2 313 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Platta på mark intill källargrund
Håller på att orientera mig inför en eventuell tillbyggnad. Det befintliga huset har källargrund och tillbyggnaden kommer att stå på platta på mark. Nu undrar jag om den nya grunden skall förankras i den befintliga eller om den kan "flyta fritt" bredvid?
Om man använder "L-kantelement" för gjutformen, skall dessa användas även mot den befintliga källarväggen, eller går denna att använda som sida i gjutformen?
Om man använder "L-kantelement" för gjutformen, skall dessa användas även mot den befintliga källarväggen, eller går denna att använda som sida i gjutformen?
Hej håller just på med ett liknande utbygge och fick rådet att plattan inte skall sitta i hop med källar grunden. jag placerade överbliven frigolit mellan gammla grunden och plattan. Man kan ju ställa l-ellement istället men dom är ju tyvär inte gratis.
Lycka till med bygget!
Lycka till med bygget!
Tjaba !
Jag håller på med ett utbygge på 69 kvm.
På den befintliga byggnaden har jag en krypgrund.
Jag har gjutit en platta på mark brevid med L- element, jag lämnade en spalt på ca 5 cm, och därimellan sprutade jag i fogskum.
om det fungerar får väl tiden utvisa.
Jag håller på med ett utbygge på 69 kvm.
På den befintliga byggnaden har jag en krypgrund.
Jag har gjutit en platta på mark brevid med L- element, jag lämnade en spalt på ca 5 cm, och därimellan sprutade jag i fogskum.
om det fungerar får väl tiden utvisa.
Klicka här för att svara