Hej,
Har ett plåttak på en villa från 60-talet. Troligtvis lagt dit plåttaket på 80-talet. De tidigare ägarna är avlidna. Någon som kan ge något tips om vad det är för tillverkare/serie och ännu hellre; tips om var man kan hitta ett likadant tak idag. Saknar ett par kvadrat efter att ha rivit ett gammalt uterum.
Tacksam för all input!
Har ett plåttak på en villa från 60-talet. Troligtvis lagt dit plåttaket på 80-talet. De tidigare ägarna är avlidna. Någon som kan ge något tips om vad det är för tillverkare/serie och ännu hellre; tips om var man kan hitta ett likadant tak idag. Saknar ett par kvadrat efter att ha rivit ett gammalt uterum.
Tacksam för all input!
Redigerat:
Jag tycker att det ser ut som en ”regola” produkt. Bara det att jag samtidigt har för mig att det var med tillhörande plåtreglar som man fäste i råsponten. (Därav namnet kanske) Det var som du skriver aktuellt på åttiotalet och jag har inte sett det annars varken förr eller senare. Så det är nog hopplöst att finna idag, men vem vet! Kanske det dyker upp hos någon byggnadsvårdare någon dag

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 5 794 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 5 794 inlägg
Kan du bjuda på en bild längre ifrån så man får en mer helhet av taket. Man kan beroende på hur det ser ut gå in med ett annat material sista biten om det är lite dolt så man slipper se det riktigt varje dag.
Nej @hasv, hittade inget begagnat parti så jag tog hem en plåtslagare som löste det enligt bifogad bild. Det är en relativt dold del på huset så det estetiska fick vara underordnat här.H hasv skrev:
Lycka till med dig rad!