mitt badrum. Ena strömställaren ska styra belysningen i spegelskåpet, och den andra belysningen i taket.
Som det ser ut så har jag en fas, två tändtrådar och så har jag dragit ned en nolla till dosan.
Nu till min fråga. Hur ska jag koppla detta?
Jag hat köpt en Plejd dim-02 och en Schneider exxact kronströmställare (med återfjädring) som jag ska använda till mitt badrum. Ena strömställaren ska styra belysningen i spegelskåpet, och den andra belysningen i taket.
Som det ser ut så har jag en fas, två tändtrådar och så har jag dragit ned en nolla till dosan.
Nu till min fråga. Hur ska jag koppla detta?
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Du har fas ut från plejden, för att lampan ena ska lysa så behöver den en nolla på "andra sidan.Rob.h skrev:
Som svar till smurfen, ingångarna har en brytare innan som ett vilkor för att kunna styra plejden.
Ja, okej. Då hänger jag med. Spelar det någon roll vilken av N-ingångarna jag använder? Inget som behöver byglas?5 50procent skrev:
Klicka här för att svara

